Meningen gevraagd!?

Hey allemaal,

Ik ben hier volledig nieuw! Nu zou ik mij een r/c wagen willen aanschaffen en heb zo eens rond gekeken en ben uitgekomen bij deze buggy
1:6 GP Buggy Carbon Fighter 30CC 2WD RTR

Via de site www.conrad.be kan hij deze zomer gekocht worden. Is het aan te raden om een 2takt te kopen of kan ik beter een wagen kopen met een nitromotor. Heb al hier en daar gelezen dat het onderhoud en onderdelen van een nitromotor duurder zijn. Klopt dit?
Zijn er redenen om zo'n buggy niet te kopen?

Graag jullie reacties aub?? Bedankt!

Op zich een leuke auto, maar ga eerst eens op zoek naar onderdelen hiervoor, draag armen e.d. Hoor hier regelmatig dat die dingen slecht verkrijg baar zijn. En dat kappie wat over de tandwielen zit direct verwijderen, maakt meer stuk dan dat het nut heeft.

Heeft er iemand ervaring met een bepaald merk dat eigenlijk wel aan te raden is. Zolang het maar een 2takt motor heeft en de prijs redelijk is. Hiermee bedoel ik rond de 300€ of kom ik er niet mee?
De buggy mag ook een model kleiner zijn dan ik heb op gegeven via conrad.

Een andere bigscale buggy ga je niet vinden voor 300 euro. Kijk maar eens bij het merk FG. Stukken duurder,maar wel kwaliteit. De FG buggy kost nu in de aktie 700 euro compleet.

Voor 300 euro kan je hpi trophy kopen of een soortgelijke auto.

Hallo,

Ik zou eerst eens goed afwegen wat je precies wil ander heb je straks iets waar je niets mee kunt. Er staat hier op het forum wel een lijst met verschillen van elektro en brandstof.

Die buggy is in principe geen raar ding maar kijk ook naar waar je reserve onderdelen kan halen en en wat die kosten.

bijv.

Bigscale 1:5 / 1:6
- Meestal degelijke en betrouwbaar
- Motoren lopen altijd met weinig afstellen
- Geen mogelijkheid om op 1:8 offroad circuits te rijden
- Als er genoeg ruimte is bijv bos o.i.d. schitterend om mee te rijden
- Onderdelen makkelijk verkrijgbaar en betaalbaar
- Benzine

Zoiets. en dan bekijk je het even. voor 300 euri nitro rijden valt ook niet mee. een blik brandstof van 2,5Ltr. kost al snel €30 of meer. ook zijn de motoren wat lastiger af te stellen, dit moet je eerst onder de knie krijgen.

Het is dus maar net wat je wil voor dat bedrag kun je misschien ook een elektro buggy nemen. als je een lader hebt en 1 of 2 accu's om mee te rijden komen er verder geen kosten meer achterweg dan het opladen van de accu's + je kan op de meeste plaatsen rijden met een 1:10 / 1:8 elektro buggy.

Succes, maar denk even goed na. hoor wel vaker mensen die er niets aan vinden en mee kunnen worden omdat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt en dat is zonde.

XRC RC-2 1/5st Scale Petrol Radio Grafische Buggy

de "imitatie" HPI BAJA
ik dacht begrepen te hebben dat de onderdelen & hop-ups van hpi hier gewoon op kunnen

mischien is dit iets ?

Oké een 2dehands zou een oplossing zijn maar het probleem is dan wel dat ge evengoed in het zak kunt gezet worden hé! Qua motor oké daar ben ik van op de hoogte maar voor de rest met servo's en wa staat er nog allemaal op heb ik geen ervaring mee. Nuttige tips waar ik moet op letten als ik een occasie aanschaf zijn altijd welkom. Dank u

Ik zat ook naar deze buggy te kijken. Inderdaad erg weinig geld voor deze auto. Ben benieuwd naar onderdelenvoorziening en kwaliteit van deze auto...

Msh

Deze auto KAN goed zijn, mits hij niet al te slecht gecloont is. Hij is namelijk hetzelfde als de Big-scales van Graupner!

Mijn rc shop hier verkoopt deze auto ook, alleen haalt hij ze uit China, maar auto is hetzelfde als de Graupner(alelen goedkoper).

Zelf ook even mee gereden en beviel goed. De 30cc motor heeft veel power en de auto rijdt echt goed. Persoonlijk vind ik hem beter rijden dan een FG Marder!

Ik weet niet of er op deze auto nog bezuinigd is qua onderdelen, lijkt me wel maarja.
Als er iets kapot gaat, kan je alitjd nog de onderdelen van de Graupner halen:)

Verder zou ik er direct stalen tandwielen op zetten, want die plastic dingen zijn direct kapot!

Ook kan je hem nog ombouwen naar 4WD voor 129 euro, ook erg interessant.

Pluspunten aan de auto t.o.v een FG:
Diff zit in een case net zoals nitro's dat hebben, dus veilig voor steentjes en andere zooi.

Mogelijkheid om 2! Big-Scale servo's te monteren, dus niet 2 kleintjes zoals FG dat heeft. Overigens kan je ook gewoon 1 sterke gebruiken, maar bijv. ook 2 goedkoperen.

Verder vind ik de ophanging beter uitgevoerd, en is best sterk. Er zijn kleine puntjes die wat minder zijn maar hij is niet minder dan een FG in mijn ogen!

Ik baseer dit op het model uit China, dus zelfde als de Graupner. Omdat dit een kloon ervan is, zal hij uiteraard iets mindere kwaliteit plastic hebben in de draagarmen enzo.

Makkelijk te vergelijken want Graupner werkt met rode draagarmen, deze heeft zwart.

Greetz,
Joram

Back