merkplaatje kleuren

Ik heb een Landrover Serie 3 van Boom Racing gekocht en ben die nu aan het kleuren. Daar zit ook een merkplaatje van Landrover bij, en dat zou ik graag zilver op zwarte achtergrond maken, zo is het in het origineel ook zo. Maar hoe krijg ik zoiets klaar, het is een klein plaatje 3.5 cm met daarop de letters. Ik heb het nu zilver gespoten, maar hoe krijg ik de achtergrond zwart. Als ik de verkeerde volgorde gekozen heb kan ik altijd het zilver weer weg halen. Dus, hoe krijg ik dat klaar?

mvg

Dirk
logo.jpg

Met een heel klein penseeltje, zwarte acryl en een vergroot bril.?
Daarna met een goede vernis of blanke lak die water vast is afwerken.

Zo maakte ik ook de naamplaatjes van mijn schepen.

Met een heel klein penseeltje, zwarte acryl en een vergroot bril.?
Daarna met een goede vernis of blanke lak die water vast is afwerken.

Zo maakte ik ook de naamplaatjes van mijn schepen.

Ja, vroeger zou ik dat mss klaar gekregen hebben, Helaas is mijn motoriek niet meer van dien aard dat ik het zelfs ga proberen... Zelfs het afplakken is ondertussen al een probleem.
Toch bedankt voor de reactie.

Dirk

Als het verhoogde letters zijn is de oplossing erg makkelijk.
Hele plaatje zwart kleuren viltstift of airbrush, met een penseel is de verf anders te dik.
Dan met behulp van een schuurlatje met extra fijne korrel de opliggende letters afschuren.

Grt John

Als het verhoogde letters zijn is de oplossing erg makkelijk.
Hele plaatje zwart kleuren viltstift of airbrush, met een penseel is de verf anders te dik.
Dan met behulp van een schuurlatje met extra fijne korrel de opliggende letters afschuren.

Grt John
Ja, dit ga ik proberen,
thnx

Dirk

I bought a Landrover Serie 3 from Boom Racing and am coloring it now. There is also a Landrover brand plate, and I would like to make it silver on a black background, as it is in the original. But how do I get something like this done, it is a small plate 3.5 cm with the letters on it. I have now sprayed it silver, but how do I get the background black. If I have chosen the wrong order I can always remove the silver. So, how do I get that done?

Vriendelijke groeten

Dirk
Bekijk bijlage 544865

To get a black background with silver letters on your Landrover brand plate: Mask off the letters to protect the silver color. Spray the background black. Let it dry completely. Remove the masking tape or film from the letters. Touch up any imperfections if needed.
Good luck with your project!.

Back