Vandaag met hulp van Rick NT de maiden-flight van de G1 gemaakt :lol: .
Na de eerste vlucht hebben we ietwat lood uit de neus gehaald, omdat het zwaartepunt naar onze mening iets te ver naar voren lag.
Hierna vloog het model eens tuk beter; het zwaartepunt ligt nu op 57mm vanaf de voorlijst.
Behalve dit vloog de kist superstrak. Bij de start klimt de kist zonder ook maar iets te sturen netjes weg. De kist heeft een mooie snelheid, maar heeft wel veel gas nodig om gevlogen te worden. De (eigenlijk iets te felle) camouflage-kleuren komen supergoed tot hun recht in de vlucht. Bovendien heeft de kist een supermooi vliegbeeld dat erg veel op het origineel lijkt.
Wel had ik erg veel last van storing.

De gebruikte ontvanger is een Jeti REX5. Aanvankelijk lag de antenne via een nacelle los naar achteren:
Ik heb ook nog geprobeerd de antenne vanaf de romp meteen los naar achteren te laten hangen. Hierdoor werden de tikken minder hevig, maar waren er wel meer.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen???
De motoren zijn beide ontstoord met 2 condensatoren vanaf de min en de plus naar de mantel.
Rick heeft ook ongeveer 10 minuten gefilmd.
Zodra we (hij) de film digitaal hebben, zal ik hem op mijn site zetten en hier een link plaatsen.
P.S.: Voor degenen die de tekening al via mijn site hebben gedownload; op deze tekening staat het zwaartepunt dus nog verkeerd aangeven !!! Inmiddels staan de goede tekeningen online en kun je deze downloaden vanaf mijn site.