Messerschmitt 'bomber' en parkflyer 'Spatzl'

• Topicstarter Topicstarter robert grootenboer
  • Startdatum Startdatum
R

robert grootenboer

Guest
Hoi,

ik wil gaan beginnen met het vliegen met een electromotor. Nu heb ik al het een en ander opgezocht en is me oog gevallen op deze 2, maar nu wil ik toch nog wel een paar dingen weten.

Wie heeft er ervaring met de Messerschmitt 'bomber' of parkflyer 'Spatzl'. Ik lees een hoop maar zijn ze nou werkelijk goed te besturen en heeft er iemand misschien foto's en filmpjes van?
En op welke site zijn ze het goedkoopst te bestellen? Ik wil graag geen miskoop doen. En dan nog een lastig probleem (voor mij dan :lol: ) Ik wil samen met me broertje kunnen vliegen kan dat met deze 2 of niet? Messerschmitt kan niet want die heeft maar 1 band maar hoe zit dat met de spatzl?

Ik hoor het nog hopelijk van jullie en alvast bedankt.

mvg,

robert grootenboer.

Let wel, dit zijn geen serieuze modelvliegtuigen. Ze zullen best wel vliegen, maar of dat precies is wat je wil moet je jezelf eerst maar eens afvragen. Wil je eens proeven van het vliegen en het dan ook nog goedkoop doen dan kun je beter de x-twin dubbeldekker zien te krijgen, deze kun je veelal in de goede speelgoedzaken krijgen voor ongeveer 25 - 30 euro. Vliegtechnische waarschijnlijk beter dan de modellen die jij opnoemt, maar nog steeds gen serieus modelvliegen.

Veel info op www.parkflyer.de
Ik ga er van uit dat je een ervaren piloot bent, bij en crash blijft van deze depronmodellen niet veel over....

nou ervaren????? het is gewoon geluk denk ik, heb al wel een keer nieuwe staart erop moeten zetten omdat ik teveel op de staart landde.

Ik ben echt een beginner en heb vorige week voor het eerst met een
x-twin gevlogen, ik vond het persoonlijk een vrij moeilijk betsuurbaar vliegtuigje want hij reageerde niet echt op de besturing. Maar goed het was pas de eerste keer. :D
Nu zag ik de bomber en het filmpje ervan en je kon zien dat deze al meer een 'bocht' maakt als een x-twin. Maar het belangrijkste is toch dat we met zijn 2en tegelijk kunnen vliegen omdat ik het samen met mijn broertje wil gaan doen. Ik zat nu dus te denken aan een bomber en misschien een x-twin en dan een band b of c, of zit je dan elkaar nog in de weg met je frequentie? Het is wel allebei 27 mhz.

Als iemand anders nog een oplossing weet hoor ik het graag, ik woon vlak bij roosendaal en zag dat ze daar een mooie zaak hadden. Heeft deze zaak misschien iets in de prijsklase van +/- 60 euro.. Het liefst heb ik dat ze wel 10 minuten moeten laden en dan weer 15 minuten kunnen vliegen.. Het mag ook wel een uur zijn maar het liefst niet

Maar is dit bijvoorbeeld iets waar je leuk mee kan vliegen:
-GRAUPNER Spacewalker I voor Speed 400
-GRAUPNER Piper Cherokee voor Speed 400
-GRAUPNER Cessna 182 voor Speed 400
-BMI/GWS Spitfire electro

Het moet wel ready to fly zijn.

En nog even voor de duidelijkheid, het word (waarschijnlijk) niet een grote hobby maar gewoon om wat lol te hebben :wink: maar je weet maar nooit :lol:

Ik hoor het nog wel en alvast bedankt.

mvg,

robert.

nou, een cessna 182 van art-tech is ook leuk. heb ik ook. kost op ebay.de zo'n 100 euro als je goed zoekt. maar je moet niet gaan vliegen op 27 mhz. ben laats gaan vliegen met mn heli op 27 mhz en dan ding vliegt ineens onbestuurbaar naar 100 meter hoog een gaat met de wind mee. weg heli en 160 euro.....

p.s. de x-twin zit rond de 25 mhz. zelf vind ik het een leuk dingetje.

Ik heb net een messerschmitt besteld want er is mijn verteld dat als ik een x-twin b of c band erbij neem tegelijk kan vliegen. Hopen dat die gelijk heeft anders word het nog een x-twinnetje erbij kopen om samen te vliegen :D

Bedankt voor de reacties..

Heeft iemand btw wel eens met een messerschmitt 'bomber' gevlogen of gezien ben wel benieuwd naar de ervaring van dit toestel.
Hij word namelijk hoog de hemel in geprezen volgens alle site's :P

mvg,

robert.

Tuurlijk.. TellSell heeft toch ook gen filmpjes waar ze het te verkopen product zullen afkraken.

Back