mfu

Hallo

ik denk dat jullie dit topic vast een beetje onnodig vinden, maar ik heb wat vragen over de mfu die ik in andere topics niet heb kunnen vinden.

mijn vragen:
vraag 1: Is het mogelijk om zonder al te veel moeite extra verlichting aan te sluiten op de mfu?
vraag 2: is het geluid echt zo bar als ik hoor op al die youtube filmpjes?

alvast bedankt

groetjes niels

1) hangt ervan af, als je gewoon extra verlichting wil die mee aan/uit gaat met reeds voorziene verlichting, kan dit inderdaad (ik heb ook extra zij-pinkers aangesloten op de voorste pinkers). Er zijn echter geen aansluitingen/aansturing voor extra verlichting functies

2) Persoonlijk vind ik heb best heel goed klinken. De meest gehoorde klacht is dat de geluiden bij elke truck hetzelfde klinken, en er dus geen motorverschil is tussen bvb de scania en de king hauler.
Maar kwalitatief heb ik geen klagen hierover.

1) hangt ervan af, als je gewoon extra verlichting wil die mee aan/uit gaat met reeds voorziene verlichting, kan dit inderdaad (ik heb ook extra zij-pinkers aangesloten op de voorste pinkers). Er zijn echter geen aansluitingen/aansturing voor extra verlichting functies

2) Persoonlijk vind ik heb best heel goed klinken. De meest gehoorde klacht is dat de geluiden bij elke truck hetzelfde klinken, en er dus geen motorverschil is tussen bvb de scania en de king hauler.
Maar kwalitatief heb ik geen klagen hierover.

gaan de pinkers of desbetreffende lamp dan niet minder vel branden?

denk dat dit verschil zeer miniem gaat zijn,heb ook een mfu en ben er zeer tevreden over
heb ook al in gedachten gehad voor extra verlichting hierop aan te sluiten maar is er nog
niet van gekomen

en het geluid,heb het ook al op vele filmpjes gemerkt dat dit slecht reageerd maar
vind het al bij al goed meevallen hoor,ben er tevreden over

je kan altijd zelf iets samen opbouwen maar is natuurlijk minder makkelijk dan een mfu,
deze plaats je in de truck,lampjes eraan en voila,de andere geluids en licht modules zijn
gewoon iets ingewikkelder aan te sluiten...

Heb zelf ook een MFU en heb overlaatst een eerste testrit gedaan...
eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld.

mijn mening is dat de MFU, buiten de geluids- en trillingsmodule geen meerwaarde geeft over andere (al dan niet goedkopere) sets.
bij volgende projecten zal ik dus ook voor Wedico/Servonaut gaan ipv Tamiya (kwalitatief beter + meer mogelijkheden)

Ik heb zelf 4 vrachtwagens van Tamiya elk met de MFU unit erin en ik vind deze kwalitatief zeer goed .
En wat kan je nog meer willen ze zijn kompleet het geluid is digitaal opgenomen de regelaar werkt perfect en de lichten zijn kompleet en ook al is de MFU kwa geluid voor elke truck dezelfde toch klinkt die in elke truck toch anders doordat de behuizing verschillend is voor elke truck .

En Servonaut en Wedico zijn daarom niet beter en zeker niet goedkoper heb zelf wedico gehad en geef mij maar ne Tamiya .

Groetjes

Roby

Back