Mercedes actros giga space rijdend maken

Discussie in 'Model truckers' gestart door sieb, 2 feb 2019.

  1. sieb

    sieb

    Lid geworden:
    24 jul 2011
    Berichten:
    166
    Locatie:
    leiderdorp
    Een 2 jaar geleden heb ik de Mercedes actros giga space gekocht en gebouwd,
    nu wil ik heb rijdend gaan maken en vraag ik me af wat fijne aanpassingen/upgrade's zijn om uit te voeren om hem rustig maar met genoeg kracht rond te kunnen rijden over de straat en onverhard.

    Een tijdje geleden dacht ik gelezen te hebben dat als je de vooras omdraait je de stuuruitslag vergoot is dat waar en hoe werkt dat dan precies.
    en ik vroeg me af hoeveel het ongeveer zou kosten als ik eventueel ook een aangedreven voor as wilt

    met vriendelijke groet,
    siebren
     
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    welke schaal heeft u het over ,tamiya is al aangedreven
    vooras omdraaien staat ergens op forum,je moet enkel de stuurstang naar achter verplaatsen door de kunstof fusee armen om te draaien
    en ik frees vijl dremel ook iets uit de alu hoeken waar de kunstof fusee tegen aan komt bij max stuur uitslag
     
  3. marcelinets

    marcelinets Guest

    Een aangedreven vooras kost 129,- bij Wetronic.nl LES-Q-9004_1-0-1-2-600x600.jpg
     
  4. sieb

    sieb

    Lid geworden:
    24 jul 2011
    Berichten:
    166
    Locatie:
    leiderdorp
    @markioo het gaat inderdaad om een tamiya truck.

    ook zie ik vaak dat de originele motor en versnellingsbak worden verwisselt is dit ook verstandig om te doen of heeft dit weinig nut en zo ja wat is dan aan te raden?
     
  5. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    conrad electronics heeft ondervloermotor mfa 11:1 vertraging 222363 iets van 25 euro
    en als je er nog iets bij neemt is t gratis verzenden
    het neemt veel minder ruimte in dan de standaart tamiya motor met versnellingsbak en je hebt n racetruck met deze versnellingsbak of je moet andere motor er achter plakken
    als je echt mooie sterke ondervloermotor vertraging willen is n servonaut aan te raden stil sterk
    en je hebt geen last van je omgedraaide stuurstang die tegen tamiya versnellingsbak aankomt
     
  6. sieb

    sieb

    Lid geworden:
    24 jul 2011
    Berichten:
    166
    Locatie:
    leiderdorp
    dankje ik ga er naar kijken

    zijn er verder nog upgrades/aanpassingen aan te bevelen vanaf een standaard truck
     
  7. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    kogellagers verlichting aluminium vooras aluminium velgen zwaailampen maar kijk eens bij rcbrmin.com hele site vol leuke hebbedingetjes
     
  8. marcelinets

    marcelinets Guest

    Op de website van rcbrmin.com aan de rechterkant in het vakje euro aanklikken dan zie je alle prijzen in euro,s
    En kijk ook regelmatig op ebay.de en ebay.com

    succes.
     

Deel Deze Pagina