Micro heli geschikt voor buiten vliegen?

• Topicstarter Topicstarter MarioSales
  • Startdatum Startdatum
M

MarioSales

Guest
Beste forum leden,

Na driftig te hebben geoefend met de sim wil ik nu ook es proeven aan het echte werk. Ik ben dus ook voornemens een micro-heli aan te schaffen (het moet echt liefst een micro worden!) Het "probleem" is echter dat ik indoor wat minder mogelijkheden heb dan buiten. Mijn vraag is dus ook welke micro is ook geschikt om buiten mee te vliegen of waaraan moet een dergelijke heli voldoen om ook geschikt te zijn voor buitenvluchten.

Wat zijn de beperkingen van een dergelijke heli, kan ik bijvoorbeeld met een zwakke wind nog fatsoenlijk rondfladderen of houdt het op bij een licht briesje.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Gr. Mario

Mario,
Een micro is ontworpen om binnen te vliegen, met een CP micro kun je wel redelijk buiten vliegen maar dan moet het niet waaien, met een FP micro moet het bladstil zijn.

Als je van plan er over het algemeen buiten mee te vliegen en minder binnen, kan je het beste vaan een CP heli gaan.

Dan heb je die ook in verschillede klasses.

Grotere micro's:
Zoals de Zoom400, Humingbird pro 3D en de T-rex. Deze heli's koppen tegen de 500 gram grens aan en zijn op sommige indoor zalen niet eens meer welkom. vliegen in de woonkamer is ook eigenlijk uitgesloten. je zou een beetje kunnen hoveren, maar dan houdt het echt wel op.

De kleindere micro's: Hummingbird CP, Hornet 2 / cp, carbooon CP. Esky CP.
Deze zijn wel toegelaten bij elke indoorzaal. Net als de grotere micro's is het vliegen in de woonkamer ook niet raadzaam. de kans op schade is veel te groot.

Algemene regel: hoe groter hoe beter die vliegt.

Ik kan mijn flink getunde Hummingbird CP nog met windkracht 4 goed vliegen (zie: www.satoerdesign.nl/downloads/HummingbirdCPmetWindkracht4.wmv ).
Maar ik kon ook nog redelijk met een verzwaarde hummingbird fp in windkracht 2 vliegen.
Waarom ga je niet voor een heli die eventueel later is up te graden naar CP (zoals de hummingbird elite FP)

Grotere micro's

Dank voor je uitleg Satoer,

Je noemde 3 grotere micro's welke is volgens jou het meest geschikt voor de beginner en welke is het meest crashbestendig. Heb trouwens ook wat gehoord over de LMH Corona deze is wat groter en schijnt zeer crashbestendig te zijn, is wel een fp heli en ik vindt hem flink aan de prijs.

Gr. Mario

mario, van de grotere exemplaren is de crashbestendigheid ineens stukken minder houd daar rekening mee.
ook van de zoom en trex zijn de onderdelen prijzen niet echt micro meer.

dan zou ik voor de hummingbird pro CP gaan.

Ik heb zelf een Zoom, maar dat is standaard echt een waardeloos ding (staartproblemen, gebruik de zoek functie maar eens op zoom). De T-rex heeft een stuk minder problemen maar is vrij zwaar voor z'n grote (wat hem wel stabiel maakt) Vincent (Winkje) is een groot verslag aan het schrijven erover. Verder komen er steeds meer T-rex bezitter op het forum. (zoek functie ;) ) Voordeel van de Trex is dat die in verhouding met de zoom, goedkoop is.
Als laatste heb je de Hummingbird pro 3D. Deze komt deze maand uit. En zou al de "kinderzietktes die de zoom / trex heeft / had niet moeten hebben.
main.gif

Ik zou dus even wachten tot de eerste gebruikers ervaringen komen van deze heli.

Maar als je de corona ook in je rijdje neemt... Dit is de ideale beginners heli. vliegt goed buiten in de wind, is crashbestendig maar kan alleen niet binnen gevlogen worden.

Wil je info over 1 van deze heli's moedig ik je toch zeer aan om even de zoek functie te gebruiken van het forum.

Ik vlieg met m'n hummingbird V2 meer buiten als binnen, is al wel redelijk getuned. M'n broer vliegt nog volledig origineel met de zijne, maar bij windkracht 3 houdt hij het voor bekeken. Tot windkracht 4 ga ik ook nog, zolang je maar in FFF blijft is het geen probleem. Landen is natuurlijk een hele uitdaging dan.

Gerard_nl zei:
mario, van de grotere exemplaren is de crashbestendigheid ineens stukken minder houd daar rekening mee.
ook van de zoom en trex zijn de onderdelen prijzen niet echt micro meer.

dan zou ik voor de hummingbird pro CP gaan.

Ik denk dat de onderdeel prijzen van de T-Rex en de Hummingbird pro CP
elkaar niet ver ontlopen.

Gr Hans

Back