mercedes zwaar transporter

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door subie prins, 29 okt 2009.

  1. Chris Cross

    Chris Cross

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Anna Paulowna
    heeey ouwe wanneer kom je eens om een bakkie?????????????

    enne mooie floot krijg je zo!

    en ziet er goed uit de benz met vracht! alleen die spoiler op het dak heh die moet er af vind ik hahahahaha

    de volgende keer als we ergens gaan rijden MOET je ook mee hoor!!!
     
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Ivar,


    Mooi wagenpark hoor !!

    Maar Cris heeft gelijk hoor, de dakspoiler moet er wel af, hahaha ! ;) ;)

    Een dakspoiler bij een zwaartransporttrekker kan echt niet ................ :( :(
     
  3. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hoi ivar

    vind ook dat de spoiler eraf moet.
    dit vind ik zelf niet echt mooi staan.
    bijna alle zwaartransport mb sk types.
    hebben een kaal dak.
    de originele zwagerman heeft dit ook niet.
    maar is mijn mening he'
    als je het zelf mooi vind gewoon erop laten dan.
    succes met het afronden van je project.

    gr
     
  4. Chris Cross

    Chris Cross

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Anna Paulowna
    zie je wel ivar ik zei het toch!!!

    maar een ideetje miss ipv de spoiler een bak op het dak voor bijvoorbeels zeilen enz enz
     
  5. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    :puppydogeyes:

    hahahahaha , tja wat mot ik er op zeggen , vond t wel geinig laat t er voorlopig nog effe op wel handig voor onder steuning als ik moet sleutelen , ligt hij niet direct op z'n dak ;) , maar het gaat als ik klaar ben met al t gekuntsel er weer af , staat toch mooier zonder dat had ik al gezien , wel leuk zo de reactie's , thanks

    dus de spoilers gaan er af als we gereed zijn met de rest

    ja chris we gaan de volgende keer weer is mee om te touren oke :p

    bel je van de week voor t wel beloofde bakkie van je , heb de accu's al vol om te rijden :D

    grt ivar
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  6. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Gister nog bezig geweest met het wit spuiten van de velgen , heb de voor wielen al compleet gemonteerd en moet zeggen t staat al weer beter :) de achter velgen moesten nog drogen en gaan vanavond er onder , als het er onder zit zullen we weer wat foto's plaatsen , nu nog wachten op de servo's en aanverwante electronica

    grt ivar
     
  7. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    De foto's :

    de velgen

    [​IMG]

    De mb met velgen en voor de liefhebbers zonder de spoilers :D

    [​IMG]


    Met de tijd nog twee zwaailampen op t dak ;)

    grt ivar
     
  8. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hey ivar

    mooi gespoten.
    alleen had ik de schildjes weggelaten.
    vind ik net wat mooier en bruter staan.
    en heeft de originel zwagerman ook toch.

    gr
     
  9. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Hey rc modelbouwer , nee de schildjes horen er op , aangezien het de mb versie is geworden en niet een titan ;) , kijk als je wilt verder in het topic en daar heb ik de foto staat hoe hij ongeveer grof weg nagemaakt is , er staat ook ergens dat ik hem niet 100% na bouw dat lukt mij niet ,dus het is een mix van het geen wat er op de zwagerman mb zat/zit en wat ik voor handen heb of krijgen /maken kan , wat ik wel nu binnen heb is wat jou als wedico liefhebber moet aanspreken een mooie dieplader van wedico wat er achter komt ( die stond op marktplaats) , lang gezocht en nu is hij er het zal dus een mooie combi worden , wanneer ik morgen tijd heb zal ik wat foto's maken van t geheel , ga nu lekker op de koffie bij Chris :D

    Grt Ivar
     
  10. roger85

    roger85

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Heerlen Nederland
    heel leuk project.
    ik vind het altijd mooi als mensen een wagen nabouwen met hun eigen draai eraan.
    aan elke wagen die je na kunt bouwen is er wel minstens 1 detail dat je niet bevalt, bijv niet meegespoten deurklinken, (scania) oud model knipperlichten.
    ik zou geen zwarte deurklinken op mijn model willen omdat de echte ook zwarte heeft.
    Het is jouw eigen model, dus maak er dan van wat je mooi vind vind ik.
    de meeste mensen zullen het waarschijnlijk afkeuren, maar ik ontchroom de velgen van mijn MAN en spuit ze grijs, waarom? tja omdat ik chroom te veel bling vind en grijs realistischer vind, niet iedereen rijdt nu eenmaal met alcoa's.
    kortom, niks aantrekken van originaliteit, bouw wat je mooi vind

    ik heb alleen een vraagje... ik kan het mis hebben maar gaat het er niet vreemd uit zien met die wedico erachter? zover ik weet is wedico kleiner van schaal dan een tamiya.
     
  11. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Thanks voor de replay zeer gewaardeerd ;)

    een ieder bouwt naar zijn kunnen en idee, dat maakt deze hobby juist zo leuk een ieder doet het op zijn manier en naar zijn wensen , de chrome velgen waren bij deze inderdaad te bling bling om het zo te zeggen en de orginele mb had het toch ook niet zo , om een klein beetje in de buurt te blijven vond ik dit wel mooier staan :D

    Foto's van de dieplader achter de benz :

    [​IMG]

    [​IMG]


    De wedico dieplader het valt mij inzien reuze mee , begreep dat de dieplader (van Chris) iets groter is als de maat doet vermoeden .

    probleem wat je met tamiya hebt deze hebben niet zoiets als deze dieplader wat zo in 1 keer achter de benz past .

    mij nu kennende blijft de dieplader ook niet geheel standaard , zowiezo een andere bij passende kleur , vermoed als hij ook mooi oranje is dat het al een stuk mooier word :D
    De besturing achter ga ik via een servo bedienen zodat hij onafhankelijk bestuurbaar word en als hij recht moet blijven ook zo blijft staan .

    maar de benz rijd en dat was alweer top :D , nu nog een schakel servo voor de bak plaatsen en met de verlichting gaan stoeien , of wel lekker hobby'n ;)

    grt ivar
     
  12. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    vandaag weer crea geweest , de verlichting ingebouwd en ja t word nu al aardig compleet , wachten op nog wat knipper leds voor de zwaailampen , nog een servo plaatsen en dan is hij bijna gereed , eerdaags starten met de dieplader , word ook weer stoeien met verlichting en de besturing , tevens de kleur aanpassen , als er foto's zijn dan plaatsen we die hier er weer bij .

    grt ivar
     
  13. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,

    Leuke combinatie zo.
    Vind alleen het tussenstuk tussen toren en dieplader niet zo mooi.
    Maar daar kan je niks aan doen.

    Ziet er in iedergeval goed uit!

    Groetjes Mitchell.
     
  14. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    thanks ;)

    tja de ruimte tussen deiplader en koeltoren , zit te brain stormen of ik de balken mischien wat kan verlengen , wie weet ook nog met een steun voor een kraan giek , eerst de dieplader is uit elkaar schroeven voor het spuit werk :D

    grt ivar
     
  15. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo Patrick.

    Deze schildjes naast de gril zitten er op voor een reden.
    Deze zijn voor de windgeleiding.
    Het spatwater wat omhoog geslingert wordt wordt weggeblazen door deze geleider.
    Deze laat de luchtstroom zo voorbij komen dat alles weggeblazen wordt.
    Daarom zie je haast op elke vrachtwagen deze schildjes.

    Groetjes Mitchell.
     
  16. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hallo mitchell

    bedankt voor de info maar had het over de titan mb.
    want daar zaten ze er ook niet op.

    hallo subie prins

    ik weet zeker dat het je gelukt had hem precies na te bouwen.
    want het chassis is gewoon al bijna exact als de 1:1 versie.
    dus het kon wel.
    succes!!

    gr
     
  17. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ivar,dat is een heel mooi model geworden!!!!Ziet er goed uit,hoor.Ga lekker door met hobbyen zou ik zeggen.
    gr Marcel.
     
  18. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Hallo Patrick ,

    Opzich gelijk maar door wat omstandigheden lukte mij het niet om de echte motivatie op te brengen voor een exact copy ;)

    Marcel , thanks , we zijn lekker bezig en dat werkt goed , na een wat zware prive tijd helpt zo'n hobby enorm :D

    Als de truck echt klaar is dan heb ik gelukkig nog wel wat ideen en wat te doen en wat ik wel mooi vind dit semi oudje rijd ten opzichte van de andere toch nog weer leuker , zo zie ik dat ik toch langzaam ook daarin verbeter :)

    Wat ik alleen nog wil zijn stickers , zal me daar ook is in gaan verdiepen hoe ik dat zelf kan gaan maken .

    voor de rest allemaal veel bouw/hobby plezier en dank voor het oprechte commentaar :p

    Grt Ivar
     
  19. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Zo weer effe wat tekst , de zwaailampen zijn werkent en gemonteerd :) ook voor mijn eigen trailers aanhangers de bedrading gemaakt om deze bruikbaar aan te kunnen koppelen voor werkende verlichting , al een test ritje gemaakt en hij rijd echt super , nu nog wat details , wat ik nog zoek is waar had deze benz zijn uitlaat weet iemand dat ?? en waar kan ik door iemand mooie stickers laten maken ?? ben zelf niet handig met stickers maken dus als jullie wat weten hoor ik het graag :D

    Fijn weekend allemaal

    grt ivar
     
  20. Legorigs

    Legorigs

    Lid geworden:
    8 sep 2010
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Oostzaan, NH
    Subie, op de Mackdag in Utrect staat meestal een man die mooie decals kan maken. Ik ben alleen zijn naam even kwijt. Staat meestal bij de modelbouw. Forse vent met baard.
     

Deel Deze Pagina