Met/Zonder GPS vliegen.

Hallo,

Zou iemand mij duidelijk uit kunnen leggen wat het verschil in vliegervaring met of zonder GPS.
Ik ben net begonnen met vliegen met een drone maar snap het verschil niet.

Wat ik weet, is dat met gps alles uitgerekend moet worden en dat de drone daarom ook langzamer vliegt,en dat daarom RTH ook niet werkt.

En waarom zou iemand kiezen voor vliegen zonder GPS.Alleen voor de snelheid?
Graag een reactie, groetjes David.

RTH werkt enkel als je Gps aanstaat, hoe kan ie anders je "home" terug vinden?
en trager vliegen doordat je fc moet rekenen? De vliegsnelheid wordt bepaald door de gebruikte motoren,props, batterij, gewicht enz. Heeft niets met de rekenkracht te maken...

De hellingshoek die de multicopter kan maken is in gps mode inderdaad beperkt, in atti iets minder beperkt en in manual nog minder/geen beperking.

Wanneer je in gps mode vliegt en je laat de knuppels los blijft de copter hoveren op de plek en blijft daar.
In Atti mode houdt de copter zichzelf recht maar kan door wind afdrijven.
In manual mode moet je zelf sturen en dat is ook gelijk de uitdaging.
De copter is dan veel wendbaarder en het vliegen wat je doet is veel meer afhankelijk van jouw vaardigheden.

Vliegen in gps kan heel handig zijn wanneer je fotografeert of filmt maar in het vliegen zit, voor de wat meer ervaren piloot, weinig uitdaging.

Bij naza heb je idd een mindere schuine hoek, en blijft je copterop de plek als het waat, dit doorje gps / compas.

Zelfs ook met erg HARDE wind...

Hier een filmpje van wat testjes toen met de gps, ene aantal jaar geleden:

zie ook mijn youtube voor meer multicopter en drone filmpjes...

Laatst bewerkt door een moderator:
zoo, zojuist even geprobeerd in manual te hoveren in de huiskamer.. dat lukt echt niet!! haha zo blijkt maar weer hoe verslaafd ik aan de accelerometer ben.. is denk ik wel aangeraden om wat expo te gebruiken in manual ofnie? gr jesse

Met de harde wind van vandaag gespeelt in de tuin, dat is pas een goed oefening voor manual/acro. De wind in de tuin is door de schuttingen niet hard maar wel extreem turbulent.

Back