Mhz mistyc 114 special edition

Discussie in 'Speedboten' gestart door gerjanmonohull74, 7 nov 2020.

  1. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Ja nog 1 beetje saai misschien maar na dat het mono 2 project nu gereed is op wat finetuning na ben ik begonnen met mijn grootste project ooit.
    Ben deze kit noem ik het maar zo,n 9 maanden geleden tegen het lijf gelopen van iemand die er blijkbaar geen zin meer in had om hem af te bouwen of te gaan varen, dit voelde natuurlijk als een buitenkans en heb hem gelijk opgehaald.
    Na een verhuizing en alles wat daar aan klussen bij komt kijken in een oud huis uit 1928 is er weer meer tijd er rust gekomen om te starten met de mistyc, de Corona pandemie helpt hierin ook een handje als enige positieve ...........

    Tijdens die 9 maanden al wel veel denkwerk en aanschaffen van overige bijnodigdheden kunnen doen, denk aan het aanschaffen van een goede Futaba 4pk zender ipv mijn flysky en het laden van die dikke accuus met een x trax ladertje wil ook niet echt opschieten dus ook maar een Hyperion dual lader gekocht , al het rvs bouten en moerenwerk inclusief de mooie rood geanodiseerde ringetjes , slang , bullit stekkers 5,5mm is nu ook geregeld.
    Dus eindelijk is er al gestart.

    Boat en setup;

    Mhz mystic 114 airbush edition
    Geleverd door mhz met lipo houders, motorsteunen, servohouder en hardware.
    Esc Ace 180a v3 type
    Tsunami high end motor 4082 2000kv
    Gens ace 6s lipo 5600mah 65c
    Props 1e setje Andy Brown X442 gecupt geslepen en gebalanceerd.


    Update,s will folow.......
     
  2. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Hierbij een paar foto,s 20201103_172548.jpeg IMG_20201104_133650_082.jpeg IMG-20201102-WA0007.jpeg
     
  3. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Mooie boot schitterende kleur! Weet jij toevallig of een futuba zender meer bereik heeft als een flysky? 1,5 a 2 sec vol gas en hij is bij mij al bijna buiten bereik ik heb een flysky.
    Gave boot zo'n mystic
     
  4. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Dikke spelfout in de titel pff, dankjewel Hans.
    Ik vertrouw deze boot niet aan een Flysky zender van 35 euro toe.
    Er zit wel een failsafe functie op maar de vertraging hiervan is 3sec ,,,,,,, voordat hij aangaat ben je je boot al kwijt met 100+km/h, ik zou het mezelf niet vergeven als dat gebeurd
    Uit het horen van ervaringen ben ik voor een Futaba zender gegaan die natuurlijk wel wat duurder is maar ik denk echt een pre.
     
  5. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Aangezien het een gfk romp is met alle steunen er al in kreeg ik het idee toch zoveel als mogelijk te gaan lamineren, had nog carbon aramide weefsel liggen maar dat gaat er bekleed niet mooi zien.
    Toen kreeg ik het idee na te lamineren met glas ivm de kleur gelijkeid en eventueel een optie over te houden om de engine bay te spuiten als dat nodig is.
    Toch de naden maar een extra laagje geven de neuzen vol laten lopen met een epoxy waar ik microballoons aan heb toegevoegd om meer volume te kunnen maken met weinig grammen epoxi.
    In de naad tussen de drijvers heb ik eerst een dikke katoenen ronde veter gedrukt en toen de epoxi erover gegoten.
    Baloons ongeveer 1 op 1 gemengd.
    Verder al wat glas 160 op maat geknipt voor het volgende klusje.
    20201107_223659.jpeg 20201029_225759.jpeg IMG-20201022-WA0016.jpeg
     
    Carbohans vindt dit leuk.
  6. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi Hans,

    Bij de Futaba 4 PV hoort standaard een R304SB T-FHSS 4 channel Receiver bij. Ik heb deze ook en nog nooit last gehad met storingen. Zeer betrouwbaar ook op grote afstanden +300m of spray.
     
    Carbohans vindt dit leuk.
  7. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi GerJan,

    Hele mooie boot met goede onderdelen. Ik vindt de drives van MHZ altijd fantastisch uitzien en erg degelijk.

    Groet, Andreas
     
    gerjanmonohull74 vindt dit leuk.
  8. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Bedankt Andy, ziet er id goed uit, assen zijn netjes gelagerd, top materiaal.
     
  9. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Dankjewel voor het advies voor een betere zender, dat is wel nodig met een mystic want die gaan echt serieus hard! 41.6 meter per seconde bij 150km/h :jan::confused: Gerjan ga je de tunnel nog verstevigen? Als je 2 matjes in 45 graden er op laminererd krijg je torsie stjfheid. Succes ziet er lheel mooi uit.
     
  10. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Geen dank Hans, das bijna 100 mile . Over het bereik van zenders kan je echt niks vinden, Flysky als ook mijn Futaba niet, er word veelal gesproken over signaal sterkte, met de Futaba heb ik nog geen ervaring, de bottleneck zal de spray zijn achter de boten.
    Goede tip over het gekruist leggen van het glas, ik ga zoveel mogelijk proberen te lamineren.
    Gisteren van Lexo een goede tip gekregen over het verbeteren van de koeling aan de V3 regelaars zie foto,s .......is wel echt een minpunt aan deze regelaar en lijkt me zeer de moeite waard om toe te passen, gelijk maar nieuwe nippels besteld.

    Zie voor verdere uitleg,
    https://www.rc-raceboats.de/forum/showthread.php?36868-seaking-180-a-v3/page2&highlight=180a+v3

    IMG-20201108-WA0007.jpeg IMG-20201108-WA0008.jpeg IMG-20201108-WA0009.jpeg
     
  11. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Kun je dit toelichten? Ik spreek geen half woord duits dus dit is net als chinees niet te lezen :p

    Ik heb deze regelaars ook en nu kan ik nog dingen aanpassen!
     
  12. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Beste Jarnoz, als ik de link open krijg ik gelijk de vraag van Google onder in mijn telefoon Duits of Nederlands vertaald.
    Heb je dat niet?
     
  13. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Helaas niet :(
     
  14. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Kijk ff bij instellingen Google, vertalings functie bij geopende web pagina......
     
  15. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Kijk maar goed naar foto 2, volg de slangen en zie dat blokje tussen koelribben zitten op foto met dat gat aan de buitenkant, dan snap je wel hoe
     
  16. martin_12

    martin_12

    Lid geworden:
    28 jun 2014
    Berichten:
    78
    gerjanmonohull74 vindt dit leuk.
  17. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
  18. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Lent
    Tja stel je voor dat je zelf moeite moet doen door even goed te kijken of te googlen :hammer:
     
  19. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Pardon? Is dit gericht op mij? Ik vroeg alleen een toelichting om het hoe en waarom dit een voordeel zou zijn en wat er aan de hand is met die esc!
     
  20. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Vanavond tijd gevonden om de spiegel van de Mystic harder te maken, eerst alle boutjes van de roerbevesting ingevet, glasvezelresten verzameld onderin gepropt overgoten met epoxi en baloons, de roeruithouder heeft zo wat meer massa en stijfheid.
    20201111_000743.jpeg 20201111_002546.jpeg
     

Deel Deze Pagina