Messing ankerketting zwart maken

Tja mensen, wie O wie heeft er een nuttige tip om de ankerkettingen op mijn boot een wat donkere kleur te geven, schilderen of spuiten zie ik niet zitten omdat dan het hele zooitje aan alkaar plakt. :roll:

Tom Boere

Roel,

Blacken it dat een of andere goedje, ben effe bij de Gamma geweest, mooi niet dat zeg ik Gamma ik kan niet zonder de Gamma maar dit kennen ze niet, waar te koop dus ?? ??

Ja, bedankt he

Tom Boere

ps ik werk me de ......om een werkschip af te krijgen voor 5 mei stressss

in de elektronikawinkel ets middel halen
in een bakje doen ketting er even in leggen niet te lang maar dat zie jevan zelf goed na spoelen met warm water zie daar een donkere ketting

Je kan het ook even bij een galvanisch bedrijf door een verbronsbad laten halen is een zekere methode en zal niet echt de hoofdprijs gaan kosten.

Groetjes Hans.

Ik heb wel eens gehoord van "wapenblauw". Is een goedje in flesjes om je (vuur, of luchtdruk)wapen weer wat kleur te geven. Misschien via een schietsport vereniging?

Wim

En ja wel hoor,............................ ook de fa Harhaus verkoopt hier een middeltje voor :D (Wat verkopen ze eigenlijk niet)
Brünierung mittels NE.
Volgens het fotootje in de catalogus is het van de firma Krick, dus misschien een zaak proberen te vinden die het assortiment voert van Krick

Tjonge jonge, das ook wat, wat is nu het gemakkelijkste, goedkoopste en het beste..............daar ga ik maar eens een nachtje over slapen.

Dat van Adam heeft ook nog een voordeel, geeft nl direct weer een excuus om naar Dordtmund te gaan U weet wel Intermodellbau in april.

Ik laat het nog weten welke methode ik ga gebruiken, incl foto's van het resultaat..

Tom Boere

Back