Methanol speedmodellen

Waar zijn ze toch gebleven.
iedereen lijkt tegenwoordig wel op electro over te stappen...
MAAR IK NIET !!!!

Ben momenteel een mini speed cobra aan het bouwen waarin een West .50 V1 komt te draaien. Ik heb even een foto van mijn "normale" Cobra naast de nieuwe mini voor het vergelijk.

cobras.jpg

Nog meer lotgenoten die het bij Methanol houden?
Ik ben benieuwd naar jouw vliegtuig.

Groetjes,

Cliff

bah vieze vingers, slecht lopende moteren.
doe mij maar elektro motor loopt altijd goed.
sorry anti brandstof. maar er zijn nog mensen die van smerige handen en van motors afstellen houden :)

Gr.Ramon

Ik heb lang speedmodellen gevlogen met brandstof. Heel leuk een jankende in de toeren duikende rossi. Ik ben ermee moeten stoppen omdat ze vrijwel nooit de geluidsnormen kunnen halen zonder aan prestaties te moeten inboeten. Een jaar geleden nog mijn F-15tje van rodelmodel met 32sx, hatori pijp en 8x8 prop verkocht. Dit was mn laatste oliebakje. Ik mis hem wel :puppydogeyes:

Cliff,

ik ben niet van de brandstof ( zoals je weet), maar ik ben nu wel een Serval aan het afbouwen met een 4cc motortje. Ben benieuwd of het gaat bevallen dat brandstofvliegen ;)

Hallo Henry,
Gaat zeker bevallen..
Welke 4CC motor komt er op de Serval?
Neem i.i.g. meteen een Reso uitlaat

En je bent tevens bij deze uitgenodigd om hem bij ons te komen (in)vliegen.

Een serval doet het altijd goed mits je kieren dun houdt.
Stukkie tape over de roeren doet wonderen.

Succes,

Cliff

Cliff,

ik heb een O.S. Max goedkoop kunnen overnemen. De bedoeling is dat de Serval het niet lang gaat uithouden. MVSB staat bekend om hun Serval-team en we schijnen nogal destructief te werk te gaan ;)

Als het brandstof-vliegen dan onverwacht toch gaat bevallen, wellicht is die Cobra die hier op het MF te koop staat wel een optie......:)

Laatst bewerkt:
@ Jorrit,

Gerard heeft zijn bocht nooit in gekort, ik daarintegen wel. Op aanraden van jouw. Scheelde iets van 1000 rpm. Maar een pijp of geen niet qua snelheid maakt het allemaal niet zoveel uit. De echte serval zit gewoon aan zijn aerodynamische max.

Back