micro 47G van graupner

Hmm, nee eigenlijk niet, maar hij is wel gelijk aan de hirbro lama, en nog een paar andere. :wink:

Zoek maar eens op hirbro Lama.

Gr Linh

HEB HEM ZIEN VLIEGEN VERLEDEN WEEK.
Je kan gewoon de zender op de grond zetten,en het ding blijft hoveren.
Lijkt me leuk voor binnen...

ik heb hem zaterdag op ge haalt maar nog niet de tijd ge had om hem uit te probberen maar als het mee zit word dat vanavond of morgen als het me lukt het zal dan de eerste keer worden dat ik vlieg

Ik heb hem ook gekocht.
4490gr.jpg

Ik moet zeggen dat hij inderdaad erg goed vliegt, zolang het maar compleet windstil is.
De doos is helemaal compleet (je hebt alleen nog 8 AAcellen nodig voor de zender.

Je kan hem inderdaad zo trimmen dat hij keurig op een punt blijft hangen.
In de huiskamer is het goed vliegen, hij is goed te besturen.
Ik heb er buiten ook mee gevlogen, dat gaat prima, maar zodra er een zuchtje wind komt komt hij er niet tegen in.

Hij kan aardig wat klappen hebben, als het fout gaat in de huiskamer, meteen gas er af en laat maar vallen, dat overleeft hij wel.

een tip: er zit een borgschroefje dat het stabilisatiestangetje met de 2 zwarte gewichtjes vast moet houden, schroef die er meteen uit.

als je dan een klap maakt, dan schiet die stang gewoon los en kan je hem weer vastklikken.

laat je het schroefje zitten dan breekt er gegarandeerd wat bij een klap.

op een volle accu vlieg je al snel een minuut of 12

ik heb zelfs zo'n goedkoop creditcard fototoestelletje er ondergebonden en op de zelftimer gezet, om vervolgens in de tuin na het starten van de zelftimer met een rotgang omhoog te gaan en wachten tot de foto genomen word, erg leuk maar moet wel absoluut windstil zijn.

Ik heb er een beetje mee leren helivliegen, en ben nu enigzins verslaaft.
Ik kan er nu mee lezen en schrijven in de huiskamer.
Ben ook al op zoek naar een wat grotere electroheli.

Kan iemand mij ook vertellen hoe ik de heli handmatig moet afstellen?

Ik zit namelijk inmiddels op de maximale uitslag van mijn trimmers op de zender en hij wijkt nog af!!

Misschien is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

servo hendeltje eraf. trim in het midden swashplate recht en dan hendeltje er weer op en zorgen dat het armpje in het midden zit? anders mss ff stangetje korter maken of een langer stangetje nemen... dan zou je probleem opgelost moeten zijn volgens mij.

is dit nu echt een beginners heli zo als de dragonfly of voor de toch wat gevorderen vlieger en zijn de spare parts goed te krijgen ?
mvg robin hengeveld

Echt een beginnersheli voor de onervaren vlieger.
Graupner is niet verkeerd met reserve onderdelen, maar ze moeten daarmee nog op gang komen.

weet iemand ook toevalig een winkel waar hij te koop is ?
en is deze dan beter om met te beginne dan een dragonfly?
mvg robin hengeveld

Elke winkel die graupner kan bestellen.
Definieer 'beter'..

Gelijk met 1 a 2 pogingen kan iedere jojo er mee vliegen.
Maar op de langere duur na 10 vluchtjes of zo is t geen uitdaging meer..

Als je in vergelijking blijft fietsen met 2 zijwieltjes,leer je t echte fietsen zonder nooit..

ik zou een df 04 nemen die zijn relatief makkelijk te vliegen en als je in de huiskamer blijft egt wel crashbestendig.

Niek zei:
Gelijk met 1 a 2 pogingen kan iedere jojo* er mee vliegen.
8O 8O 8O 8O 8O *dus zelfs Niek-brokkenpiloot? 8O 8O 8O 8O 8O. Da's bemoedigend om te lezen, want morgen gaan we er hier ook eentje oplaten :lol: :lol: :lol: .

Zit ie via corrien mij uit te maken voor "gemiddelde nederlander"?! :bad-words:

ps: er zijn ook unieke belgen op ons forum hoor! ;)

muahaha.gif
Zie je nou wel, dat-ie zichzelf bedoelde? Niek-modaal!!!!!
big_grin.gif

Er staan hier toevalligerwijze een E-sky Honeybee en een Ikarus Piccolo V2. Kunnen we gelijk eens een vergelijkend waren-onderzoek doen
magnify.gif

flexmaster23 zei:
servo hendeltje eraf. trim in het midden swashplate recht en dan hendeltje er weer op en zorgen dat het armpje in het midden zit? anders mss even stangetje korter maken of een langer stangetje nemen... dan zou je probleem opgelost moeten zijn volgens mij.

Bedankt voor je info. Ik ga hiermee aan de slag!

Thanx!

Back