MHZ Gecko - Brushless motor defect?

• Topicstarter Topicstarter Quickest
  • Startdatum Startdatum
Q

Quickest

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw met boten en heb gisteren een MHZ Gecko gekocht.

Er zit een Hype 3700 Kv brushless motor in en een Robbe Roxxy BL-control 730 30 A. De boot heb ik gebruikt gekocht en was echt nieuw.

Vanmorgen gevaren en ging als een speer! Echter in de laatste minuut vloog het bootje over de kop en bleef onderste boven liggen, (andere keren draaide hij wel om). Een aantal malen heb ik door wat gas te geven en de stuur servo te bewegen getracht de boot weer overeind te krijgen maar zonder resultaat.
Na zo'n anderhalf uur gewacht te hebben kon ik hem weer bij de oever pakken. Er zat een beetje water in de boot, gelijk de accu eruit gehaald
en de ontvanger en alles droog gemaakt.

De accu weer aan de lader gezet en zojuist alles weer geprobeerd maar de motor komt nu niet meer op toeren. Hij piept nog wel 2 keer maar geen toeren.

Mijn vraag: Zou de motor doorgebrand zijn? Of is het de regelaar en hoe kan ik dat testen zonder nog een motor of regelaar te hebben.
Ik neem aan dat er geen "reset of beveiliging" op zit.

Groeten,

Hans

Is de regelaar ook nat geworden? Ja dan met een föhn goed droogblazen en dan nog minimaal een dag verder laten drogen, liefst ook nog de krimpkous verwijderen. Motor controleren is wel te doen, eerst ruiken stinkt hij niet dan de volgende test. Motor met een boormachine aandrijven en met multimeter de afgegeven spanning tussen de draden meten, deze moet tussen alle drie de fasen gelijk zijn.

Ps zoek ook even op zwemles is door gebruiker Corrien een hele verhandeling over geschreven.

Zojuist de regelaar uit de boot gehaald, de verpakking los gesneden en de feun erop gehouden. Er was geen water te zien.

Alles weer aangesloten en hij werkt weer!!!!

Mijn vraag is een waterdichte regelaar of 1 met koeling niet beter?

En is een 30 A regelaar zwaar genoeg voor deze motor?

Hey,

als je een waterdichte watergekoelde en zwaardere regelaar wilt zou ik zeker gaan voor een etti 45a voldoet aan alles wat je nu zegt.

:DGouden tip, haal bij een speelgoed winkel of hengelsportzaak een goedkope werphengel met een loodje van 20 gram en je hebt je boot binnen 1 minuut weer op het droge. Groet paul

geen lood.
neem een tennisbal...
werpt heel makkelijk..
en je heb de mogelijkheid om je lijn te richten mocht je er net naast liggen.

gr jaimy

hahaha.

ja is wel het makelijkste maar als je een klein bootje hebt is de kans groter dat je vaker moet gooien.
maar uiteindelijk word het, oefening baart kunst.

greetz kevin

Back