Metalic spuitbussen.

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
J

jacques

Guest
Ik heb wat chroom werk dat beschadigd is, wil dat opnieuw toonbaar maken met zo spuitbus chroomlak van kroonparts.

Heeft iemand dat wel een geprobeerd en wat zijn jouw ervaringen met dit soort spul :?:

Waar zit dat chroomwerk op, metaal, kunstof?

Als het chroom er echt af is kan je het wel overspuiten, maar je zal altijd zien dat het weg is... (is bij lakbeschadiging ook als je het niet eerst bijwerkt!).

Jacques,

Ik heb ooit chromespray gebruikt voor een project..
Zag er super uit.. maar ik gebruik het noooooooit meer.. wat een klote spul is dat.

Peter

Ik weet niet of het in aanraking moet komen net nitro of andere olie's.. maar het kan niets hebben.
En als je er een lak overheen probeer te doen heb je de poppen aan het dansen.
En het beschadigd heel snel.. dus je werk is gauw voor niets.. in mijn geval dan.
Dat was mijn ervaring.. en zou het gewoon nooit meer gebruiken.

Peter

Kijk voor chroomimitatie eens naar Alclad2. Is echter alleen met een airbrush aan te brengen, alhoewel het me bijstaat dat ze nu ook spuitbussen hadden. Een googlesearch zal de homepage wel vindbaar maken.

Klopt http://www.alclad2.com/ het ziet wel goed uit. :D

Het hoeft geen Nitro of Methanol te kunnen weerstaan, het is voor de jugendsteil handvaten van de deuren van mijn mijn huis. :oops: :offtopic:

Het zijn koperen handvaten met een laag chroom erover, ik heb er ook over gedacht om ze opnieuw te verchromen.
Maar ik heb geen idee welke chemicaliën daarvoor nodig zijn, misschien werkt dat hetzelfde als verkoperen.
Maar dan met Chroom sulfide ofzo :?:

De chroomverf in spuitbussen ziet er heel mooi uit maar het is niet erg slijtvast. Voor de deurkrukken lijkt het mij dan ook niet erg geschikt, het is er zo weer vanaf.
Zelf verchromen lijkt eenvoudig maar er komt een hoop stroom bij kijken. Kijk hier eens voor een beschrijving van "doe het zelf" verchromen http://www.rustbuster.nl/Roest/Verchromen.htm. En echt mooie glimmende chroomlaag maken is niet zo eenvoudig als het lijkt en kost een heleboel tijd
Er bestaan berdrijven die ook klein werk aannemen dus kijk en vraag eens rond.

@Jacques!

'Handvaten' zijn een soort tonnen, waar je je arm in kunt laten hangen . . . :wink:

Je bedoelt waarschijnlijk 'handvatten'. :teacher:

(Schrijft half Nederland verkeerd . . . :yes: )

jan

Er zijn een aantal bedrijven welke ook voor klassieke auto's verchromen. Die zijn vaak redelijk in prijs, en nemen idd kleine onderdelen aan.

Zorg voor het verchromen dat het object helemaal hoogglans is gepolijst, anders krijg je het niet meer hoogglans na het verchromen. En probeer er eerst een laag nikkel onder te krijgen.

Back