meskant spin, hoe kom je er in.

Ik ben mij 58" Extra eens aan het testen, en tot nu toe blijft hij goed heel. :-)

Ik heb hem al redelijk vaak in een meskant spin gehad ( romp ligt dan bijna horizontaal ). Maar moet het 4 of 5 keer proberen totdat die er in zit. Een ding wat ik wel gemerkt heb is dat ik 3/4 gas moet houden anders gaat hij er direct uit( langsame gas terug en floep er uit, voordat ik op half gas zit) .

Heb de vertical stall manier meerder malen geprobeerd maar ook daar gaat het af en toe wel .

En de horizontal stall, tikkie rechts en rechts airon, en direct dan vol down en links. Ok daar af en toe wel.

Als hij niet direct in een echte meskant spin zit komt hij daar meestal ook niet meer in. dan blijft hij nog voor de 45 graden steken.

Ben nu al een paar dagen achter elkaar, aan het proberen en het wordt er niet beter op. En iedere keer die vluchten van nog geen 5 minuten ben ik een beetje zat( 3/4 gas naar beneden en 3/4 gas om hoog :-) )

Help :-)

Bart,

je komt al best in de buurt als je verticaal omlaag vliegt, gas dicht, vol rol, en dan 1/3 - 1/2 gas vol down en vol richtingroer (dezelfde kant als rol).
Je moet een beetje expirimenteren met gas en rol. Bij vol gas kan er best wat kracht op de motor ophanging komen te staan. Maar hij zou het aan moeten kunnen.
Succes!

grt Ron

Ook al geprobeerd, maar dan komt hij niet voorbij de 45 graden, en wetende dat hij een helemooi meskant spin kan, kan ik daar natuurlijk geen genoegen meenemen :-)

Dat met vol gas heeft hij nu al een keer of 30 gedaan, het zit nog steeds in elkaar :-)

Bart,

Heeft iemand een filmpje van deze maneuvre? Ik kan mij er, ook op basis van de verhalen, helemaal niets bij voorstellen.. en zien is geloven :)

Dan zal ik eens proberen om een nuttige bijdrage te leveren.
Zoals ik het doe met de EF 110'' Yak54:
- In een verticale lijn omhoog vliegen.
- Stalturn naar rechts en zodra hij horizontaal ligt meteen vol down, ongeveer half tot vol rudder naar links en wat rolroer bijsturen.
- Beetje gas erop en gewoon laten gaan.

Ook heb ik nog even op flyinggiants gezocht en dit is een van de filmpjes die ik tegenkwam.
http://www.flyinggiants.com/gallery/data/504/Tip_Spin.wmv

EDIT:
En nog een video als je beetje geduld hebt op de download tijd..
Is wel beter uitgelegd:
http://young99.net/images/Videos/3DCLINIC02a2.wmv

Laatst bewerkt:
@hezik.

De Knife edge spin, soms ook tipspin of tumble genoemd. het model maakt in feite een flat spin, maar dan in knife edge positie, daarbij lijkt het of de staart om de vleugel heen draait.
Vrij weinig vliegtuigen doen een KE spin waarbij de romp bijna vlak ligt, dit ligt denk ik ook veel aan de uitslagen en vooral zwaartepunt.
Een vliegtuig kan soms wel wat vlakker gaan spinnen als je meer gas geeft en rolroer terug neemt.

grt

nog een filmpje de spin begint op 18 en 36 seconden

[URL="
- Extreme Flight-You better believe it..wmv[/URL]

Maar de 58" ligt nog horizontaler

Volgende week de ke spin van de 58" maar eens filmen.

hoe Pharriesk het beschrijft heb ik het vele male geprobeerd alleen bij weinig gas nooit een ke spin, met veel gas af en toe wel maar vak gaat hij in een inverted spin.

Heb het filmpje gesaved, ga het nog heel veel bekijken en meenemen naar het veld. Moet het daar in mijn upie doen want ik ben de enige die dit soort dingen doet. Ik zie ook dat het bij hem ook niet altijd lukt. geeft hoop :-)

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe Pharriesk het beschrijft heb ik het vele male geprobeerd alleen bij weinig gas nooit een ke spin, met veel gas af en toe wel maar vak gaat hij in een inverted spin.

Als ie naar een inverted spin gaat kan het ook dat je teveel richting in stuurt, ik stuur hem nooit echt op volle uitslag op richting.
Als ik dat doe gaat de mijne ook naar een inverted spin toe..

Het is soms best moelijk om de details van dit soort dingen uit te leggen, vaak is het gewoon doen.
Ik heb hetzelfde met de Katana Mini, die wil ook in een inverted flat spin draaien als je te weinig rolroer geeft.
Tot nu nam ik daar genoegen mee omdat het er sowiso al heel gaaf uitziet ook als kom je maar net over de 45 graden. Maar ik zal dr zelf ook eens mee gaan prutsen :)

Zoals Jurrien het zegt zou het moeten lukken, je kan ook met je rolroeren vermijden dat hij in die inverted spin gaat...

En KE Spin gaat zowel zonder als met power, enkel is hij zonder power natuurlijk niet zo plat en veel trager.

Bij sommige kisten krijg je het wel lastig als je over 3/4 power gaat. Maar de 110" lukt meestal tot full power.
Met de 58" kan je normaal HEEL extreme KE spins doen

Back