met hoeveel ampéres laden

Twee amperes weten meer dan 1, dus altijd twee amperes gebruiken.

Nee da's flauw. Over het algemeen worden lipo's met '1C' geladen. De C staat voor de capaciteit van de lipo, in dit geval dan dus 1 * 2200mAh = 2.2A.

De fabrikant geeft vaak ook op wat de maximale laadstroom mag zijn, je kunt veel lipo's bv. ook wel met 2C laden alleen kan dit nadelig zijn voor de levensduur.

Voordat je gaat laden, de lipo even laten afkoelen als hij warm geworden mocht zijn.

Minder Ampères is beter voor de lipo, maar het laden duurt langer. 2200 mAh opladen duurt in principe 1 uur aan 1C, dus bij 2,2 A. Als je gaat opladen aan 1,1A, dus 0,5 C zou het 2 uur duren om 2200 mAh bij te vullen. Maar natuurlijk heb je de lipo niet meer dan 80 % ontladen en duurt het dus niet zo lang.

Haha *oeps* 80%.. uh oh :P Ik heb vorige week zonder erbij na te denken een nieuwe lipo totaal leeg gevlogen (was heerlijk aan het zweven op de veluwe met de EZ* en wilde nog even dat laatste belletje pakken voor de dag erop zat) en dus even niet op het aantal minuten motorloop gelet :(

Gewoon maar laden denk ik en zien of het kwaad kon. Was maar een accu van unitedhobbies van 12 dollar maar toch zonde..

Ik denk dat het wel mee zal vallen, praktisch alle regelaars hebben een lipo-cut-off van rond de 3v en een lipo is pas leeg bij 2.6v (wat wel vlak daarna is, overigens).

Ik heb ook een probleem met het laden, vanochtend laadde ik mijn Nimh racingpack van 3000Mah met 1.6Mah.Normaal was dit geen probleem, maar deze keer werd mijn accu gloeiend heet en sloeg de lader automatisch af.Dit begrijp ik niet want ik laadde de accu met iets meer dan de helft aantal Mah, en mijn andere accu's namelijk 9.6V Ni-cd 750Mah die laad ik met 0.6Mah en dat is geen probleem terwijl ik die zwaar over de helft laad.Wat is het probleem?

kan van alles wezen.

A. interne weerstand accu te hoog?
B. goedkope cellen deze vinden grote stromen vaak niet fijn
C. nieuwe accu is nog niet op gang.
D. lader kiest een te hoog voltage voor de accu
E. sluiting in de laad connector

kan van alles wezen.

A. interne weerstand accu te hoog?
B. goedkope cellen deze vinden grote stromen vaak niet fijn
C. nieuwe accu is nog niet op gang.
D. lader kiest een te hoog voltage voor de accu
E. sluiting in de laad connector

Of het goedkope cellen zijn weet ik niet, maar hij heeft het altijd goed gedaan (ongeveer 6 keer geladen).Een te hoog voltage kan ik me bijna niet voorstellen want dat heeft hij nog nooit gedaan (PS:het is een graupner ultramat 10) sluiting in de laad connector kan volgens mij ook niet want het waren gewone tamiya stekkertjes.Wat de interne weerstand van de accu is weet ik niet?Maar in ieder geval bedankt
Ik hoop dat mijn accupack nog werkt, ik kan hem helaas niet testen want mijn autootje ligt voorlopig nog uit elkaar

Back