Met FPV beginnen? LET OP! vergunnig verplicht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als user:
En je punt is ?
Er was/is ook zoiets als een gedoogbeleid, was iets met wiet, geloof ik.. En met opvoer setjes van brommers, etc etc.....
Zolang het verkocht word, of gekocht KAN worden,hier of elders, nieuw of gebruikt, veranderd er (bijna) niets...

Controles scherper, en straffen hoger, en meer toezicht op de regels...
DAT zou iets veranderen....

Aangezien we een waarschuwende rol hebben op het forum.
Om met FPV te mogen vliegen heb je ten minste al een zend vergunning nodig:
http://www.agentschaptelecom.nl/bin...ochure+vergunningsvrije+radiotoepassingen.pdf
De gebruikte frequenties zijn niet toegestaan om video signalen overheen te sturen zonder het gebruik van een vergunning.
aarnaast zullen de grote zendvermogens welke hier gebruikt worden niet door de CE keuring heen komen.
Jij bent geen FPV-er, weet er niets van af, begrijpt er niets van, kunt niet vliegen, bent een knoeier, blond, hebt niets gelezen, niet in verdiept, gooit ook wel eens plastic bij GFT, rijdt ook wel eens te hard, maakt toilet met groenze zeep schoon, bent geen vader enz.enz.enz.

Laatst bewerkt:
Als je op mij doelt, je hebt 100% gelijk, maar dat maakt mijn antwoord nog niet minder waar ;)

Edit: oh, ik was iets te vroeg .... hahahah (later kwam de quote er bij, had hem gelezen zonder de quote)

open de link zou ik zeggen ;).
daar staat alles in uitgelegd.

tevens gedoogbeleid prima.
Maar het waren de vliegers die het hardste mensen aanvlogen als iemand op de 35mhz band reed of vaarde. Want dit was not done wegens veiligheid.

Nu gaan dus diezelfde groep vliegers (sorry voor degene die hier niets mee te maken hebben maar die begrijpen hopelijk wel dat hun hier niet mee bedoeld worden) gebruik maken van spullen waar de grootste twijfels over getrokken mogen worden met betrekking tot veiligheid in verband met mogelijke storingen verstoringen en zelfs wegdrukken van signalen.

Ik heb de link geopend en doorgelezen.
Heb nergens zien staan dat er voor FPV vliegen een vergunning nodig is.

Jij bent geen FPV-er, weet er niets van af, begrijpt er niets van, kunt niet vliegen, bent een knoeier, blond, hebt niets gelezen, niet in verdiept, gooit ook wel eens plastic bij GFT, rijdt ook wel eens te hard, maakt toilet met groenze zeep schoon, bent geen vader enz.enz.enz.

Die zit!

+1!

Hilarisch topic dit !!!!
Bedankt voor de info Cheetah !!! En niet op de 35Mhz met je bootje, auto of eender welk niet vliegend spul he ;-)

De "sven gaat snel fpv vliegen" soap is helaas zowat afgelopen, maar gelukkig is er nog voldoende nieuwe inspiratie :-)

Abo !

http://www.agentschaptelecom.nl/bin...ochure+vergunningsvrije+radiotoepassingen.pdf

De gebruikte frequenties zijn niet toegestaan om video signalen overheen te sturen zonder het gebruik van een vergunning.

Daarnaast zullen de grote zendvermogens welke hier gebruikt worden niet door de CE keuring heen komen.

Ik stel voor dat je je tijd en energie aan zinvollere zaken gaat besteden. Misschien kan je ergens aan de snelweg gaat staan, naar auto's schreeuwen dat ze niet harder dan 100 km/u mogen?

Daarnaast zullen de grote zendvermogens welke hier gebruikt worden niet door de CE keuring heen komen.

Als je jezelf ook maar een heel klein beetje in de materie verdiept had kon je weten dat (afhankelijk van frequentie en vermogen) een zendvergunning niet altijd nodig is.
Maar goed, dit is weer zo'n topic waarvan we allemaal weten waar het op uit draait, dus ik onthoud me verder van commentaar.

Meer moeilijke woorden gebruiken, veel bold op je text , en vooral veel stampvoeten.
Dat zal de FPVers leren! :roll:

Krijsen, schreeuwen en zwaaien met een regelboekje lost absoluut niets op en provoceert slechts een hoop geruzie en enkele ontploffingen zodat er weer een paar mensen Sander achterna kunnen. De gemiddelde FPVer weet allang wat er wel en niet mag. Kom liever met een manier om een legaal compromis te sluiten zodat FPV nog leuk blijft zonder iemand tot last te zijn. Daar hebben we wat aan.

Mensen, laat je niet uit de tent lokken.

Ben toch benieuwd waarop dit specifiek is gebaseerd.
Ik zal het wel verkeerd hebben want ik ben geen alwetende fpv-er.
Hieronder een overzicht van frequenties waarop data verkeer is toegestaan. Dus hierop zou video mijn inziens gewoon mogen.
algemene toepassingen zoals telemetrie, telecommand, data, portofoons
433,050 tot 434,790 MHz 10 mW e.r.p.
863,000 tot 870,000 MHz
868.700 tot 869.200 25 mW e.r.p.
869.300 tot 869.400 10 mW e.r.p.
869.400 tot 869.650 500 mW e.r.p.
869.700 tot 870.000 5 mW e.r.p
2400 tot 2483,5 MHz 10 mW e.r.i.p.
5725 tot 5875 MHz 25 mW e.r.i.p.

Gebruik van de 1.3Ghz band is alleen toegestaan met vergunning.

Ondergrens Bovengrens Toepassing Vergunning-regime Vermogen Kanaal-spatiering Duty-cycle Bezetting
1375 MHz 1400 MHz Video link Ja 1 W e.i.r.p. 25 MHz

Ook op de 2.4Ghz Band is een vergunning voor video vereist
Ondergrens Bovengrens Toepassing Vergunning-regime Vermogen Kanaal-spatiering Duty-cycle Bezetting
2322 MHz 2347 MHz Video link Ja 1 W e.i.r.p. 25 MHz
2357 MHz 2382 MHz Video link Ja 1 W e.i.r.p. 25 MHz
2392 MHz 2417 MHz Video link Ja 1 W e.i.r.p. 25 MHz

Op de 5.8Ghz band is video niet toegestaan volgens het frequentie register van agentschap telecom.

Bron: Agenteschap telecom

Videolink valt onder een andere noemer dan datalink.
Zodoende heb je dus voor video een zendvergunning nodig.

En 10mW op 2.4ghz voor video dat zie ik toch nergens hier voor bij komen ;)

En nee ik heb mij op 35Mhz band altijd keurig aan de regels gehouden.
maar wat kunnen jullie met slappe argumenten komen zeg ;)

Kom is met een bron waar staat dat FPV toegestaan is?
Die kom ik nergens tegen maar wel bronnen waarin staat dat de gebruikte frequenties niet toegestaan zijn zonder vergunning. Om het zendvermogen van 300mW en meer nog maar over te zwijgen.

Nu gaan dus diezelfde groep vliegers (sorry voor degene die hier niets mee te maken hebben maar die begrijpen hopelijk wel dat hun hier niet mee bedoeld worden) gebruik maken van spullen waar de grootste twijfels over getrokken mogen worden met betrekking tot veiligheid in verband met mogelijke storingen verstoringen en zelfs wegdrukken van signalen.

Ik begrijp dat je mij niet bedoelt maar voor jouw gedrag heb ik geen begrip. Je staat nu op de negeerlijst.:bye:

Alwin .
Video op 2,4 GHZ is vast wel toegestaan ,dat word met ce en ! verkocht in nederland.
En overal gebruikt .
AT is niet erg duidelijk met zijn freq register .

in 2008 staat er niet bij welke modulatie is toegestaan [algemene toepassing ]
Bijlage 8. behorend bij artikel 2, tweede lid, onder l

(zie voor opmerkingen voor een goed begrip van de tabellen het aanhangsel bij de bijlagen 1 tot en met 9)
Categorie 1

Radiozendapparaten bestemd voor telemetrie, telecommand, alarmering, data in het algemeen, en andere soortgelijke toepassingen Frequentieband
Vermogen
Kanaalraster
Duty-cycle
A
6765–6795 kHz
42 dBµA/m op 10 m afstand

B
13,553–13,567 MHz
42 dBµA/m op 10 m afstand

C
26,957–27,283 MHz
42 dBµA/m op 10 m afstand of 10 mW e.r.p.

D
40,660–40,700 MHz
10 mW e.r.p.

E
433,050–434,790 MHz
10 mW e.r.p.

< 10%
e1
433,050–434,790 MHz
1 mW e.r.p. ¹

e2
434,040–434,790 MHz