mening Ansmann virus 2.0 en de terrier

ik ben aan het kijken om misschien toch een Nitro 1/8 offroad van grond op te bouwen.
als kit.

ik kom elke keer die 2 bouw kits tegen.
wat is voordeel van truggy ten opzichte van een Buggy, naast het lager liggende zwaarte punt.
Wat is het voordeel of nut van het verlengen van het tutje van de uitlaat?
hoe is de kwaliteit ervan en eventuele ervaringen.

ik kan weinig onderdelen vinden. op de site van ansmann kun je een hoop tuning vinden maar in de bekende winkels niet.

ik ben benieuwd naar jullie mening/advies (suggesties voor andere kits mag ook altijd)

en ja ik heb de zoekfunctie gebruikt.

Laatst bewerkt:
ik zou wel voordelen van een truggy kunnen geven; hij staat hoger op de wielen makkelijker voor offroad, hij heeft bredere wielen en breedere ophanging (maakt de auto groter voor ruiger terrein), voor de rest is het meer look enzo volgens mij. Het keuze van de auto hangt van je smaak en ook van het terrein in de buurt waarop je kan crossen als dat meer onroad is is een buggy handiger want die is lichter dus net een stukje sneller heeft ook minder wrijving met de banden.

het gene wat ik met name vind is dat een buggy betere wegligging heeft en inderdaad de rijhoogte.
twijfel

Maar hoe zit het met het merk ansmann

Ja omdat hij er stoerder uitziet zou ik hem nemen, die dingen van speelgoedsites zien er soms ook vet uit maar die kunnen niks.

Volgens mij zit AnsMann best goed hoor, bij PkRacing hebben ze onderdelen ervoor en bij AnsMann zelf kan je ook goed bestellen. Hier inderdaad de kits:
zelfbouw rc nitro auto

Lees ook even dit, hier staan veel dingen en zie je meteen al wat plaatjes van hoe hij eruit komt etc.:
ANSMANN VIRUS 2.0 1/8 BUGGY

Dan hier bij PkRacing de onderdelen, op nummer te zoeken dus als je er een hebt met de handleiding kan je ze zo vinden! Onderdelen zien er gewoon goed uit en volgens mij ook goed verkrijgbaar. Bij Pkracing hebben ze onderdelen altijd wel en anders bestellen ze het meteen voor je.

ANSMANN ONDERDELEN

Zoals je ziet hebben ze van beide auto's die ze daar leveren onderdelen genoeg op voorraad!

pkracing had ik inderdaad gevonden, maar ik ben erg benieuwd naar gebruiks ervaring.
aangezien iedereen naar de bekendere merken wordt verwezen moeten er ook mensen zijn die ervaring hebben met andere iets minder bekende merken.

Voorlopig ga ik er nog niet mee beginnen maar wil graag meer info over de kwaliteit en of ik er geen spijt van ga krijgen.

ik zoek ook naar eventuele bouwpakketen van bekendere merken, maar die kan ik bijna niet vinden tenzij ik alle onderdelen los ga bestellen :(

mijn vraag over kwaliteit staat nog, en ook over eventuele sugesties

@ een mod of iemand die het kan.

Mijn topic graag verplaatsen naar Brandstof auto's in de hoop op meer duidelijkere antwoorden.

Bij Pkracing op de site staat dat het een goede auto is, maar inderdaad hier nog wachten op reacties ;)

Je kan een auto zo realistisch mogelijk maken ftw, dus dat is echt bullshit wat je zei dat ie daardoor beter is..

dat het een buggy wordt is al besloten, niet om de bovenstaande redenen maar om de wegligging en mogelijk heden.

het zou mij gaan om de bouwkit van
Ansmann Virus 2.0 icm met de FORCE FC28 PULL START ENGINE 4.6cc

dat is ook mijn reden dat ik vind dat hij in de Brandstof auto's behoort

al die info ben ik door, en nog is mijn vraag nog niets bevestigt.
zoals in de opening post staat heb ik zoekfunctie gebruikt

wat is voordeel van truggy ten opzichte van een Buggy, naast het lager liggende zwaarte punt.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/119623-truggy-buggy.html

Wat is het voordeel of nut van het verlengen van het tutje van de uitlaat?
Via een tuitje aan de uitlaat gooi je de olie buiten de body
Oftewel: minder troep op/in je auto.

hoe is de kwaliteit ervan en eventuele ervaringen.
kwaliteit ansmann - Google zoeken

ik kan weinig onderdelen vinden. op de site van ansmann kun je een hoop tuning vinden maar in de bekende winkels niet.
Kijk ff op de site van rc-connect.nl bij dealers, dan zie je voor jou waar je terecht kan. rc-connect is de importeur van Ansmann.

Laatst bewerkt door een moderator:
toch is mij de voordelen van de buggy tegen over een truggy niet volledig duidelijk.
In dat verhaal hebben ze het namelijk over een bepaalde baan, nu zal ik denk ik niet/nog niet op banen rijden maar op een parkeerplaats/bouwplaats (waar ze ook met crossmotoren rijden in nieuwegein)

Het enige echte verschil is de wielen/banden die breder zijn en hoger staan, en dat de auto vaak groter is/oogt.

Buggy's en truggy's zijn allebei goed te gebruiken denk ik hoor, ik gebruik ook gewoon een buggy op een motorcrosscircuit alleen die raakt wel eerder de grond als bijv mijn MT's..

Ik rij zowel van Mugen de buggy als truggy. En het verschil erin is dat een truggy veel makkelijker te rijden is. Hij vergeeft veel meer. Je kan er al eens zot mee doen...

Een buggy is veel heviger in sturen en agressiever, daardoor moet je als bestuurder deze toch met iets meer gevoel behandelen. Ook de afstelling van de auto komt vlugger tot zijn recht tov een truggy.

Als funrijder zijn beide geschikt en is het gewoon een kwestie van keuze maken. Truggy is meestal iets duurder in onderhoud, banden etc zijn net allemaal wat duurder. Maar als je op echt oneffen terrein gaat rijden zou ik eerder naar een truggy gaan omwille van de iets hogere bodemspeling.

Qua merk Ansmann maken ze goedkopere auto's die voor hun prijs niet slecht zijn.
Verwacht echter niet de kwaliteit van de betere merken.

Back