Met welke spullen zou jij het liefst aan de slag gaan

Naar aanleiding van dit draadje in het FPV forum [105818] kwalitatief-beste-videocamera
lijkt het me leuk en leerzaam eens te horen aan welke apparatuur jullie de voorkeur zouden geven wanneer de Euri's geen rol zouden spelen ;)

Dus welke zender/ontvanger/servo 's zouden jullie het liefst willen inzetten en waarom ???

Ik zal meteen maar een voorzetje geven. Als zender de Graupner MX 24 met een ACT S3D module en ontvangers en waar mogelijk de digitale Hitec of Graupner servo's .....
Mijn voorkeur gaat uit naar de MX24 vanwege de in mijn ogen prettige programmeertaal en verder heeft deze zender alle opties ( bijv. 8 vliegfases) die ik mij wensen kan. ACT S3D (2.4 ghz) omdat dat in mijn ogen het meest optimale systeem is en de servokeuze wordt bepaald door de goede mechanische uitvoering van de meeste Graupner en Hitec servo's..

Wie volgt ??

Laatst bewerkt door een moderator:
8 vliegfases, damn wat moet je daar nu weer mee :roll:

Mijn MC-19 heeft er 3 en die gebruik ik geeneens :lol:
Maar dat kan ook aan mijn beperkte vliegervaring liggen ;-)

tja wat zou ik willen als knaken geen rol speelden.

Ben zeer tevreden met m`n MC-19 en altijd wel een Graupner "fan" geweest, zal dus wel weer iets Graupnerigs worden.
Maar sinds deze is uitgevoerd met Jeti techniek ben ik hier ook wel wous van.

Hoop dan ook dat Jeti zelf eens zenders gaan ontwikkelen.
En dan gebaseerd op Graupner spul zoals ze een paar MX-12`s en MX-16`s hebben uitgebracht.

Al kijk ik ook wel eens met een schuin oog naar Spektrum en dan de nog niet leverbare DX10t.

Servo`s? Graupner / JR / Hitec`s denk ik maar zo.

Als het schip met geld langskomt dan is het al wel snel weer uit gegeven vrees ik :roll:

mijn droom (op het moment)

trex 600/700 nitro met futuba zender en futuba gy 501 gyro servo's, gewoon zeer goede digitale

maar nu moet ik het doen met belt cp v2 die beetje ge upgrade is door mijzelf (nouja veel geupgrade is)

Vlieg nu met een Spektrum DX6i en DX7. Bevalt prima. Vanwege het hoge gadget-gehalte wil ik nog een keer naar een JR zender overschakelen. Wie weet komt er over een aantal jaar iets moois uit met een groot scherm en telemetrie.

Ontvangerkeuze wordt bij mij bepaald door de waarde van het toestel en het verwachte gebruik. In mijn 2,6m zwever zit een AR-7000 terwijl ik in klein piepschuim spul een AR-6100 of AR-500 zet.

Servokeuze weet ik niet zo goed. Ik gebruik nu voornamelijk HXT900's, enkel vanwege de prijs. Als ik meer geld beschikbaar had zou ik overschakelen naar hitecs voor de grotere toestellen en Dymonds voor het kleine spul.

Back