Micro heli setup (piccolo)

• Topicstarter Topicstarter wieland
  • Startdatum Startdatum
W

wieland

Guest
Ik heb een vraag omdat de ontvanger van de piccolo bagger is.En ik wil later brushless.Denk ik dat ik deze setup ga gebruiken , om de ontvanger en de gyro (mixer) te vervangen.

als eerste de Gyro
Ik denk dat ik voor de
GY 240 ga bij eheli
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=42_88&products_id=1047
als ontvanger denk ik de
Lexors Sexta ontvanger (Berg technologie same as MZK)
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?products_id=1237
kan deze op normaale zender van e-sky Met zelfde kristallen

Is dit een goede setup ofniet

GR wieland[/u]

Niet denken maar zoeken.
schulze gebruikt eigen mini kristallen.

Brushless.. ook al missen er onderdelen ;)... is altijd duhuurder!

Ontvanger heb ik ook, werkt prima. Gyro ben ik niet bekend mee maar is volgens mij niks mis mee. En of het kan? Alles kan! :mrgreen:

Je gyro is geen mixer. voor een volledig losse setup heb je nodig:

- Ontvanger
- regelaar voor de hoofdmotor
- regelaar voor de staartmotor
- gyro
- computerzender of mixerboard, omdat je een mixer voor de staart nodig hebt

Je kan de mixer weglaten als je een goede HH gyro koopt (GY240), maar die kosten 3x zo duur als een PG-03.

Voor een Piccoboard/Brushless setup:

- Piccoboard
- Brushless regelaar

Het goedkoopst is optie 2, zeker als je al een Piccoboard hebt. Een Piccoboard is even goed als een PG-03, en de mixer is goed af te stellen. Is ook qua bedrading de makkelijkste optie.

Als je een zoekactie hier of op Runryder doet op 'piccoboard brushless' komt er genoeg info voor je uit om te zien of het wat is. Ik vlieg beide setups en merk weinig verschil.

Succes,

Ton.

Misschien eenr are vraag maar...
Hoelang wil je met je piccolo blijven vliegen?
Ik vlieg zelf nu nog steeds met mijn standaard piccolo (afgezien van alu-kop om hem strak te krijgen).
Motor is nog steeds standaard.

Ik ben zelf nu in het stadium van baantjes vliegen en dan ga ik toch verder kijken voor een andere heli (CP).
Hoeveel wil je nog verder investeren in je pico.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, daar niet van, maar was gewoon even een vraagje.
Anders zou ik dat geld uitsparen voor een andere heli namelijk.

IK vind het leuk om steeds dingen te veranderen.En omdat ik nu voor de GY240 ga kan ik later nog gebruiken voor cp heli 8)
Bericht aangepast nu een GY 240 Gyro
Gr wieland

Je kunt ook het ontvangergedeelte van het picoboard weghalen en er een hh module insteken, berg ontvangertje erbij en klaar ben je ! de GY 240 is een beetje overkill op zo`n mug.

ja oke maar dit lijkt me toch handiger :D
en ik hou nogal van overkill :)

GR wieland

Lijkt mij niet :P beetje erg duur wordt het dan ook met die 2 regelaars.
Gewoon alleen het ontvangertje vervangen, M24 blaadjes erop en gaan !

Die piccolo vliegt prima met de standaard motor en hat staartmotortje (V2)

Rhelie zei:
Lijkt mij niet :P beetje erg duur wordt het dan ook met die 2 regelaars.
Gewoon alleen het ontvangertje vervangen, M24 blaadjes erop en gaan !

Die piccolo vliegt prima met de standaard motor en hat staartmotortje (V2)
Eventueel met V1 staart (heb ik sinds 2 maanden) zodra je wat meer rond gaat vliegen.
V2-staart trekt net iets te veel vermogen zodra je een beetje heftig bochtjes vliegt.

Dan moet je rekenen op nog eens 150 ballen voor de gyro en berg ontvangertje :wink: voor het geld wat je nu kwijt bent koop je bijna een vliegklare T-rex

Rhelie zei:
Dan moet je rekenen op nog eens 150 ballen voor de gyro en berg ontvangertje :wink: voor het geld wat je nu kwijt bent koop je bijna een vliegklare T-rex
Vandaar mijn eerdere reactie ;)

Een t-rex kost toch wel duur.

Maar daar heb ik ook een ontvanger en gyro voor nodig.
En die ontvanger en gyro kan ik nog altijd gebruiken voor een andere heli

Gr wieland

Die pic gaat heus niet beter vliegen :) door het ontvangertje heb je geen storing meer. Houd die centen gewoon in je zak en ga sparen voor mooie T-rex of een X-400 ! Die heeft wel ruimte voor een GY 240. Ondertussen rag je de pic helemaal af tot de motortjes versleten zijn.

Back