MFU achteraf inbouwen

hey,

ik ben nog steeds bezig met mijn voorstudie voor een truck. Het wordt zo wie zo de Scania R620 met in ieder geval een MFU. Nu ben ik benieuwd of een MFU een beetje knap achteraf in te bouwen is. Ik wil dus eerst de trekker zelf bouwen en in een later stadium een MFU erin.

Is dat te doen?

Thanks!

Hallo,

Ik ga deze week ook een Scania R620 kopen.
Ik heb ook al wat navraag gedaan en mij hebben ze gezegd dat je de MFU beter meteen koopt als je hem wil.
Hier zit namelijk al een rijregelaar in en als je eerst al wil rijden zonder MFU moet je een rijregelaar kopen en ben je hier achteraf niets meer mee.

Dit is wat ik van de winkel heb gehoord.

Veel succes.

Gr. Michaël.

Mbt die rijregelaar kan ik het me voorstellen. Maar ik heb er nog een paar op voorraad liggen. Dus dat lukt wel. Het had inderdaad niet handig geweest om eerst een ESC te kopen en daarna nog eens een MFU.

Jester,

Ikzelf ben in bezit van een knight hauler hij heeft bij mij 4 jaar op de kast gestaan voordat ik hem verder rijklaar heb gemaakt.
Dat ging vrij vlot dus ik veronderstel ook dat de mfu bij de scania vlot achteraf in te bouwen is. Misschien wel een deel terug demonteren maar dat mag geen probleem zijn denk ik.

Jimmy

hee

misschien een beetje domme vraag maar wat is een MFU :oops:

groetjes erik:cool:

Het is wel makkelijker om direct de MFU set te kopen aangezien je de bedrading dan makkelijk tijdens het bouwen van de truck door het chassis en langs de versnellings bak kan laten lopen, achteraf is dat wel een gepriegel maar ieder zijn eigen mening hierover denk ik.

Priegelen ben ik wel gewend met mijn andere auto's. Zit een beetje in dubio. De MFU is eigenlijk een must, maar ongeveer net zo duur als de auto zelf. Ok, ik zal het dan uit Hongkong halen, maar toch. Morgen gaan we bellen voor een nieuwe CV ketel en dat hakt er ook lekker in.

het nadeel van de mfu vind ik wel dat de knipperlichtjes werken op menment van sturen en niet los te bedienen zijn.
verder zitten er mogenlijkheden te over op

het nadeel van de mfu vind ik wel dat de knipperlichtjes werken op menment van sturen en niet los te bedienen zijn.
verder zitten er mogenlijkheden te over op

dit kan je makkelijk oplossen door een 3standen schakelaartje met een weerstand te gebruiken
dit sluit je aan op de MFU waar normaal je stuurstick zit
en je stuurstick sluit je rechtstreeks aan op je stuurservo

jawel. de schakelaar neemt de stuurstick over echter kost het je wel een kanaal puur om de verlichting te schakelen.

dat klinkt hoop gevend daar ik er van plan was een aan teschaffen maar niet wil dat ik alleen maar richting kan aangeven als ik de hoek om ga (staat niet echt realistisch)
maar na dit bericht denkm ik er anders over.
asl ik het goed gebrijp heb je een extra kanaal nodig met schakelaar die de richting aanwijzers dan stuurt en de stuur servo komt gewoon op de ontvanger,klinkt simpel

Back