Mick reeves Hawker Hunter

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door gpman, 21 apr 2016.

  1. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Hallo
    ik zal me even voorstellen aangezien dit mijn eerste Bouwverslag op het jetforum word.
    Ik ben Geoffrey 33jaar, zelf werkzaam in de burgerluchtvaart als vliegtuigonderhouds monteur bij een "kleine" luchtvaartmaatschappij op schiphol die met alleen 737-800 opereert.
    Nu vlieg ik al een aantal jaren verschillende modellen en ben altijd al gefasineerd geweest van de turbine aangedreven modellen. Nu kon ik een aantal maanden geleden erg goedkoop aan een kit van de mick reeves Hawker hunter komen ( ik weet niet de makelijkste kit om te bouwen maar hou van een uitdaging ), dus uiteindelijk de stap gezet en hem maar gekocht.
    Nadat ik het een en ander aan info verzameld heb vandaag maar eens begonnen met het in mekaar steken van de rechter vleugel. Het zit nog allemaal los aangezien ik eerst nog wat nieuwe lijm en andere bouw materialen moet halen. tot zo ver voor vandaag.


    Geoffrey
     
  2. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Ga je de vleugel indekken met de voorgeschreven proskin?

    Mvg A
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Geoffrey,

    leuk dat ik je hier nu oook tegenkom, kan ik alvast de bouw volgen waar later een mooi cockpitje in moet komen ;-)

    Bouwse en zie je snel wel weer.

    Grt,
    Berto.

    ps. hoe is het met je F-18? Wil wel weer eens wat anders dan m`n Rebel ;-)
     
  4. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Ik denk het wel want als ik balsa zou gebruiken veranderd het vleugel profiel of ik moet de ribben eerst allemaal een paar mm schuren.

    Geoffrey
     
  5. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Dank je ;-) en de F-18 daar ben ik rustig mee bezig de weersomstandigheden worden nu ook wat beter ;-)
     
  6. elcees

    elcees

    Lid geworden:
    21 jul 2008
    Berichten:
    133
    Veel succes Geoffrey,

    Bij mij ligt het project even stil..

    groet,
    Cees
     
  7. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) Belgiƫ
    Dag Geoffrey, normaliter komt mijn Mick Reeves Hawker eind deze week binnen... het ware misschien leuk om wat ervaring in het bouwen uit te wisselen. Dit is mijn 2de jet. Vorig jaar bouwde ik de oude kit van een Avonds F15 waar ik nu rond de 100 vluchten mee heb. Ik ben momenteel aan het uitzoeken welke turbine in de Hawker moet... Groeten Jan
    F15_Jan_LR.jpg
     
  8. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Beste Jan Ik zou graag mijn bouwervaring willen uitwisselen, Maar op dit moment ligt de bouw volledig stil ivm de verkoop van ons huis, zodra onze nieuwe woning klaar is gaat de bouw weer verder in een veel groter hobbyhok :)

    Groeten Geoffrey
     
  9. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) Belgiƫ
    Ok, ik hoor of zie je wel verschijnen... Succes!!!
     

Deel Deze Pagina