mercedes zwaar transporter

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door subie prins, 29 okt 2009.

  1. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    985
    Locatie:
    Zuid Holland
    Hoi Ivar,

    Misschien een idee voor het gat tussen de cabine en de dieplader.

    Je kan de hals van de dieplader verlengen, dan kan ook de schotel wat verder naar voren, want deze zit nu boven de twee achterassen en de tweede stuuras moet eigenlijk ook wat dragen.

    Wat je ook kan doen is er een jeepdolly tussen zetten. Hier kan je dan een langere hals aan maken en de dieplader kan je dan intact laten.

    Overigens schrijf je dat je de dieplader met een servo wilt sturen, waarom niet gewoon de staalkabels laten zitten. Dit werkt feilloos en het is gewoon een kopie van de 1:1 want die had dat ook. Dat is de zogenaamde ODBAN van Nooteboom, een onverwoestbare trailer die door sommige bedrijven nog steeds gebruikt word.

    Westdijk in Alphen heeft er nog een weet ik.

    En het scheef achter de trekker lopen deden ze ook, heeft wel zijn charme en ik vind dat je dan wel een combinatie hebt die volledig bij die tijd past.

    Veel succes met de bouw verder.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2010
  2. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hallo ivar en legorigs

    die man die op de mackdag staat is adrie gomes.
    daar laat ik weer mijn decals maken. ken ik goed.
    alleen heeft hij problemen met zijn printer dus het duurt even voordat hij weer decals kan maken.
    ik heb een hele waslijst voor hem, om te maken.
    hij levert zeer goede kwaliteits decals.

    gr
     
  3. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Een reactie op de dieplader :

    Ten eerste ik mis de kabels en het draai systeem wat bij de schotel dan moet zitten , de begeleiders zitten er wel voor de kabels maar het systeem zit er dus niet compleet op .

    Voordeel van het met servo bestuurbaar maken is dat het nu mogenlijk word om hem zelf aan te sturen , heb het besproken met chris en deze gaf te kennen dat het in het echt ook kan , dan word het systeem zo ingeschakeld dat men zelf de dieplader handmatig kan besturen , zal me er nog wat in verdiepen hoe of wat maar dat komt goed :D

    De schotel , ik zit met het probleem dat als ik deze verplaats de andere trailers / semi diepladers die ik heb niet achter de truck kan plaatsen als de schotel meer naar voren zit , natuurlijk is het voor het zicht mooier maar ik laat dit toch zo zitten , dat van een de jeepdolly dat spookt ook al enige tijd door mijn brain en ik denk dat ik er zelf 1 ga maken , heb al wat foto's opgesnort en zal me daarin is wat gaan verdiepen , op deze manier blijft de dieplader ook intact en hoef hem alleen te spuiten in het oranje en de velgen wit te spuiten en de besturing naar mijn idee te maken en uiteraard de verlichting er in te bouwen.

    Wat ik alleen wel zit te bedenken zal ik voor de jeepdolly velgen van wedico gebruiken ( wat naar mijn idee beter bij t geheel past) of zal ik er velgen van tamiya voor gebruiken ??

    In ieder geval leuk dat er meegedacht word :)

    De decals ik zal is goed gaan uit pluizen waar ik het kan laten maken , er is ook nog de decalshop daar haalde ik in het verleden voor mijn siku hobby de decals vandaan , maar tips zijn altijd welkom :D

    Grt Ivar
     
  4. Chris Cross

    Chris Cross

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Anna Paulowna


    heey ivar

    de uitlaten van de truck zaten meest altijd op de zwaartransport toren

    op de foto links boven de cabine.

    [​IMG]
     
  5. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    985
    Locatie:
    Zuid Holland
    Hoi Ivar,

    Hiervoor hebben echte trekkers vaak een verstelbare schotel. Deze kan op twee rails naar voren en naar achter geschoven worden.
     
  6. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Even 2 foto's voor je:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik hoop dat je er wat mee kan.

    groetjes Mitchell.
     
  7. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Hey tanks voor de foto's :) maar deze benz had inprincipe niet zo'n koel toren dus was de vraag waar had deze zwagerman benz hem dan wel zitten ?? heb al wat foto's afgespeurd maar nog niet echt een duidelijke gevonden , anders word het een eigen creatie , heb links en rechts nog wel wat ruimte tussen de spartborden van de voorste en tweede as , heb wel wat foto's gevonden dat hij daar ook nog wel is zat en de pijp naar beneden gericht , nu weet ik dat dit niet even leuk voor de chaufeur was maar ze waren er wel zo ;) (bron zwaar transport boek van truckstar)

    de schotel ik ben bekent dat deze normaal gesproken verplaats baar is , dat is aan idee ook zo op het onderdeel gemaakt , weet ook dat het wat werk is omdat zo te maken , zal er met de tijd is wat over gaan brain stormen ;)

    alvast bedankt heren voor de duidelijke foto's :D

    grt ivar
     
  8. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Het resultaat nu met bestickering op de cabine :)

    [​IMG]

    Zoals te zien heb ik er de type sticker van tamiya zelf er op zitten , weet heel goed dat dit niet klopt , de rede hij maakt mooi rechts de gaatjes dicht waar normaal de schroefjes voor de kantel stang aan vast zit , maar ik ben tevree met het resultaat voor zo ver ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    grt ivar
     
  9. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hoi ivar

    hij is erg mooi geworden zo.
    nu alleen de dieplader nog en je hebt een mooie zwaartransport combinatie.

    gr
     
  10. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Ivar,

    De MB Zwaartransporttrekker ziet er mooi strak uit hoor, SUPER mooi geworden.
     
  11. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Thanks beide :D

    Inderdaad nu richten op de dieplader , al bezig met de jeepdolly , zal alleen duren eer het afkomt , het voordeel we hebben geen haast ;)

    Zal de kenteken platen er van de week ook nog op maken en dan is hij tot zo ver klaar , met de tijd nog een geluids modul .

    Zit nog vol ideeeen , super deze hobby :p

    Grt Ivar
     
  12. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Hallo Mede truck bouwers even een kleine update aangezien mijn iet wat afwezigheid alhier , ben voorlopig even niet in de situatie te kunnen hobby'n rede verhuizing van noord holland naar zuid holland (rotterdam) en mede door ander werk (porsche centrum rotterdam), ik kijk wel geregeld op t forum maar voorlopig hebben we even ander dingen te doen (wat studie's ivm porsche) , wanneer ik weer kan hobby'n volgen er weer projekten en foto's , dacht meld t even want t blijft een mooie hobby en lees aldoor met veel plezier de berichten en de bouwprojekten .

    Grt ivar
     

Deel Deze Pagina