Messerschmitt ME-163 Komet Brian Taylor

Ik heb door de jaren heen veel ME163'ers voorbij zien komen. Van diverse merken en afmetingen. En ik moet zeggen: ze zijn allemaal snel. Die gaan als de brandweer!! (Dan komt de kleur rood toch goed uit ... ;-) )
Mooi toestel dat al jaaaaaren op mijn verlanglijstje staat..

Grtzz Frank

En beide duitsers gebroederlijk naast elkaar.

full

Groeten Bastiaan

Leuk Draadje !!!
Ga/heb je er planne van gemaakt? :p

ME410 is deze zelfbouw?

Grtz
Steven

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Steven,

De komet heb ik nagebouwd van de tekening van Brian Taylor.

De ME-410 heb ik van een tekening gemaakt van Timo starkloff. Hij woont in Duitsland en heeft ook nogal eens een tekening staan in tijdschrift FMT.
Origineel is het een aircombat model, maar ik heb er ook een intrekbaar landingsgestel op gemaakt.

Hier zijn een paar links naar een duits forum:

Messerschmitt Me 410 Hornisse - RC-Network

www.Aircombat.de • Thema anzeigen - Messerschmitt Me 410

Je kan de tekening + motorkappen en cocpitkap bij hem bestellen voor niet al teveel geld.

Groeten bastiaan

soort schuim

Hallo Bastiaan,

ik heb ook wel eens van Jackodur vliegtuig gebouwd, ik zocht op de schuimnaam ook op dit forum of het vaker was gebruikt Het voordeel van dat schuim was dat je het zo fantastisch fijn kan schuren, maar het lijkt alsof jij dat niet hebt gedaan en het bij de hete draad hebt gelaten?
of zie ik dat verkeerd?

voor het schuren gebruikte ik slijptol en bandschuurmachine trouwens, lekker vlot en dan later met fijn papier de laatste oneffenheden weg,

gr dick

komet

Bedankt voor jullie reactie. Tis inderdaad een vriezer en die is best wel eens handig om wat op te bouwen, maar er mag natuurlijk niet met lijm op geknoeid worden.

Na uren schuurwerk van het schuim heb ik het vliegtuig met deze verf gespoten.

full

Die gebruik ik al jaren naar grote tevredenheid op depron, EPP en piepschuim. Het is een waterbasislak die na opdrogen er niet meer af te krijgen is door water.

En dan is het resultaat als volgt:
full

full

En beide duitsers gebroederlijk naast elkaar.

full

De ME vliegt perfect.
Er zijn alleen 2 dingen waarbij je de tekening NIET moet volgen en dat is de plaatsing van het landingsgestel en het zwaartepunt.
Het landingsgestel moet een paar centimeter naar voren, anders kiept de kist steeds voorover bij take-off, en het zwaartepunt moet ook een aantal centimeter naar voren wil die goed vliegen.

Momenteel zit er een megamotor AC22-30-3 in met een 11x6 klapprop van Aeronaut op 3 lipo cellen.

Groeten Bastiaan

in welke club en waar vliegt u met dit toestel aub?? ik bouw momenteel een identieke , mini foam electro komet van hobbyking , maar takeoff lijkt me hel om te lanceren vanuit de hand ,kunnen we hierover ideeen wisselen?? stef de wit ; keratec.labo@pandora.be thanks

Laatst bewerkt door een moderator:
Back