Met Honeybee FP2 OUTDOOR vliegen

Vlieg een tijdje met de HB FP2 indoor en dat gaat best redelijk. Tail in, left, right en bochtjes. Vanochtend weer eens outdoor geprobeerd. Dacht dat het windstil was maar de HB dacht daar anders over. Schoot met half gas al snel omhoog, kreeg elevator nauwelijks down tegen de wind in (welke wind?), gedraaid en met wind mee ging dat wel maar de HB daalde dan natuurlijk snel, weer gedraaid maar de HB was erg instabiel. Ik zal wel iets niet goed doen maar wat. Wie kan mij tips geven om beter outdoor te vliegen.

Ligt je zwaartepunt goed in het midden? Een staartlastige heli zal sneller de neus omhoog steken bij wat wind. Het was gisteren trouwens erg rustig weer, ik had nog bijna met mijn Solo Pro gevlogen, en dat is een heli van onder de 30 gram...

Als ik de heli optil aan de flybar hangt hij precies horizontaal. Misschien moet ik hem iets voorover laten hellen (zoals bij mijn gewone vliegtuig). Aan de andere kant wordt gewoon een horizontale stand voorgeschreven.

Begrijp dat er geen specifieke tips zijn voor outdoor vliegen. Dan gaan we gewoon door.

Laatst bewerkt:
Als ik de heli optil aan de flybar hangt hij precies horizontaal. Misschien moet ik hem iets voorover laten hellen (zoals bij mijn gewone vliegtuig). Aan de andere kant wordt gewoon een horizontale stand voorgeschreven.

Begrijp dat er geen specifieke tips zijn voor outdoor vliegen. Dan gaan we gewoon door.

beste jannus
ik vlieg nu ook al een tijdje met de hb fp v2 deze heli is ver af van stabiel een klein zuchtje wind en de heli gaat al mee
hoveren geen probleem maar buiten vliegen is toch heel wat anders.
met de 45 grd flybar gaat het stukken makelijker kan dan echt hard vliegen bochten maken allemaal geen probleem heb dan ook kortere rotorbladen ,hierdoor word de headspeed hoger waardoor de heli beter te besturen is ik ga me toch binnenkort een cp heli kopen en wel een Kds 450
deze heli is veel wendbaarder omdat deze altijd hoge toeren heeft en het stijgen en dalen gebeurd door het veranderen van de pitch van de bladen
dan heb je ook niet meer zoveel te maken met wind kan een cp heli veel beter tegen

Ongetwijfeld gaat het met de CB180D / 45 grd modificatie een stuk beter maar ik zie op YouTube toch filmpjes met ongemodificeerde FP2's die goed vliegen. Zal toch niet aan de vlieger liggen.

Ongetwijfeld gaat het met de CB180D / 45 grd modificatie een stuk beter maar ik zie op YouTube toch filmpjes met ongemodificeerde FP2's die goed vliegen. Zal toch niet aan de vlieger liggen.

daar heb je helemaal gelijk in maar wat ik bedoel is dat met een klein beetje wind al slecht te vliegen is omdat de heli te licht is en zichzelf niet stabiliseerd,zou je continu moeten bijsturen om de wind voor te zijn dit gaat met een 45grd veel beter omdat je simpelweg weiniger hoeft te corigeren.
als het windstil is zou je ongetwijfeld ook goed moeten kunnen vliegen alleen komt dat in ons kikkerlandje weinig voor.
ook een goede zender kan een wereld van verschil uitmaken omdat je simpelweg meer kunt regelen.
en als je een honeybee fp kunt vliegen kan je bijna met alles vliegen ook dat is een voordeel haha
ik geef de moed ook niet op hoor de aanhouder wint zeggen ze maar altijd
gr Nick

daar heb je helemaal gelijk in maar wat ik bedoel is dat met een klein beetje wind al slecht te vliegen is omdat de heli te licht is en zichzelf niet stabiliseerd,zou je continu moeten bijsturen om de wind voor te zijn dit gaat met een 45grd veel beter omdat je simpelweg weiniger hoeft te corigeren.
als het windstil is zou je ongetwijfeld ook goed moeten kunnen vliegen alleen komt dat in ons kikkerlandje weinig voor.
ook een goede zender kan een wereld van verschil uitmaken omdat je simpelweg meer kunt regelen.
en als je een honeybee fp kunt vliegen kan je bijna met alles vliegen ook dat is een voordeel haha
ik geef de moed ook niet op hoor de aanhouder wint zeggen ze maar altijd
gr Nick
Heb begrepen dat de CB180D as 4 mm is en die van de FP2 3 mm. Heb jij de 4 mm as uitgeboord ? Dat moet dan toch met een draaibank gebeuren lijkt me ?

Heb begrepen dat de CB180D as 4 mm is en die van de FP2 3 mm. Heb jij de 4 mm as uitgeboord ? Dat moet dan toch met een draaibank gebeuren lijkt me ?

nee ik heb gewoon een verloop busje gedraaid van buiten diam. 4 en een gat geboort van 3mm dit heb ik inderdaad wel op draaibank gedaan.
en deze in de roterkop geplaats en een gaatje geboord voor de borg pen
m.v.g nick

Back