mercedes zwaar transporter

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door subie prins, 29 okt 2009.

  1. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    oke na lang brain werk en al een tijdje met t idee rond te lopen word mijn nieuwe projekt het bouwen van een mecedes titan zwaar transporter naar idee zoals zwagerman tranport er ooit een paar heeft gehad , zolang als ik al truck fan ben hebben deze trucks altijd indruk op me gemaakt zonder dat ik ze helaas ooit in t echt heb mogen aanschouwen.

    hierbij een voorbeeld foto:

    [​IMG]

    Let op ik ga hem dus niet 100% na maken dat lukt mij niet maar het wordt inplaats van de oude cabine de orginele cabine van tamiya met de looks zoals de zwagerman versie , dus een beetje mijn idee en dat zoals het ooit gereden heeft...dus hang me niet op aan het feit dat er dingen ongetwijfeld niet zullen kloppen maar da's ook niet mijn specialiteit.

    [​IMG]

    het word tevens een wat langduriger projekt voor in de winter maanden :D

    grt Ivar
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
  2. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Ivar,
    dit is weer zo'n project waar ik van hou.:D

    Een basis opzet met eigen inbreng.

    Ga je project zeker volgen, en neem er de tijd voor.
    De winter moet nog beginnen, dus.... :sleepy: (grapje :lol:)

    Succes met de bouw.
     
  3. v8-leono

    v8-leono

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    79
    volgensmij word dit weer echt zoon prachtig project
    ik blijf dit zeker volgen
     
  4. erik v8

    erik v8 Guest

    hee ivar

    mooi projekt man.
    iniedergeval succes!

    groetjes erik:cool:
     
  5. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Zo nou t's lekker knutsel weer dus maar alvast gestart met de benz :D

    Het pakket vast wel bekent :rolleyes:
    [​IMG]

    De delen boven op de doos gister middag oranje gespoten en hier nog een foto van een voorbeeld:
    [​IMG]

    Dit voorbeeld staat in een simpel maar leuk truck plaatjes boek wat ik al jaren heb en waar deze benz altijd me aandacht trok vandaar het idee van de bouw :D, ook ziet hij er anders uit als de ander zwagerman mercedes/titan type's maar een mooi voorbeeld om enigzins na te bouwen.

    Ik heb de voorbumper alvast verzaagd en geschuurd en deze ligt nu te drogen :

    [​IMG]

    Er zullen later nog wat foto's van de gespoten delen komen eerst maar verder met t aanpassen van de grill da's een hoop werk ....

    Grt Ivar
     
  6. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Ivar,
    inderdaad mooi knutsel/hobbyweer.

    Maar even een vraagje, waarom spuit je gelijk de onderdelen al?

    Is het niet makkelijker om eerst alles aan te passen en een keer in elkaar te zetten.
    Daarna dan de onderdelen in één keer allemaal spuiten.

    Voordeel daarvan is dat je dan gelijk kan zien of alles goed past en je beschadigd het lakwerk niet door eventuele aanpassingen.
    Ook krijg je dan geen kleurverschil in het spuitwerk.

    Het nadeel is wel dat je het een keer extra uit elkaar moet halen en in elkaar moet zetten.
     
  7. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Mooi project!!!!!Je zal ook je portieren aan moeten passen.Of niet?Het hoeft natuurlijk niet,wat je al aangaf.Maar toch.........................
    gr Marcel.
     
  8. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    een reactie op
    Het voordeel is dat ik weet wat ik zeg maar zo laat en wat ik moet aanpassen dus de delen die in kleur kunnen gaan bij mij meteen in color.

    kijk ik spuit buiten dus erg afhankelijk weer ;) laat het dan rustig een nacht drogen in de schuur en daarna in huis , de parts waar een zaag in moet of aangepast word uiteraard in later stadium gepaint :D en met een uni kleur weinig of geen kleur verschil dat loop je alleen met metallics op is mijn ervaring ...

    als ik met een projekt begin zit het eigenlijk al bijna kant en klaar in me hoofd hoe ik het wil hebben ongeveer , zo heb ik altijd mijn echte 1 op 1 auto's ook opgeknapt en in eigen style gemaakt en dit heb je in me vak ook nodig scheeld veel tijd ( ben 1e autotechnicus )

    en de deuren marcel tja ik heb iets aparts ontdekt op het een foto van een cabine die volgens mij een tussen model is geweest met deze deuren maar met een zeg maar kleine grill maar wel weer met grofe rooster werk maar moet t effe goed bekijken of dit wel klopt :rolleyes: ik kan ook niet alles haha en ik maak er anders mijn type truck van dit gebeurt uiteindelijk geregeld met trucks bij carrosserie bouwers dat er type's ontstaan die normaal niet bestaan :D dat maakt toch weer anders :D

    Maar ben wel met de grill bezig eerst de zijkanten dicht gemaakt met stukjes plasic in de grill profielgelijmd (tyrips ;)) en daarna mooi vlak gemaakt en afgesmeerd met een klein beetje vuller , voordeel dit blijft wat zachter als polyplamuur ...
    alleen kijken of ik de grill ook fijner aan profiel ga maken eerst de hoeken maar is afwerken.

    Enige waar ik nog echt goed over nadenk is het dak die moet ook aangepast , de orginele was ook vlakker als normaal :cool:

    maar niet te snel haha voordat je t weet is het al geen winter meer :D

    Grt Ivar
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
  9. Ton Duits

    Ton Duits Guest

    Hoi Ivar,

    Hier een foto van mijn MB. Hier zie je klein beetje mijn bumper. Misschien niet zo duidelijk.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  10. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Hallo Ton.
    ik wist niet dat jouw mercedes zoveel mensen kon laden.:rolleyes::rolleyes:
    Groeten Adrie
     
  11. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Ivar,

    De beide MB SK cabines van 4 assige trekkers van Zwagerman is helemaal geen tussen-modellen hoor !!!
    Dit zijn originele cabines vanaf de fabriek van MB.
    De deuren en de grille's zijn origineel vanaf de fabriek van MB !!
    Dit is namelijk de 1e generatie MB SK !!!

    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Tekst toegevoegd :

    Ivar,
    Ik bedoelde dat de MB SK cabines standaard cabines zijn van de 1e generatie SK, deze cabines zijn aangepast door Titan.

    p.s.
    Ik vond het rood wel leuk staan, maar jij dus niet, dus maar even aangepast naar zwart !

    Ik zal niet meer reageren op jou topic, want ik begrijp dat dit niet door jou op prijs wordt gesteld.

    Succes met de bouw !!
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2009
  12. Ton Duits

    Ton Duits Guest

    Hoi Adrie,

    Als je goed kijk dan kunnen er nog veel meer bij...
     
  13. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    Dat gaat een mooi project worden!

    Misschien heb je iets aan deze tekening van een titan? Deze heeft de cabine van tamiya lijkt het wel ;)

    [​IMG]

    Suc6 met de bouw!

    Groet,
    Marcel
     
  14. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    aangepast .

    grtjes Ivar
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2010
  15. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
     
  16. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Hallo mede bouwers ,

    Oke na lang afewezigheid toch weer present , helaas door omstandigheden in prive sfeer tijden niks gedaan of hier actief geweest.

    de truck oke wat is er wel gedaan , heb een het chassis en de voorassen al geplaats en zal de achterassen in elkaar gaan zetten en monteren.
    (foto's volgen nog)

    Voor de rest moet ik alles nog in elkaar schroeven , versnellingsbak enz enz

    Zal dit topic waar kan weer bij houden met mijn bouw verslag, dus er word weer gebouwt :D

    Grt Ivar
     
  17. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    hierbij wat foto's van het chassis

    [​IMG]

    [​IMG]

    oke wat nog te doen , zal hem nog meer opbouwen voor het zicht werk om te kijken hoe het staat als er een tank tussen voor wielen achter wielen zit

    mocht de lengte dan nog te groot zijn voor het zicht werk dan gaat de zaag in het chassis om hem in te korten .

    voorlopig ben ik alweer wat begonnen en zijn we alweer lekker bezig geweest.

    als er weer wat gemaakt word zullen we het weer posten.

    grt ivar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam

    Hoi Ivar,

    het begin is er in ieder geval.
    Wordt wel een stoere zwaartransport trekker als ik het zo eens zie.:cool:

    Weet je al wat er achter komt?

    In ieder geval succes met de verdere bouw.


    Raymond.
     
  19. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    tja wat er achter komt , loop met het idee om twee buis trailers daarvoor te gaan gebruiken , en er zelf een een laadvloer tussen te maken , vind het moeilijk om iets passends anders te vinden

    maar we zullen ons eerst richten op de truck :)

    grt ivar
     
  20. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    voor de test even grof opgebouwd en het chassis is echt te lang , ga hem inkorten zodat het een beter geheel word.

    [​IMG]

    heb ook nu gezien wat er nog meer nodig is en daar gaan we voor shoppen , is weer een leuk projekt met veel leuk brain werk.

    grt ivar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina