Micro DLG

Mijn nieuw micro DLG 'tje is af!!:cool:

Dit is de tweede versie. De eerste versie had een balsa staafje als romp en een iets langere staartboom.
Toch licht het CG nu op 1/3 ZONDER lood8O:banana:

Alle tips en vragen zijn welkom.

Specs:
- Spanweidte: 60cm
- Lengte: 53cm
- Gewicht +/- 50gr
- carbon rompje
- 2x robbe fs-31, 1 assan 4ch ontvanger 3gr, 70mAh single LiPo cell

Foto's!!!
pict0030l.jpg

Rompje in aanbouw
pict0031kq.jpg

Rompje bijna af!
pict0039ga.jpg

Pendel hoogteroer
pict0040y.jpg

Rompje af en ingebouwd
pict0047kl.jpg

Slechts 50gram!
pict0045um.jpg

Totaalbeeld

ey vincent, t rompje ziet er beter uit :)

het begint ook stilaan echt op een DLGtje te lijken :)

maar ik zie het morgen wel uitgebreid zeker ;)
je kan bijna weer meedoen de 28e!
enkel de blaster nog.

ik hoop dat we morgen mijn romp nog in orde krijgen, dan kunnen we eventueel die DLG delen op de wedstrijd (als reserve)

allez, ik zie dat je je bezig houd :) en dat vlak na het wk :)
maar ik spreek je morgen! mazzel

nou, Ziet er wel mooi uit..
maar ik ken hier dus NIETS van!
als ik e beetje kan zien wordt dit volgens mij gemaakt met carbons vliezen die dan harden door er epoxy of zo op te smeren terwijl ze rond e vormpje gedraaid zitten?
of sla ik de bal mis?
50 gram.. ongeloofelijk gewoon...

Dit rompje is eigenlijk als testje gemaakt.

Eerst heb ik een blokje blauw isolatieschuim in vorm geschuurd. Vervolgens heb ik een matje 93gr/m² carbon met lamineerhars doordrenkt, terug opgenomen met keukenpapier en rond het schuim gewikkeld met een celofaantje er rond.

Dit nog een keer herhalen en klaar is kees.
(Twee lagen in een keer is een beetje lastig vandaar dat ik het in twee keer heb gedaan.)

Groetjes,
Vincent

en 1 laagje is niet genoeg?
of eerst een 25gr glasmatje en dan die glasmat er over?

ik wil t morgen wel eens vastnemen :D die 50 gram moet leuk voelen :D als ik menne flow van 250gr opneem verschiet ik al.

1 laagje is niet genoeg hoor, dan is het precies een rompje van hard papier.
Maar op zo'n klein oppervlak is dat niet veel gewicht.

En die 50 gram voelt idd zeer goed, ik kan niet wachten tot ik hem kan testen, maar met dat rotweer hier zal het niet voor snel zijn.

Vincent

vraagje

Hoi Vincent,

Ziet er goed uit, dat rompje!
Heb wel nog een vraagje:
Je schrijft dat je de Assan 4CH ontvanger gaat gebruiken.
Als ik me goed herinner heeft deze een korte antenne, klopt dat?
Hoe ga jij deze antenne naar buiten brengen? En heb je al enig idee over het bereik op deze manier?

Ik zit namelijk met dezelfde situatie. Heb een full-carbon rompje en wil daarin de 4CH assan stoppen. Maar de antenne is te kort om fatsoenlijk naar buiten uit te voeren.

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen.

Greetz,
Jurgen

Antenne

Hoi Jurgen,

Ik heb de antenne gewoon door een gaatje onder de romp naar buiten geleid.
Als je de ontvanger vanonder tegen de romp taped met dubbelzijdige tape dan is dat denk ik wel goed.

pict0055y.jpg

Ik laat zeker iets weten als de afstandstesten gedaan zijn, maar dat is zoals didier (firefox309) zegt iets voor eind deze week.

Grt,
Vincent

heb laatst de afstandstest gedaan in een houten rompje, en dit was beduidend slecht. slechts 150meter. dus opletten wat je doet :)

Foto's op kleinere resolutie

Hi Vinnie,
je hebt een aantal foto's in dit draadje gezet die zeer interessant zijn.
Maar doordat je ze op de originele resolutie post duurt het nu, maandag ochtend een eeuwigheid ze te bekijken.
I.p.v. de 6 Mb 2.8 x 2.2 pixels is 960 of 640 breed meer dan zat voor een post. Dit scheelt een hoop in download tijd en server capaciteit.

Met veel gratis programma's en vaak ook met die welke bij de camera zitten kan je de omvang verkleinen.

Groeten en succes met de foto-posts en je DLG's

Rick

het vliegt al beter als vorige keer, maar het vleugeltje draagt nog niet... het zou echt profiel moete hebben.

het rompje is wel super leuk, en het pendelstabilotje is ook super leuk :)
al heeft hij mijn ZAP half op geknoeid en weegt het nu 53gr :p

het vliegt al beter als vorige keer, maar het vleugeltje draagt nog niet... het zou echt profiel moete hebben.

het rompje is wel super leuk, en het pendelstabilotje is ook super leuk :)
al heeft hij mijn ZAP half op geknoeid en weegt het nu 53gr :p

Jaja het vliegt goed, alleen is het kielvlakje niet zo stevig, wat ik al verwacht had.
Dus dat moet opnieuw gemaakt worden en aangezien het CG toch naar achter moet, mag het ook iets zwaarder.

neej! :) t mag nie zwaarder, dan zijde op minder dan 15 seconde beneden!
ge moet lichter bouwen, en een oplossing zoeke voor u CG te herleggen :)

verkeerde mentaliteit vinnie :p nog duidelijk de F3J gedachten :p

Ten eerste spreek ik maar over enkele grammen.

Ten tweede moet er lood bij vanachter om het CG goed te krijgen. Een steviger en dus ook een iets zwaarder kielvlakje is dus beter!!

M.a.w.geen verkeerde mentaliteit dus.:p

Groeten,
Vincent:bye:

Back