Messing idler spanset Leopard 2A6

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Davy Sprocket, 5 okt 2004.

  1. Heren,

    De nieuwe set zit in mijn Leopard :banana:, echt een ENORME verbetering, je kunt nu je tracks tenminste keurig op spanning zetten, dat kun je met de standaardset echt vergeten.
    Nadat mijn Leo er enkele uurtjes op had zitten met rijden op diverse ondergronden en in diverse omstandigheden zat er te veel speling in de tracks en dat was er met de standaard spanset niet uit te stellen, 1 tand verder en de tracks stonden zo strak dat het voorste en achterste loopwiel zelfs van de grond kwamen.

    De nieuwe set komt bij Axels Modellbau Shop in Duitsland vandaan, serieuze mensen, direct antwoord op een vraag en dat op Zondag.
    Zondagavond besteld, betaald via Paypal en afgelopen Donderdag gearriveerd....en toen was TGP mijn pakketje even kwijt :evil:, gelukkig was het er dan vanmiddag toch nog dus direct in de Leopard gemonteerd want die stond al een poosje zonder zijn tracks op de nieuwe set te wachten.

    De foto's zijn op mijn site te vinden, via deze link kom je direct op de betreffende pagina http://www.hugojong.nl/nl84.html
     
  2. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Eind goed al goed.Trouwens even geen kritiek hoor,maarre...............hij is wel een beetje 'zanderig' :D :D :D
    Is dat je tank die je mee had bij de meeting?Die "buffel" om het zomaar ff te zeggen?Wat een ding!!!!!!!!
    Toen ik thuis kwam had ik ook een probleem.De tank schoongedpoten met lucht en in eens draaide de koepel niet meer :evil: Tandwieltje losgeschoten,is weer gerepareerd :D
    gr Marcel
     
  3. Forrest

    Forrest Guest

    Uhhh..misschien domme vraag..
    Maare hoe moet dat eigenlijk werken? Snap er niks van.. :?

    Greetz Niek
     
  4. beagle

    beagle Guest

    Misschien een domme vraag, maar bestaat zo een idler spanner ook voor een "Pershing" daar is die regeling ook niet HET.
    als iemand een link weet.?
     
  5. Dat is inderdaad (zoals de Duitsers zouden zeggen) Das ungeheuer waar ik toen mee reed Marcel :wink:
    Dat zand laat ik er express lekker op zitten, maakt het loopwerk een beetje echter om te zien, ik hoef beslist geen "showroomtank" zoals ik dat pleeg te zeggen, hij moet een beetje smerig zijn maar ook weer niet overdreven natuurlijk....als de bagger me om de oren vliegt als hij langsrijd word het mij ook ff te :p

    Tsja....tanks en losschietende onderdelen, hebben we allemaal wel eens last van denk ik :?
     
  6. Hi Niek,

    Er zit in zo'n as waar het voorste wiel aan vast zit een vertanding, door die te verdraaien t.o.v. de romp komt dat voorste wiel naar voren waardoor de track dan strakker komt te staan, simpel as that.
     
  7. truckaart

    truckaart Guest

    Hoi hugo
    Heb je misschien ook een internetadres van die shop want ik heb de foto's gezien en dat ziet er gelikt uit.
    ook bij mij beginnen de tracks speling te krijgen dus dat duurt niet lang meer voordat het nodig is.
    Zeker nu ik een rupsvoertuig wasplaats gemaakt heb zoals in amersfoort
    te zien was.
    de tank staat dan lekker in het midden te dansen maar tegelijkertijd worden denk ik zijn tracks ( Spieren ) opgerekt.

    Groet aart
     
  8. Beagle,

    De jongens waar ik de idler set vandaan heb hebben dat dus ook voor de Pershing ja (en ook voor de King Tiger b.v.), zie hier http://www.schumo-kits.com/

    EDIT:
    En dit bericht met link geld dan ook meteen voor Aart want die had op hetzelfde moment als ik zitten kloppen :wink:
     
  9. Forrest

    Forrest Guest

    Oh zo, het is me helemaal duidelijk :D
     
  10. Forrest

    Forrest Guest

    Hugo,

    Was jij ook in Best de 2de Twenot meeting?

    (sorry voor het offtopic :offtopic: )

    Greetz Niek
     
  11. Nope Niek, ik ben geen lid van de TWENOT maar van de RCAGH, bij de RCAGH gaan we echt alleen met rc tanks om.
     
  12. Forrest

    Forrest Guest

    Dan waren dat andere. Er waren nl. een paar mensen met wat RC spul aan het spelen. Dacht dat jij er ook wel bij hoorde :p

    Greetz Niek
     
  13. Ik ben onschuldig....en distancieƫr me hierbij van welke betrokkenheid dan ook bij een groep met rc spelende heren ten tijde van het delict :hammer:
     

Deel Deze Pagina