mengsel 2takt brandstof

goede morgen heb me gisteren een hpi baja 5b cadeau gedaan heb nu alleen een vraagje aan de geleerden

de handleiding schrijft een mengverhouding van 1:40 voor en de verkoper heeft een verhouding van 1:25 voorgeschreven
is nogal een verschil welke verhouding wordt er door jullie gebruikt ?

gr paul

mengsmering

goede morgen heb me gisteren een hpi baja 5b cadeau gedaan heb nu alleen een vraagje aan de geleerden

de handleiding schrijft een mengverhouding van 1:40 voor en de verkoper heeft een verhouding van 1:25 voorgeschreven
is nogal een verschil welke verhouding wordt er door jullie gebruikt ?

gr paul
1 op 25.
gr.pim.

Laatst bewerkt:
Dit hoort idd in het big-scale gedeelte thuis ....

Maar gewoon 1:25 mengen zoals aangegeven door de verkoper , dat is waar veruit de meeste op rijden.. En wat voor de langste levensduur van je blokje zorgt.

Afgezien van de wedstrijdrijders die nog weleens rond de 1:35 willen gaan zitten...

Gewoon 1:25 smeren (wat bij mij overigens ook in de handleiding staat), neem een jerrycan met 5 liter benzine en doe daar 200ml olie bij.
Neem wel een goede kwaliteit olie (100% Synthetisch) , dat zorgt wel voor behoud van je motor..

sorry moet me beetje schamen en beter lezen in de manual staat inderdaad 1;25 de verkoper adviseerde 1;40 vond dat zelf ook al erg schraal en heb vandaag dus een mengsel gemaakt van 1;25 met het bijgeleverde flesje.
tankje vol en gaan na ong uurtje nog zeker een kwart over in de tank.

en erachter gekomen dat ie ook blijft lopen als ie op zijn kop land.
verder het grasveld ontdaan van het mos.

gr paul

Het is niet vervelend bedoeld o.i.d., meer een tip. Dat deel lezen de mensen die expertise hebben op dat gebied, zij lezen mogelijk dit subforum niet of minder vaak door.

goede morgen,

geen probleem hoor.

misschien dat alleen forumnaam voor de duidelijkheid dan beter veranderd kan worden zodat het de lading beter dekt.
gr paul

Back