MHZ boot 80 cm rib uitvoering met dichte kap

Discussie in 'Speedboten' gestart door ardmuijlwijk, 2 aug 2022.

  1. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
    Ja, ik vaar op 6S, rustig aan opbouwen, boot is al aangepast op propwalk, dus hopelijk valt het mee, ik ga het zien.
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Dat moet bloedsnel zijn en ook een aanslag op je regelaar. Op papier is het een onlogische setup die overhit. De 51mm prop draait 44.000 rpm onbelast. Ik zou wel een filmpje willen zien hoe dat vaart

    Ook als je liever een lange vaartijd hebt dan snelheid, kan je beter rond de 1400kV of zelfs 1250kV gaan zitten op 6S.
     
  3. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
    De 180A en de 2000kv motor zat erin gebouwd, temperaturen worden ook goed in de gaten gehouden, ik heb al eens gevaren met een 4092 1750 kv met de 150A esc op 6S, temperaturen waren nooit geen probleem, niet voor de esc, de motor of de lipo, bleef allemaal gelijk op een paar graden na verschil in de componenten, filmen zal ik eens proberen, als de testen zijn afgerond, aandacht moet ik er goed bij houden, ben ik wat meer gewend aan de boot, dan volgt het filmpje.
     
    Dirk Jan vindt dit leuk.
  4. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
    Net terug van de vaarsessie, eerst met de 46 aluminium prop, ik had er meer van verwacht. Temperaturen onder de 30 graden met minimale temp verschillen onderling. Dan maar een grotere prop, gezien de niet als te hoge snelheid met de vorige prop heb ik een 54 prop gemonteerd, dat lijkt er meer op, motor komt snel en goed op toeren, jammer dat het zo kort duurde. Geen propwalk, stabiel vaargedrag, de strud zou zelfs nog wat omhoog mogen. Temperaturen na de sessie prima in orde 53 gr max, met ook weer minimale verschillen tussen motor, esc en lipo,s, motor was 46 gr.
     
  5. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik ben benieuwd wat je voor oplossing hebt gemaakt tegen propwalk. Een 54mm prop achter een 80cm boot is ongebruikelijk groot. En dat met zo'n hoogtoerige setup
    Heb je misschien een foto van de achterkant?
     
  6. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
    enigste juiste manier om propwalk tegen te gaan is aandrijfas naar rechts verplaatsen, en dat werk perfect, bij mijn hopf ook gaat fenominaal, geen problemen meer, is best wel een ingrijpende operatie, maar het is de beste oplossing(met grote dank aan JAN, want daar is het toch allemaal mee gestart)

    Varen gaat nu als vanzelf, gas erop en gewoon gaan, ook met deze opzet is dat de oplossing voor goed vaargedrag(geen schone onderbroeken momenten meer, die heb ik inmiddels lang geleden achter me gelaten)
     
  7. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
    niet helemaal gelukt.
     
  8. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
    deze inbouw was niet mijn werk, was door een belg gedaan, met groot succes.
     
  9. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
    Hallo allemaal,

    Helaas heb ik de knoop moeten door hakken, door persoonlijke problemen, ben ik genoodzaakt om te stoppen met rc varen, ik ga niet helemaal stoppen, maar ben momenteel meer bezig met rc auto,s, heb nog niet echt een besluit genomen waar ik precies mee bezig ga zijn, maar voorlopig ga ik verder met rc auto,s.

    Ik heb een advertentie geplaatst met wat er allemaal te koop staat, neem gerust even tijd om te kijken of er iets tussen staat wat je kunt gebruiken, sta open voor meerdere opties, overleg kan gewoon, stuur maar een bericht, gr allemaal.
     
  10. G Dokter

    G Dokter

    Lid geworden:
    27 apr 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Harkema
  11. G Dokter

    G Dokter

    Lid geworden:
    27 apr 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Harkema
    Wie bewaard heeft wat. Kom ik tegen tijdens de verhuizing.
     
  12. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
    Ja zo zie je maar weer eens niet altijd zomaar iets weg gooien, leuk hoor.
     

Deel Deze Pagina