Vorig jaar had ik het boek Throw it Out of Sight!: Building and Flying a Hand-launched Glider by Lawrence F. Abrams (Author) via Amazon gekocht. Heel leuk en leerzaamboek.
(aanrader op www.hippocketaeronautics.com). Hierin wordt stap voor stap beschreven hoe je de Micro Chip moet maken. Binnen een week was ie klaar. Maar alleen nog geen tijd gehad om er mee te vliegen. Gelukkig vanmorgen een redelijk windstille ochtend en vliegen maar. In het oudste stadspark van Nederland (Alkmaarse Hout) eindigde de 1e worp meteen hoog in een boom. Na een half uur stokken gooien (soort warming-up) gaf de boom de Micro Chip gelukkig weer terug aan de bouwer. Ik had wat extra kneedgum mee en kon het model hiermee goed uitlijnen. Als extra voorziening had ik een katapult-hoekje uit onderromp gesneden. Door het afschieten met elastiek klom ie goed omhoog en draaide daarna mooie achtjes... Tot nu toe met dit model de langste vrije vlucht van al m'n vrije zwevers gehaald. Zeker 20 sec. (ingeschat). Volgende keer maar es een stopwatch mee. Vraag me alleen af hoe ik de stopwatch kan starten en gooien tegelijk ?1? Het stabiele vlieggedrag is echt top.
Ben benieuwd als ik eens een thermiek bel te pakken krijg, wat ie dan doet...
De romp is gevormd uit een roerstokje van de bouwmarkt en zorgt voor genoeg stijfheid en sterkte om te gooien of af te schieten. De overige onderdelen zijn gewoon van balsa-hout. Ik zal later nog wat foto's plaatsen van m'n model.
Zijn er meer bouwers die de Micro Chip gebouwd hebben, en wat zijn jullie ervaringen ?
grtz Siem

Ben benieuwd als ik eens een thermiek bel te pakken krijg, wat ie dan doet...
De romp is gevormd uit een roerstokje van de bouwmarkt en zorgt voor genoeg stijfheid en sterkte om te gooien of af te schieten. De overige onderdelen zijn gewoon van balsa-hout. Ik zal later nog wat foto's plaatsen van m'n model.
Zijn er meer bouwers die de Micro Chip gebouwd hebben, en wat zijn jullie ervaringen ?
grtz Siem