Mercedes Benz vrachtwagen met nieuwe velgen en banden.

• Topicstarter Topicstarter meersdonk (Erik)
  • Startdatum Startdatum
Mooie truck.Ziet er netjes uit.Toch even een puntje waar ik op val.(geen kritiek,alleen een vraag)
Ik zie dat de bak behoorlijk hoog is,en de cabine vrij smal.Klopt dit?
Verder ziet ie er netjes uit met de bijbehorende dingen erop.
gr Marcel.

rottierood zei:
Mooie truck.Ziet er netjes uit.Toch even een puntje waar ik op val.(geen kritiek,alleen een vraag)
gr Marcel.

Hoi ik zal uitleg geven.
De hoogte van de bak.: Misschien lijkt het zo omdat er geen windscherm / dakspoiler op het dak is geplaatst. Vanaf de grond gerekend bij de achteras bedraagd de hoogte tot aan de bovenkant van de bak 49,5 cm., als ik dit maal 8 zou vermenigvuldigen kom ik op een werkelijke hoogte van 3,96 meter. (onder de 4m grens i.v.m. het nemen van hoge viaducten.
Voor de breedte geldt het volgende.: de wagen is 31 cm breed, als ik dit maal 8 zou vermenigvuldigen kom ik op een werkelijke breedte van 2,48 m.(is normaal) maar toch nog smal. Normaal 2,50/2,55 m, Het chassis en de bak zijn lang, maar het is een wagen voor volumevervoer, hij is gemaakt met een lange wielbasis met grote achteroverbouw. (laag tonnage 14 ton). Hier onderstaand een foto van de voorzijde van de motorwagen. Ik heb onderstaand een link gezet je ziet dan de voorzijde van de wagen. Al met al blijft het natuurlijk een eigen bouwsel.

http://byfiles.storage.live.com/y1p...EGpBJ75W6J4uo_bkRP3j6hD9ARZxhZSZiIqM5kg1uN374

Met groet Erik,

meersdonk (Erik) zei:
rottierood zei:
gr Marcel.

Hoi Marcel, ik zal even uitleg geven.

De hoogte van de bak.: Misschien lijkt het zo omdat er geen windscherm / dakspoiler op het dak is geplaatst. Vanaf de grond gerekend bij de achteras bedraagd de hoogte tot aan de bovenkant van de bak 49,5 cm., als ik dit maal 8 zou vermenigvuldigen kom ik op een werkelijke hoogte van 3,96 meter. (onder de 4m grens i.v.m. het nemen van hoge viaducten.
Voor de breedte geldt het volgende.: de wagen is 31 cm breed, als ik dit maal 8 zou vermenigvuldigen kom ik op een werkelijke breedte van 2,48 m.(is normaal) maar toch nog smal. Normaal 2,50/2,55 m, Het chassis en de bak zijn lang, maar het is een wagen voor volumevervoer, hij is gemaakt met een lange wielbasis met grote achteroverbouw. (laag tonnage 14 ton gvw). Verder zit er meer ruimte tussen het kopschot van de laadbak en de cabine, ik kan anders niet met m'n vingers bij de hendel om de cabine te laten kantelen. Verder waren van de oudere type's Mercedessen de cabines minder hoog dan tegenwoordig. (verhoogd dak) enz. Al met al blijft het natuurlijk een eigen bouwsel van allerlei materialen. Hier onderstaand een foto van de voorzijde van de motorwagen. Ik heb onderstaand een link gezet je ziet dan de voorzijde van de wagen. Verder bedankt voor de reactie.

http://byfiles.storage.live.com/y1p...EGpBJ75W6J4uo_bkRP3j6hD9ARZxhZSZiIqM5kg1uN374

Met groet Erik,

Back