Meng verhouding van 1:25 naar 1:30

• Topicstarter Topicstarter Fabbe
  • Startdatum Startdatum
F

Fabbe

Guest
Hallo rijders,
Ik heb een fg monstertruck een tijdje geleden gekocht.
De verkoper zij dat ik naar zo'n 6 liter rijden van 1:25 naar 1:30 mengverhouding kom gaan rijden.
En nog eens 6 liter van 1:30 naar 1:35 kon gaan.
Maar helaas kan ik daar niks over vinden op internet dat dat klopt
Ze zeggen overal gewoon 1:25.
Klopt het nou dat ik 1:30 over moet gaan of moet ik voor altijd 1:25 blijven rijden."

alvast bedankt

ik zou 1:25 blijven hoor...!!!
als je een erg ouwe g2d motor hebt zou je dat misschien kunnen doen, maar bij een nieuwe g230 of g260 zou ik bij 1/25 blijven :wink:

Ik meng zelf altijd 300ml olie op 5 liter benzine. Heb ook een 26cc blokkie op me monsterbeetle :D

1:25 is 200ml olie op 5 liter benzine... bij 300ml zit je dan op 1:17... meer kans dus dat je bougie vet slaat... er zal ook meer rommel uit je uitlaat komen.

Gewoon lekker 1:25 blijven smeren en een goede olie gebruiken...

Ik rij al meer dan een jaar met 300ml olie op 5 liter en het blokje loopt als een speer :D

Maar is het slecht voor het blok dan als je zoveel smeert ??
Ik dacht vaak dat een beetje vetter niet veel kwaad kon.

Waarom zou je meer willen smeren als 1:25 voldoende is. Te veel smeren is nooit goed, gaat ten koste van je bougie, je uitlaat zal vol met smeer komen te zitten, vermogenverlies enz enz

En heel misschien blijft je motor wel te koel maar ik weet niet in hoeverre dat het geval is bij 1:17.

Blade323f zei:
Maar is het slecht voor het blok dan als je zoveel smeert ??
Ik dacht vaak dat een beetje vetter niet veel kwaad kon.
Kan geen kwaad.. je zult er niets mee slopen...
Enkel een paar bougies meer dan normaal :P

Maar teveel is niet goed, voor je uitlaat, etc, beter is gewoon optimaal smeren, en voor het gevoel een beetje extra (dopje)erbij.

Ok bedankt, dan ga ik als ik weer ga rijden hem smeren met 200 op 5 liter. Kijken hoe die dan loopt. En tja over bougie's die heb ik tot nu toe nog niet gesloopt :D

Beetje een raar verhaal van de verkoper als je het mij vraagt :?

Na 6 liter 1:30 smeren en na weer 6 liter 1:35 smeren

In jou geval zou ik het verhaal van de verkoper uit je hoofd zetten en gewoon 1:25 smeren of 1:30 MITS je GOEDE olie gebruikt (zoals al gezecht)

@Jaime - Blade, heb jij olie teveel ofzo :lol:
Ik moet zeggen, ondanks ie TE vet gesmeert is tog wel lekker loopt,probeer hem maar is met 1:25, het verschil zul je waarschijnlijk wel merken.

Duidelijk verhaal op die andere pagina.

Mijn motto, blijf gewoon 1:25 rijden als je geen wedstrijden rijd, minste risico dat er iets fout gaat.
Ga je wedstrijden rijden ga je naar 1:30 of 1:35, er zijn zelfs mensen die nog minder smeren.
Ga je namelijk minder smeren, loopt je motor iets harder door minder wrijving, maar de motor is ook eerder aan vervanging toe.

Back