Metalhead op rappi 50 zin of onzin?

Hoi, in Rotor las ik dat ze een aantal verschillende koppen voor de raptor 50 getest hebben met verschillende bladen.
www.heli-4ever.de
Mijn conclusie : geld lekker in de knip laten voor de volgende crash.

Volgens mij kan je idd beter een alu centraalstuk en pitch compensator kopen, gevolgd door een vol alu swash.. Wel ontluisterend deze test. Maakt de aanschaf van een vol alu kop niet meer heel erg 'verantwoordbaar' ;)

Ton

maar t staat zo mooi joh ??? t oog wil ook wat , stelletje krenten zeg pfffffffff , die paar centen kunnen er toch wel vanaf ??? hahaha
t nut ?? geen idee , puur bling bling voor mij , alleen een alu centraalstuk is voldoende voor 3d vliegen , en een paar goede paddles natuurlijk !!!

zou er iemand eens in een paar regels willen schrijven wat er in dat artikel staat?
mijn kennis van de duitse taal :?

:D

Kort samengevat staat er dat er, behalve qua 'strak vliegen', geen echt merkbare verschillen zijn tussen vliegen met een originele plastic kop, of een volledig metalen. En dat strakke vliegen komt volgens de auteurs ook nog eens omdat alle heads die zijn getest nieuw zijn, dus als er meer speling in komt na een tijdje heb je kans dat je dat voordeel volledig kwijtraakt.
Conclusie van de test is dat je net zo goed een alu centraalstuk en alu washout koopt, kost 1/3 van een complete kop maar maakt net zo veel uit qua vliegen...

Groetjes,

Ton.

En dat strakke vliegen komt volgens de auteurs ook nog eens omdat alle heads die zijn getest nieuw zijn, dus als er meer speling in komt na een tijdje heb je kans dat je dat voordeel volledig kwijtraakt

Helaas is het zo (uit eigen ervaring) dat alleen een PLASTIC kop speling ontwikkelt en een metalen kop niet... tenminste dat is mijn ervaring.

Ben het overigens wel met iedereen eens dat een metalen hub in principe voldoende is, maar een volledig metalen kop is & vooral, Blijft strakker.

Als je regelmatig crasht en plastic vervangt zul je nooit slijtage gaan merken.

Cheers,

Richard

een vol metalen kop vliegt in principe net als een spelingsvrije nieuwe plastic kop.
ook de duurdere quick uk koppen :D

voordeel is dat het consequent zo blijft vliegen, en het ziet er mooi uit.

nadeel: zon kop is idioot veel zwaarder :(

Ik ben het helemaal eens mat Richard. Ik heb nu iets van 1,5 jaar 3D getraind met een standaard R50. Ik vlieg wel vrij rustig. Na verloop van tijd komt er wat speling. Dan vervang je het middenstukje ( ik geloof 4 euro bij Helistore).

Ik heb het programma van Comines (3d wedstrijd in Belgie) gewoon met een standaard kopje gevlogen en het ging prima en wat er niet goed ging lag zeker niet aan de kop van heli !!

De overige delen van de kop kun je zeer spelingsvrij krijgen (kijk maar bij John Vugts op z,n site voor alle tips).

Bij hoge toerentallen en tictocs ed is het wel aan te bevelen een metalen middenstukje te kopen ivm met speling en wellicht veiligheid. Maar alle andere figuren die je maar kunt bedenken kun mi rustig met een standaard r50 oefenen.

Miki zei:
wat zal het schelen gerard aan gewicht ?

Miki

ik schat een dikke 100 gram, vooral de bladhouders zijn idioot zwaar.
de quick UK exemplaren al helemaal, door die dikke arm uit 1 stuk.

plus daarvan is weer dat je die niet eens kaduuk krijgt in de meest zware crash :)

Hoi,

Gelukkig dat er ook anderen zijn die deze mening hebben.

Ik heb zelf heel wat koppen geprobeerd, en het maakt erg weinig uit. Metalen bladhouders maakt al helemaal niets uit! Het enige wat zin heeft op een Raptor is de hub. Metale bladhouders hebben eigenlijk alleen maar nadelen, de trillingen als gevolg van het dynamische onbalans worden alleen maar minder gedempt met metalen bladhouders, en ze zijn zwaarder.

Ik roep dan ook al jaren tegen iedereen, koop die zware downgrades niet, en stop je geld nu in brandstof, dat heeft 100 keer meer zin :-)

Groeten,

John.

Back