MICRO FLOH GFK van Schierer

Ik heb een Micro Floh bij Schmierer besteld. Heeft iemand ervaring met dit model van 114 cm? Moet ik bij de bouw op iets (?) speciaals letten? Kan dit toestel ook voor therlmiek gebruikt worden? :?:

Bedankt voor een snelle reactie.

Jos Verstraeten

Hoi Jos,

als je hem echt voor thermiek wilt inzetten moet je er aan denken hem niet te zwaar te bouwen, en voor de betere thermiek rondjes is een richtingsroer wel handig.
Voor het gewicht is bij zo'n klein model belanrijk dat je aan de staart denkt, daar een paar gram sparen scheelt het 10 voudige aan compensatielood in de neus voor de juiste zwaartepunt instelling, dus geen zware kwiklinks nemen en dergelijke. Verder akku, ontvanger en servo's zo ver mogelijk naar voren natuurlijk.
Erg goed ken ik het model niet, maar vaak wordt dit model alleen met hoogteroer geinstalleerd (vooral omdat het makkelijker is) samen met rolroeren en dan is thermiek toch wat moeilijker, tenzij het grote bellen zijn :D

Groet

Bob

Hallo Bob,

Bedankt voor de reactie. Het totaal gewicht van de Floh is 585 g en ik heb ook twee servo's voor hoogte EN richting ingebouwd. In MODELL 1/2003 staat er een test van dit model maar dan wel electrisch. Gisteren heb ik een handstart gemaakt en dat was zonder problemen. Ik wacht nu om op een helling te vliegen of misschien de vlo met huckepack in de lucht te brengen.

Is er iemand anders met vliegervaringen van dit model??

Groetjes,

Jos

Hoi,

585gr? En dat voor 1,14m SW? Wat wordt je vleugelbelasting dan? Klinkt eerder als een wat sneller model, dat redelijk wat wind nodig heeft..

Groetjes,

Bob

Hallo Bob,

Ik heb nog een terst gevonden in MODELL 1/2003 heb ik nog een test gevonden en daar woog dit model 620 g (de electro 990 g!!!!) en nam dan ook nog thermiek, maar ja moet je een test altijd geloven daarom de vraag hier op het forum.
Alvast bedankt voor deze en andere reacties.

Jos

Er zijn er 5! bij ons op de club. Vliegt super aan de duinen. Ook op de Wasserkuppe mee gevlogen. De hangfuhrer aldaar gaf nog een compliment dat het kistje zo leuk vloog. Heeft absoluut een lekkere bries nodig. Thermieken is niks.

Mail me maar voor een leuke foto die ook naar Schmierer gegaan is

Henk

hstruyk@zeelandnet.nl

Jos.
Schrijf je een beetje Duits, cq kan je dat lezen?
Dan kan ik je in contact brengen met een vriend uit Duitsland, die is er goed los op en weet er heel veel van.

Hallo Richard,

Ik ben ook lid van Biggs en heb reeds aan één van je schitterende manifestaties deelgenomen. Nu zoek ik het een beetje kleiner (of is het heel klein!). Meestal is Duits geen probleem (dat moet wel in de modelbouwwereld), dus kun je mij gerust in contact brengen.
Groetjes,

Jos

Aaaahhh, bende gij dieééjjen Jos!

Ik zal Achim even mailen, mogelijk dat antwoord enkele dagen duurt, zijn moeder is ernstig ziek, maar als afleiding mailt hij toch gewoon door.

Nee, "schaam" je niet voor "kleine" modellen, ik heb er ook heel wat, zweefvliegen begin je nou eenmaal niet met een 6m bak.
We (mijn zoon Thomas) en ik vliegen van de helling oa met twee "Risk"en, een Joker, een "Zenith"(een erg onbekend model van LZoder), een K2, en middels "sanyothermiek" met oa een Sunwind, een "Bolero"(een vliegende E-vleugel van Robert Schweissgut).

Vroeger vlogen we ook met Sparks maar daar weet Bob nu meer van.....

Back