Mengsmering in methanol auto?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Technojunk, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Inderdaad, gewoon zo laten joh, jij zult het toch wel het best weten! Johan is namelijk een grote vieze vette leugenaar. Net zoals 99% van de forumgebruikers hier. Ook ik lieg per definitie altijd.
    Wat we meestal doen, en dat is een typisch forumgrapje, is dat we je een bepaalde raad geven die eigenlijk nergens op slaat. (Je bijvoorbeeld voorliegen dat je je tank moet schoonmaken omdat er foute benzine in heeft gezeten.)
    Neen hoor, je moet NOOIT onze raad aannemen vooral niet van gebruikers met meer en langer ervaring!






    :roll:
     
  2. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.203
    Locatie:
    Het Oldambt
    Hoe had je het gedacht dan, je leidingen zitten vol met tweetakt benzine.
    Je tank zal gedeeltelijk gevuld zijn met benzine en mengsmering.

    Olie wat gebruikt wordt voor tweetakt benzine mengt absoluut niet
    met methanol, dus je krijgt een raar mengseltje die je motor zal
    moeten verbranden... dat geeft weer roet, je gloeiplug is er sowieso niet
    blij mee, als ie al niet al verkoold is....

    Mischien is die nu al aan vervanging toe....

    In elk geval, wees verstandig spoel die zooi met goede brandstof
    en doe dit niet meer.

    Ik vraag me wel af, ook al ben je pas 15, waarom stel je een vraag of
    zelfs meerdere vragen, terwijl je toch je eigen weg kiest.

    Pas er wel mee op, dingen kunnen stuk....

    Johan
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
  3. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Dat jullie (en ik dus ook) hier nog op antwoorden. Totaal nutteloos van het misbruik van het toetsenbord.
     
  4. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Het is niet zo zeer om de koppige 13-jarige hier te informeren, maar wel degene die later de zoekfunctie zal gebruiken en op dit topic uitkomt. Het is belangrijk dat dan toch alles nog een keertje uitgelegd wordt. :)
     
  5. Lars123

    Lars123

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    88
    kheb de leidingen en slangetjes ondertt met ussen als schoon gemaak met water en een compressor:D
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.227
    Locatie:
    Sassenheim
    En de binnenkant van je motor?
     
  7. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh
    Laat me raden , ingesmeerd met een mengsel van dreft en jif en toen in de vaatwasser gedaan :rolleyes: :D
     
  8. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    Zou goed werken maar ik hoop het niet:D
     
  9. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Maakt toch niet uit daar gaat de vaatwasser echt niet stuk van hoor:sleeping: duuhh
     
  10. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    HaHa, nee de vaatwasser niet nee:D
     
  11. Lars123

    Lars123

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    88
    ik heb al zitten zoeken maar weet iemand hoe ik het koelblok erafhaalt?
    en hoe je de motor open haalt?
    weet iemand misschien ook nog wat het probleem van weinig compressie kan zijn? niet de gloeiplug, miss de zuiger.
    ;)
     
  12. nitropower84

    nitropower84

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Leek
    Zou goed kunnen dat je blokje op is. Kun je laten pinchen geloof ik.
    Heb er iig op het forum een hoop over gelezen.
    FF de zoekfunctie gebruiken. Helpt je een heel eind verder.
     
  13. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    er zitten 4 boutjes bovenop de motor, die moet je los draaien.
    de motor kan niet echt helemaal uit elkaar, je kan de backplate eraf halen dan kijk je recht in t carter en zie je krukas, zuigerstang enzo. Als je de koelkop eraf hebt kun je ook nog met plastic gereedschap(nee, geen speelgoed) de cilinder eruit halen. Daarna moet het ook mogelijk zijn om de krukas+zuiger+zuigerstang te verwijderen. Caburateur kan er ook nog af.
    verder eigenlijk niets, want een motorblok is gegoten uit gietijzer
     
  14. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    2.769
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Of gietaluminium zoals de mijne en de meest naar ik veronderstel.
     
  15. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    Meestal zijn de nitroblokjes gietalu en de grotere gietijzer(23cc)
     
  16. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.404
    Nou, weer wat geleerd...:rolleyes:
     
  17. Lars123

    Lars123

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    88
    BigScaleBart met wat voor schroevendraaier of iets dergelijks kun je het koelblok losschoeven? kheb al met een torx geprobeert mar dat lukte nie.
     
  18. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.404
    Als ik je een tip mag geven: kijk even wat voor schroefjes erin zitten (heb je meestal geen speciale apparatuur voor nodig) en gebruik een schroevendraaier/sleutel voor dat soort schroeven/boutjes (meestal zullen het inbusjes zijn).
     
  19. sandermt2

    sandermt2 Guest

    :lol:
    Duidelijk nog nooit een stuk gietijzer vastgehad? :p
     
  20. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.203
    Locatie:
    Het Oldambt
    Om een of andere reden, krijg ik het gevoel dat er iets heel mis aan het gaan is....

    Beste OP, stop ermee, je hebt duidelijk te weinig inzicht/ervaring.

    Koop, brandstof, spoel je tankje en leidingen met deze brandstof, ook
    het water moet er nu uit. Dat gaat heel goed.

    Blijf van je zuiger en cylinderkop af.

    Johan
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina