Micro CP heli

Hallo beste mensen,

Voor aankomend seizoen zoek ik een kleine CP heli. Zelf heb ik al enig research gedaan en kwam op een aantal modellen van Walkera en de mCPx. Die laatste leek mij een erg leuk model, maar ik schrik nogal van de hoge part kosten ( ookal schijnt hij vrij robuust te zijn). (€10,- setje blades, tailboom + motor €16, main motor + pinion €15,-)

Op Walkera heb ik het ook niet echt, gezien de modellen die ik heb zien vliegen.

Na wat langer zoek kwam ik op wat andere modellen van bijvoorbeeld Nine Eagles. De 100D, 120D, 3D180. Nu heb ik forum posts gelezen van verscheidene maanden terug over deze modellen, maar kan nergens echt vinden of die onderhand al uit zijn.

Kan iemand mij iets dergelijks aanraden?
- Ong de grootte van de mCPx (indoor)
- Niet zulke belachelijke prijzen voor onderdelen
- Indien mogelijk brushless motoren.
- En natuurlijk een beetje robuust.

Zijn natuurlijk een stapel (wellicht lastige) eisen, maar misschien dat er iets is dat ik over het hoofd zie. Ik hoor het graag van jullie.:cool:

Gr,
Thijmen

Gewoon de mCPX nemen, krijg je geen spijt van :cool:
hij is de prijs in mijn mening echt waard...

+ dat ik geen anderen M "CP" kan....

De onderdelen zijn inderdaad best duur van een mCPx. Tenminste nu nog. Ik denk zodra ze bij HobbyKing of Miracle-mart de onderdelen ook hebben dat het een stuk scheelt. Ik schrok laatst ook toen ik een setje swash linkjes bestelde, die zijn nog duurder dan voor mijn 450 Pro.

Laat je nou maar niet afschrikken door die "hoge" onderdeelprijzen (wat ik wel mee vind vallen: de canopy van een Solo Pro kost ook al bijna een tientje, het landingsgestel van laatstgenoemde nog meer, en dat zijn onderdelen die nogal eens kapot gaan).

Want je bent een knappe jongen als je 25 euro schade weet te maken op de levensduur van dat apparaat. Ik heb "met veel pijn en moeite" een setje rotorbladen en een staartboom kapot weten te krijgen in twee maanden tijd.

En ook al kan ik met "gewone" heli's redelijk uit de voeten, aangezien ik uiteraard ook gewoon moest wennen aan dat kleine ding, en zo eigenwijs was in een veel te kleine huiskamer te vliegen (of boven asfalt in plaats van gras) heb ik maar heel weinig accu's leeg gevlogen zonder niet minimaal één keer hem hard ergens in een klein hoekje te parkeren.

Gewoon die mCPx kopen. Als je een micro CP heli zoekt krijg je daar geen spijt van.

Groet, Bert

gewoon een trex 100 kopen wel geen 3d maa rhet is wel heel leuk :)

Ik vind die partsprijzen van de mCPx wel meevallen, om eerlijk te zijn. Geen enkel part is duurder dan 15 euri op de servos en 3in1 na.

De mCPx is juist gemaakt om een 450/CP-gevoel te krijgen waarmee je kunt experimenteren wat je met een 450 of hoger nooit zou durven.

BV 10 euri voor een compleet nieuwe tailboom+motor+casing+prop+juiste bedrading+erinschuiven en klaar?

Sorry maar das cheap in mijn boek

Gaat weer lekker hier....
Iedereen een beetje op zijn woorden letten a.u.b..!!
Lijkt verdorie wel een kleuterklasje de laatste tijd.
Ik heb dit draadje opgeruimd, en de gehele off-topic discussie is er tussenuit.
Dit zijn zaken voor het modelbouwcafe, en zelfs daar zitten ze eigenlijk meer op gezelligheid te wachten vermoed ik.

ON-TOPIC
en anders gaat hij dicht en deel ik links en rechts wat straffen uit.

Laatst bewerkt:
Kan me niet heugen dat ik iemand beledigd heb, maar t was redelijk offtopic.

Anyhow, de blade is binnen en heb er nu al dikke schik van! Alleen is een looping onmogelijk omdat de staart dan wegslaat. Met betere lipo's moet dat verholpen zijn.

Kan me niet heugen dat ik iemand beledigd heb, maar t was redelijk offtopic.
Geen zorgen maat, jij was meer dan netjes.. ging om wat anderen mensen,
top dat je u'm heb en dat je er ook tevreden mee bent :D
nogmaals veel stunt plezier !!

Ik heb vandaag ook weer lekker kunnen stunten,
had me nieuwe staart (oude was gebroken in mijn rugtas :mad:) gemonteerd en mijn groene canopy :cool:

Dx4 zender staat er eigenlijk voor de sier aangezien ik nu een dx6i heb...

Wel stukkie fijne he, die dx6i? Ai, altijd balen door zoiets schade krijgen. gelukkig staat hij er weer netjes bij. Heb jij ook last van een staart die weg slaat bij snellepitch wisselingen? Een loop zit er bij mij namelijk al niet meer in.

Welke lipo's heb je erbij?

Ik zit nu ineens toch met een apart probleem. De hele mainas was naar boven geschoven. Hij wou ineens niet meer opstijgen en het lager was er gewoon uit. Terwijl hij gisteren gewoon vloog. Hij kan ook niet meer dan 0 graden pitch maken en het ding waardoor een schroefje gaat om de as op zijn plek te houden zat een goed eind naar boven.

Straks maar eens loshalen.

Ik zit nu ineens toch met een apart probleem. De hele mainas was naar boven geschoven. Hij wou ineens niet meer opstijgen en het lager was er gewoon uit. Terwijl hij gisteren gewoon vloog. Hij kan ook niet meer dan 0 graden pitch maken en het ding waardoor een schroefje gaat om de as op zijn plek te houden zat een goed eind naar boven.

Straks maar eens loshalen.
Je kan de main gear gewoon weer naar beneden drukken dit hoort namelijk zo anders gaat ie meteen goed stuk...

hij gaat zeker als een gek trillen nu ?

Wel stukkie fijne he, die dx6i? Ai, altijd balen door zoiets schade krijgen. gelukkig staat hij er weer netjes bij. Heb jij ook last van een staart die weg slaat bij snellepitch wisselingen? Een loop zit er bij mij namelijk al niet meer in.

Welke lipo's heb je erbij?
Absoluut een aardig verschil met de dx4 reageert toch een stuk beter,
nope geen last van gelukkig...

2 standaard lipo's (200 mah) en de 300mah lipo's (3 stuks)...

Ooow, dan doe ik misschien toch iets verkeerd. Heb ergens gelezen in een ander topic dat het met andere lipo's verholpen kan zijn. Naja, dat hoop ik dan maar, want hij is o.a. wel gekocht om 3d vliegen. Ook gewoon recht omhoog, langzaam pitch opvoeren en dan vol pitch trekt hij niet, dan begint hij te spinnen. Daar had ik toch meer van verwacht nadat ik alle filmpjes zie

Maingear omhoog gedrukt en nu weer even 2 lipotjes vliegen!:)

Btw: Hoelang kun je vliegen op die nano tech lipo's 300mah?

Laatst bewerkt:
Back