Meningen gevraagd!

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Saabke, 8 jun 2009.

  1. Saabke

    Saabke

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Antwerpen
    Hey allemaal,

    Ik ben hier volledig nieuw! Nu zou ik mij een r/c wagen willen aanschaffen en heb zo eens rond gekeken en ben uitgekomen bij deze buggy
    1:6 GP Buggy Carbon Fighter 30CC 2WD RTR

    Via de site www.conrad.be kan hij deze zomer gekocht worden. Is het aan te raden om een 2takt te kopen of kan ik beter een wagen kopen met een nitromotor. Heb al hier en daar gelezen dat het onderhoud en onderdelen van een nitromotor duurder zijn. Klopt dit?
    Zijn er redenen om zo'n buggy niet te kopen?

    Graag jullie reacties aub?? Bedankt!
     
  2. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Aanschaf is principe goedkoper voor auto's met methanol(nitro)motor. Schaal 1/8 en 1/10 (meest gebruikt) heb ik het dan over. ALs je het beste materiaal wil hebben (competitief) ben je ook meer geld kwijt, maar dat is denk ik niet het geval. Maar goed vooral de brandstof is wat duurder. Wij betalen zo 20 euro of meer per 2.5 liter. Onderdelen; koop je een recreatieve auto met motor kan je ook langer met je motor doen en hoef je minder snel te vervangen zoals de drijfstang. Onderdelen zelf kosten voor de rest niet bijster veel. Verdiep je alleen wel in het afstellen van de motor.
     
  3. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    ik zit even te kijken naar dat ding 1:6 GP Buggy - Reely Carbon Fighter : RC-News.de - Das Neueste aus der RC-Szene! uitgebreide info maar wel in het duits.

    2 maanden terug kocht ik een shengi monster truck (chinees ding), ik had er niet veel verstand van welke merken er waren.
    Maar om even een lang verhaal kort te maken , de shengi truck lag na 10 minuten op de BBQ .
    toen heb ik een tweedehandse fg marder gekocht , en inmiddels is hij mooi opgeknapt en heb ik een goede wagen.


    Let op wat je koopt , kijk of er wel onderdelen te koop zijn of van een ander merk passen, en ga even met google in de weer , probeer zoveel mogenlijk info te krijgen.

    Maar ik moet zeggen , vroeger had ik nitro , en kan me nog herinneren dat je afentoe je eigen de klere moest trekken , en dat gehannes met die kleine gloeiplugbatterijtje , de vette stink nitro , en nog wel een paar dingen

    in 6 weken heb ik maar 2x gereden met mijn fg , maar allebij de keren had ik hellemaal geen problemen met starten of iets dergelijks.

    groetjes en good luck met je quest :p:p
     
  4. Saabke

    Saabke

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Antwerpen
    Heeft er iemand ervaring met een bepaald merk dat eigenlijk wel aan te raden is. Zolang het maar een 2takt motor heeft en de prijs redelijk is. Hiermee bedoel ik rond de 300€ of kom ik er niet mee?
     
  5. Saabke

    Saabke

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Antwerpen
    Heeft er iemand ervaring met een bepaald merk dat eigenlijk wel aan te raden is. Zolang het maar een 2takt motor heeft en de prijs redelijk is. Hiermee bedoel ik rond de 300€ of kom ik er niet mee?
    De buggy mag ook een model kleiner zijn dan ik heb op gegeven via conrad.
     
  6. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383
    @ Tja ik zeg niet doen,het begint bij de 700 pleuries en als je dat niet hebt zou ik ff wachten (goed koop is duur koop),gr.Dr.Dre.;)
     
  7. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    hoi saabke
    dr dre heeft gelijk ,,,

    maar je kan ook een tweedehandsje kopen , dat heb ik dus ook gedaan.
    tussen de 3 en 400 euro kan je wel een goede gebruikte vinden.

    er staan vaak marders en andere bigscale's op www.marktplaats.nl .

    kijk even op je gemak en doe geen overhaaste dingen zoals ik ,375 eurie in het water gegooid omdat ik er niet veel van wist.

    groetjes
     
  8. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383


    @ Zeg je goed |Q| :yes:, kheb het zelf ook gezien kloon van HPI (jaaa maar scheelt wel de helft :hammer: ) krijg je dan te horen ??, maar na 2 tankies ken je hem weg flikkeren in de ZEE :thumbsup: , gr.Dr.Dre.;)
     
  9. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    om je maar even meer te overtuigen

    dit is die shengi truck die ik had gekocht , 10 minuten mee gereden , toen ging de trekstarter stuk en brak er een achter arm en er was een achter veer lek.
    Toen heb ik voor 50 euro nieuwe onderdelen besteld .

    Maar intussen was ik toch weer rond gaan kijken en verzamelde veel info voor mezelf.
    En toen kwam ik tot de conclusie dat ik gewoon troep had gekocht.

    Dus al met al kost die auto mij 425 euro en ik heb er 0 plezier van gehad :p

    ik heb nu een marder , en heb ook maar 10 minuten gereden in 2 maanden omdat hier in amsterdam weinig plaats is , maar ik moet zeggen , het gevoel alleen al dat je aan een lekker autotje sleutelt inplaats van zo een ghetto auto met een en al elende .

    nou hier komt even een plaatje van 425 euro down the drain :p

    [​IMG]
     
  10. sanmax

    sanmax

    Lid geworden:
    31 mrt 2007
    Berichten:
    419
    Locatie:
    hoogkarspel
    Er is zeker weinig plaats in amsterdam maar wat dacht je van een nieuwe baan in Utrecht.... geloof dat ie bijna klaar is dus zeker een keer de moeite waard om daar eens te kijken.
     
  11. Saabke

    Saabke

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Antwerpen
    Oké een 2dehands zou een oplossing zijn maar het probleem is dan wel dat ge evengoed in het zak kunt gezet worden hé! Qua motor oké daar ben ik van op de hoogte maar voor de rest met servo's en wa staat er nog allemaal op heb ik geen ervaring mee. Nuttige tips waar ik moet op letten als ik een occasie aanschaf zijn altijd welkom. Dank u
     
  12. Jolige_Joffer

    Jolige_Joffer

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Volendam
    Het is al mogelijk om daar te rijden.

    Ben druk bezig om mijn FG F1 rijklaar te maken en dan ga ik daar zeker een (paar) keer heen.
     
  13. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383


    @ 425 pleuries had je beter kenne opzuipen maatje:proost::celebrate:, enne dat andere probleem heb ik gelukkig ook niet plek genoeg om te raggen of bashen ,gr.Dr.Dre.;)
     
  14. sanmax

    sanmax

    Lid geworden:
    31 mrt 2007
    Berichten:
    419
    Locatie:
    hoogkarspel
    wij gaan er vrijdag weer rijden.Wij rijden toerwagen 1:5 want dit weekend is het weer nk in apeldoorn.Kunnen we nog even kijken of alles goed staat.
     
  15. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    yup Saabke dat kan gebeuren , maar je koopt zeker een 3 katten in de zak als je een nep auto koopt ;)
    Vraag in iedergeval een testrit en ga op eigen oordeel af , hoe ziet het geheel eruit , wat voor onderdelen zitten erop zoals tunnings uitlaat en alu tunning parts, hoeveel profiel zit er nog op de banden , zit er nog compressie op de motor.
    Maar vaak zijn ze goed onderhouden

    Vaak zijn autos smerig maar na een grondige wasbeurt word het lelijke eendje weer mooi .
    Bijvoorbeeld de velgen en de tank zijn meestal geel geworden na verloop van tijd , maar na een nachtje bleekwater zijn ze weer zo goed als nieuw.
    En zo kan je alles weer mooi maken.

    off topic :):):)
    @Jolige_Joffer ik zie dat we bijna buren zijn hehe , maar is dat een on of offroad baan ?

    en @Dr.Dre LOL ja er was die dag ook een half meier bier doorheen gegaan ... het was toch wel een leuk daggie.
    Maar inderdaad , doodzonde van je poen.
    Ik wou dat ik me hobby met iemand uit de buurt kon delen , want in je eentje rijden is toch geen reet aan , misschien komt dat nog wel binnenkort.


    on topic :):):)
    dus let op wat je doet saabke :)
     
  16. egeltje

    egeltje Guest

    hallo ik rij fg baja een kennis rijd een nitro ding
    hij afstellen ,afstellen en ik rijden maar
    ik heb er zelfs een 4 wd bij gekocht
    ik heb ze bij toemen .nl gekocht in den bosch
     
  17. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383
    @ Enne weet je het al Saabke,welke het wordt,gr.Dr.Dre.;)
     
  18. wolf13

    wolf13 Guest

    Buggy Carbon Fighter 30CC

    Hoi
    Ik heb 2 wkn geleden een Buggy Carbon Fighter 30CC gekocht
    alleen hebben ze nu een nieuwere verbeterde versie uitgebracht de pro
    andewre uitlaat enz.
    ik heb er al een paar keer mee gereden en hij bevald uitstekend.
    Wel denk ik dat ik hem naar 4wd ga ombouwen.
    Gr Ruud :D
     
  19. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    goed om te horen :D
    ik zag inderdaad dat ze ook een losse ombouwset hebben voor 4WD.
    Veel plezier met je karretje.

    greets
     
  20. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383

    @ Plaats is wat foto's en van onder de kap,altijdt leuk om te zien hoe jouw juweeltje er uit ziet,gr.Dr.Dre.;)
     

Deel Deze Pagina