Mercedes Kurzhauber 2624 mobiele kraanwagen

Klopt helemaal Stoomertje wat je zegt over de jongere generatie die hebben meer met computers.
Ik zelf ben bezig om een nieuwe computer te bouwen met allemaal nieuwe onderdelen, die ik nu heb is een nood pc.

Nog even een foto van het intrieur van de cabine.
20251014_101512.jpg

Prima keus Stomertje!
Met de komst van deze is mijn set-up gelijk €300 minder waard geworden, ben jaloers!
Cor

Zo is alles weer helemaal kaal.
Ik heb hem zo gebouwd dat het een soort module bouw is. Je kan alles makkelijk verwijderen om onderhoud uit te voeren of zoals nu de hydraulische besturing aan te sluiten. Ben benieuwd hoe dit gaat werken, en hoe het allemaal gaat lukken. Wil hierna de chassis rood gaan spuiten. Voor zover het weer hier nog voor meezit.
20251025_180451.jpg

Hier nog effe de nieuwe ontwikkeling van onze hobby. De cabine zit nog in de printer moet nog tot morgenavond voor hij klaar is. Zoals reeds gezegd de 3D printing is afdeling van m'n kleinzoon. Weet nog niet of we deze cabine gaan gebruiken voor de kraanwagen of toch bewaren voor een ander project. Komt tijd, komt raad
20251029_144652.jpg

Met welk filament print je?

Zo te zien komt het uit een Bambu printer, en uit ervaring kan ik je vertellen dat betere resultaten mogelijk zijn.

Klopt is een bambu printer. Heb met petg van bambulab gewerkt. Eerst kleine bestanden uit geprint was veel strakker dan de cabine nu is. Had op een strakker geprinte cabine gerekend.

Al eens een flow calibratie gedaan?

Stringing is wel 1 van de valkuilen van PETG.

Ik print alles in Esun PLA+
Is ook riant bestendig tegen UV, vocht en warmte. En hele nette resultaten.

Bedankt voor de tip Mark, we zijn hier nog een beetje op ontdekkingstocht wat filament betreft, ga pla+ van esun bestellen. Desboord moeten we nog printen, kunnen we hem daarmee testen.

Laatst bewerkt:
Even in aan twijfelen geweest of ik er wel aan zou beginnen om de cabine op te knappen. Ben nu toch aan de slag gegaan met 2 componenten plamuur. Dak is best al redelijk glad aan het worden. Gaan op deze voet verder, vind het een beetje zonde om na al die uren die de printer gedraaid heeft de cabine geen 2e kans te geven.
20251031_161013.jpg
20251107_151540.jpg

Mark nogmaals bedankt voor je tips, heb dashboard met pla+ van Esun geprint kwam er mooi strak uit. De tekening van de cabine gaat mijn kleinzoon verder aanpassen. Is een gekocht bestand maar loop toch tegen wat constructie foutjes aan. (Teveel open naaden , niet mooi afgeronde hoeken)
20251109_081825.jpg

Laatst bewerkt:
Met die mooie rondingen in met name het dak en de motorkap, zou het misschien lonen om deze del apart de drukken, en dan met een hele kleine laagdikte. Standaard is .20mm, maar voor zoiets is mogelijk .12 mm aan te bevelen. Duurt natuurlijk wel 2x zo lang.
En dan nog de mogelijkheid om te ''ironing", hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb; duurt het nóg langer!
Overigens, ik gebruik het meest ABS, ook van Esun. Weet je dat je op hun website, de aanbevolen instellingen voor dit merk draad en jouw printer kunt downloaden, in via Studio kunt invoeren?
Cor
@Mark300 : heb jij alweer wat eigen vrije tijd kunnen vinden om je hobby weer op te pakken, of nog steeds slapeloze nachten? :yes:

Als laaghoogte voor detail ga ik naar 0.08mm

Wel minder sterk dan 0.2, maar nog steeds sterk zat voor een dashboard.
Dan nog experimenteren met adaptive layer, en het is moeilijk te zien dat het het geprint is.

Ironing heb je meeste profijt van op rechte oppervlaktes.

@Helicor langzaam weer wat tijd hoor.
Maar momenteel bezig in de garage met wat brommers opknappen.

Back