Merk Sinterklaas heli van paar jaar terug?

Hallo beste medevliegers,

Een paar jaar terug zijn er rond de sinterklaas tijd diverse kleine heli's verkocht die helemaal niet goed vlogen. Het kan best al 5 a 6 jaar terug zijn. Ik weet zeker dat het ding oranje rood van kleur was en rond de 25 a 30 cm lang. Het was ook een single rotor, en op Youtube stonden we een paar video's van van mensen die het ding hadden aangepast en zo er weer mee konden vliegen. Op internet maar ik meen ook op tv consumenten bond of man kwam dit ding te sprake omdat het niet deed zoals het moest. Vaak kwamen er van die dingen uit die geld kosten maar in de praktijk niet voldeden. Ik kan me nog voor de geest halen dat ik deze mooi vond, maar toch maar niet heb gekocht. Deze was zelfs te koop in veel speelgoed zaken Het was dus een kleine oranje/rood achtig heli-tje met een volle romp, dus ik bedoel dan niet met stangetje achter.

Wie weet welke heli dit was?

Ik wil kijken of ik deze aan mijn verzameling kan toevoegen mist ik hem nog ergens vandaan kan toveren.

zit al te kijken...
was het een model van een Bell 47???
zoiets dus, maar dan orange/rood, en RC:
Bell47GD-HDKW.jpg

dan weet ik welke je bedoeld, kan er alleen op internet geen foto's van vinden...
was van Syma of graupner, vloog redelijk goed.

Groet,
Hoogvlieger

rond de sinterklaas
Check
heli's die helemaal niet goed vlogen.
Check
oranje rood van kleur
Check
rond de 25 a 30 cm lang. Het was ook een single rotor
Geen idee
op Youtube stonden we een paar video's van van mensen die het ding hadden aangepast en zo er weer mee konden vliegen.
Check: http://www.modelbouwforum.nl/forums/fp-coaxiaal/9390-nikko-skywatcher-faq-ombouwtutorial-2de-filmpje.html
Op internet maar ik meen ook op tv consumenten bond of man kwam dit ding te sprake omdat het niet deed zoals het moest.
Check: http://www.modelbouwforum.nl/forums/fp-coaxiaal/10467-skywatcher-bij-kassa-vanavond.html
Deze was zelfs te koop in veel speelgoed zaken
Check
Ik denk toch echt dat je de Skywatcher bedoelt. Ik kan me in ieder geval geen andere speelgoedhelicopter herinneren die in het nieuws is geweest omdat 'ie niet vloog.

Laatst bewerkt door een moderator:
kan me geen andere speelgoedhelicopter herinneren die in het nieuws is geweest omdat 'ie niet vloog.
+1, was ook geen andere, en je schreef ook dat AANGEPASTE VERSIE wel vloog, welke ook alleen de Skywatcher kon zijn, omdat de aanpassing bestond uit het ''opvoeren van de motoren'' d.m.v een bypass in de electronica.

beschrijf het te zoeken model eens:rolleyes:

groet,
Hoogvlieger

re

+1, was ook geen andere, en je schreef ook dat AANGEPASTE VERSIE wel vloog, welke ook alleen de Skywatcher kon zijn, omdat de aanpassing bestond uit het ''opvoeren van de motoren'' d.m.v een bypass in de electronica.

beschrijf het te zoeken model eens:rolleyes:

groet,
Hoogvlieger

Hallo,

nu begin ik toch een beetje te twijfelen hoor.
:o

We zullen het hier maar bij laten dan.

Mensen hartelijk dank voor alle reply's.

Dit gaat wel super snel hier allemaal.
Toppie

re

Picco-Z van Silverlit?

Mvg. Richard

Nee, zeker niet want ik heb deze ooit gehad wat een klote ding was dit toch.
Zonde van het geld.

Maar dit topic kan op slot want ik denk dat het toch die van Nikko was zoals bovenstaand al vermeld.

Toch dank voor het reageren.

Back