mensen uit w-vlaanderen.

Hallo;

Zijn er hier mensen uit (Midden) West Vlaanderen aanwezig met interresse om tesamen te varen?

De bedoeling is om tesamen een kleine vriendendenkring te vormen,en zo ook tesamen te varen.

Er zijn niet veel verenigingen meer,en ze zijn dan allemaal nog een beetje vastgeroest.

De bedoeling is om plezier te maken,en onze hobby te promoten.

Voor verdere info; MHTB24@hotmail.com

Groetjes

Marc

Mooi initiatief Marc, ben zelf meer een vliegtuig jongen maar toch succes.

Stevo

hahaha marc
we zijn bijna buren want ik ben van roeselare en ben nu begonnen aan een bootje (MEP1943)
maar zo als ik maar traag bouw weet ik op geen 100jaar wanneer die zal klaar geraken.
was er vroeger geen club die aan de hallen in roeselare zat om te varen.
groeten adimaar

Laatst bewerkt:
Ja daar was een clubje,met alles erop en eraan.

Maar de leden werkten niet mee,dus was het einde van de club.

groetjes:D

Marc

eindelijk ook eens iemand uit die prachtige provincie die west-vlaanderen heet. ik heb soms zo de indruk dat enkel onze lieve noorderburen aan rc modelbouw doen. Ikzelf maak rc vliegtuigjes dus dat is wel een tegenvaller. Maar toch is het leuk om weten dat er toch( al is het een kleine) groep mensen in roeselare is die aan rc modelbouw doet.

Ps waar haal jij je materiaal. tschijnt dat er in de noordstraat een goed elektronicawinkeltje bestaat

hallo

wel van limburg maar ook een modelbouwer
we hebben wel een club en de leden en bestuur zijn zeer actief
hier de url naar de website
alleen de nederlands is uptodate

Paginatitel
11/mei werkschepen MYCL Hengelhoef
begint vanaf 10.00 uur en als jullie werkschepen hebben zijn jullie welkom
14/15-jun Duikbootweekend MYCL Zilvermeer Mol
aanvang ook 10.00uur en met duikboten zijn jullie ook welkom
of een kijkje komen nemen mag ook altijd er moet aan het domein wel inkom betaald worden

6/julie grijze schepen in hengelhoef
7/september interprovinciale wedstrijd hengelhoef

groetjes raf

hoi ,

ik woon ook in roeselare maar ik wil gaan modelvliegen ! :p
ik vind ook niet direct clubs/plaatsen waar ik kan vliegen in of rond roeselare behalve dan rcr (racing club roeselare(auto's)) en er is nog 1 vliegclub in lichtervelde maar dat is een uur fietsen :s
dus als iemand iets weet , mag die dat zeker zeggen !

grts,

niels

IK heb net hetzelfde probleem, Niels!!!
Om te beginnen met modelbouw vliegen is er hier in roeselare gewoon bijna niets. ( vroeger was er lijk een winkeltje naast speedex als dat je iets zou zeggen) Als ik wat vorderingen maak, zal ik het zeker doorsturen!

Ik geloof dat er een tijdje terug een vliegclub(indoor)was in de zaal van het kerelsplein.
Inderdaad in Roeselare is er niet zoveel meer.
Eigenlijk niets he,uitgenomen voor de autokes.

Groetjes

Marc

ja ,
ik woon op 200 meter van het cicuit waar ze me de 'autos' rijden en hier krijgen we dan een petitie in de bus die een handtekening vraagt om het circuit te sluiten vanwege geluidsoverlast. en dit is al de 2e plaats van het circuit op de vorige plaats zijn ze ook moeten vertrekken vanwege geluidsoverlast maar daar reden ze letterlijk juist achter de tuin van mensen...
en wij die willen vliegen/varen kunnen dit niet echt ergens in roeselare doen terwijl wij ( zeker elektro ) nauwelijks geluidsoverlast kunnen veroorzaken...

sorry voor de lange post..

grts ,

niels

Je moet niet denken dat enkel in Roeselare petities opgemaakt worden hoor. Onlangs nog op een weide in Scheldewindeke aan het oefenen met een elektro en werd vriendelijk verzocht - zelfs al waren er in geen 100-en meters huizen of dieren te bekennen - om op te krassen.
Nochtans kan je van zo'n multiplex easystar moeilijk zeggen dat hij veel lawaai maakt hé. Zeer jammerlijke mentaliteit, maar het is nu zo. Dat wat verder een quad met veel lawaai zijn ding aan het doen was, dat kon blijkbaar geen kwaad ...
Ik snap nog altijd niet wat mensen tegen onze hobby hebben.
Twee mogelijkheden schieten er nog over:
1. stoppen met de hobby
2. bij een club gaan die toch wel minimum een half uur ver met de auto is.

Je moet niet denken dat enkel in Roeselare petities opgemaakt worden hoor. Onlangs nog op een weide in Scheldewindeke aan het oefenen met een elektro en werd vriendelijk verzocht - zelfs al waren er in geen 100-en meters huizen of dieren te bekennen - om op te krassen.
Nochtans kan je van zo'n multiplex easystar moeilijk zeggen dat hij veel lawaai maakt hé. Zeer jammerlijke mentaliteit, maar het is nu zo. Dat wat verder een quad met veel lawaai zijn ding aan het doen was, dat kon blijkbaar geen kwaad ...
Ik snap nog altijd niet wat mensen tegen onze hobby hebben.
Twee mogelijkheden schieten er nog over:
1. stoppen met de hobby
2. bij een club gaan die toch wel minimum een half uur ver met de auto is.

met een elektro ?, dat maakt toch bijna geen lawaai en toch ook nog wat minder omdat het "hoog" in de lucht is of heb ik het verkeert ?

grts ,

niels

Ik ben zelf enkele malen gaan zien naar die autokes vroeger,en dat was daar toch een ongezonde toestand met al dat weg en weer gerij van de rijders hoor.

Dat parkoer lag op de duur gewoon bijna in de mensen hun tuin he.

Aan de expo op een aangewezen stuk water waar wij zaten met onze vaarclub,(met goedkeuring van de stad zelfs)werden we weggepest door de vissers.
Die kun je nooit weigeren of verbieden te vissen zei de provincie.
Dus gedaan met de vereniging!

Groetjes

Marc

en zijn er geen andre plaatsen waar je kan varen ?
heb je het al eens in het geitenpark geprobeert ?

grts,

niels

en zijn er geen andre plaatsen waar je kan varen ?
heb je het al eens in het geitenpark geprobeert ?

grts,

niels

Een kamaraad heeft ooit een (electro) bootje gekocht en dacht daar eens te gaan varen. Een of andere stadswacht kwam toen reclameren en hij mocht ophoepelen. Sederdien heeft hij het daar nooit meer geprobeerd.

En het is niet omdat het een electro (auto, boot, vliegtuig) is dat de mensen er niet over zullen klagen.

Tegenwoordig mag en kan men niets meer he.

En in de bestaande verenigingen ben je vaak een nummer zoveel.

Momenteel ben ik in een club van Antwerpen om te varen.Daar kan ik iedere maand eens een leuke vaart gaan doen.Wel een beetje ver.

Ook ben ik in een club in Oostende,maar daar is het nog altijd zoals vroeger.
Ondanks een nieuw bestuur nog altijd vastgeroest in verouderde opvattingen .
En natuurlijk ook geen voorzieningen ivm sanitair,cafetaria ,parking enz..

Het is een hobby die begint uit te sterven denk ik?

Groetjes

Marc

Hey Luc;

Jammer dat er nergens meer iemand iets wil organiseren .
Denk dat het wel moet te doen zijn.
Misschien een vereniging een beetje centraal in vlaanderen of zo?

Groetjes

Marc

Back