Micro heli

• Topicstarter Topicstarter yookai
  • Startdatum Startdatum
Voor 700 euro zou ik het wel weten :twisted: .
Maar daar komt bij dat ik al een paar spullen heb :lol: .

Neem een redelijk grote brandstof/electroheli. Eentje die je zelf moet bouwen. In de tijd dat jij aan het bouwen bent ben je ook al aan het sparen voor onderdelen die je nog niet hebt. Dan kom je wel op het totale bedrag.

Groeten Laurens

Maar zoek dan toch iets van werk?
Ik neem als gezond (?) gemiddelde dat ik van alles dat ik verdien iets meer dan de helft (+-5/8 ) op m'n rekening zet en de rest uitgeef...et voila, geld "in overvloed" uit te geven zonder gewetensproblemen :wink:
Ik durf niet uit te rekenen wat ik dit jaar al uitgegeven heb...en aan wat ik al op m'n rekening gezet heb te zien, al veel :oops:

Niels

Op http://www.rcmarket.org/products.asp?category=1 heb je al een robbe ornith voor € 330 servo's en gyrotje er bij en vliegen voor zo'n € 600.

P1001_1-S2500.jpg

gr Remco

Met een heli alleen ben je er nog niet,als je een brandstof of een
elektro heli neemt is het ook aan te raden om bij een club te gaan
en een simulator te nemen of heliles .
Maar als ik jouw was zou ik als beginner niet met een micro heli beginnen omdat de kleine heli's heel veel moeilijker te vliegen zijn dan een .30 size heli

MVG

C Hof

Zullen jullie denken 'komt ie weer' ;)

Een micro-heli vliegt absoluut instabieler dan een .30 of .50, maar kost dan ook 20% van de prijs, niet te spreken over onderhoud. Als je de lessen op www.pgoelz.com volgt dan leer je BIJNA crash-vrij vliegen (Ik heb het een collega-heli vlieger ook zo geleerd). Grote voordeel van een micro: alle dagen vliegen. Accutje voltrappen, bank aan de kant en vliegen maar... dus niet wachten op winkracht <4, geen regen, niet te koud etc. accu's (2 x Kokam) voor 18 euro, dus voor de prijs van een 10 cel 3300 pack heb je dan 5 !!! accu's.
Mee eens, niet het makkelijkst om te leren, en als je niet sterk in je schoenen staat heb je kans dat je de zooi na 2 weken verkoopt. Maar met een beetje doorzettingsvermogen en 1 a 2 packs per dag hoover je in 2 maandjes...
En als je dat ding kan hooveren is de stap naar groter best makkelijk.

Hebben jullie trouwens dat filmpje gezien van Alan Szabo met een Piccolo Pro?!?!? Staat op Helihobby.com...

Groetjes,

Ton.

Skidz zei:
Zullen jullie denken 'komt ie weer' ;)

inderdaad, vind het nog steeds een erg slecht advies wat je geeft.
een micro heli VLIEGT ABSOLUUT niet zo als een 30 of 50 size heli.
als dat bij jou zo is zou ik je grote helis eens heel erg goed nakijken :wink:
het is niks om mee te beginnen en al helemaal niet als ie vantevoren al zegt dat ie geen geld heeft.
mede omdat het allemaal zo klein is vind ik de onderdeeltjes van de picollo aan de dure kant.
en om nu de vergelijking te trekken naar alan szabo die met een picollopro vliegt die duurder is dan zijn raptor90 aan upgrades en die knaap is een van de beste piloten ter wereld ! :D die vliegt nog met een kokosnoot die je de lucht ingooit ! :wink:

het is te leren met een micro heli maar de kans is 90% dat ie dan opgeeft omdat het niet lukt en kapt met de helihobby en dat zou ik zonde vinden, ik zie liever mensen die er plezier in beleven ipv frustraties.
van die rotorkop erop klikken en paddles uitlijnen word je doodmoe, en over het zoeken naar die piellagertjes wil ik het helemaal niet hebben ( :D de kenners weten wat ik bedoel :wink:)
met een nitro 30-erof 50-er of een grote electro (eco8 ofzo) is de kans 90% dat er een 2e heli bijkomt omdat ie het leuk vind.

let op: het bovenstaande verkondigt MIJN mening en hoeft absoluut niet als de waarheid te worden beschouwd.
doe ermee wat je wil en aan het bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleent :wink:

hehehe, leuk niet? Daarom staat er ook 'das natuurlijk heel persoonlijk' onder.

Heb mijn Mozzie laten invliegen door een ervaren piloot, en ik heb inmiddels met een paar andere kisten mogen stoeien. En allemaal vliegen ze net als de Pic. Alleen dan ff stabieler ;)

Groetjes,

Ton.

PS Hebben jullie wel eens langer dan 2 minuten met een Micro gevlogen, of zijn jullie van die gasten die na 1 minuutje roepen 'das niks' en dan weer snel de .30 starten ;)

ik vlieg 18 minuten aan een stuk met de picollo en buiten in de wind,daarom weet ik ook wel te vertellen dat het niet zo geschikt is voor iemand die wil leren heli vliegen :wink:

enne ja,de 50-er is leuker :lol:

gerard_nl zei:
ik vlieg 18 minuten aan een stuk met de picollo en buiten in de wind,daarom weet ik ook wel te vertellen dat het niet zo geschikt is voor iemand die wil leren heli vliegen :wink:

kijk, die opmerking las ik op runryder ook... net zoals zeggen; een ferrari is geen goeie auto, want hij kan niet door modder rijden...

Een microheli is niet gemaakt om in de wind te vliegen, hij is gemaakt om indoor te vliegen en ev. als het windstil is buiten...misschien je piccolo eens indoor proberen?

Beoordeel aub het vlieggebrag van het model bij de weersomstandigheden waarvoor hij gemaakt is....een ferrari test je toch ook niet in de modder :?

Niels

Niks mis met fixed-pitch. Je moet alleen niet te snel opgeven. :wink:

Ik ben begonnen met een Piccolo omdat men zei 'als je dat kan vliegen kan je alles vliegen'. En ja, ik had het bijna opgegeven omdat ik het niet binnen 1 uur onder de knie had. (ongeduldig typje) :oops:
Heli vliegen is niet het simpelse wat er is maar ik ben blij dat ik ben begonnen met een piccolo. Maak je een crash, *klik* kop erop, beetje secondelijm voor de skids en vliegen maar weer. Dat lukt niet met mijn Vario.... Ik denk dat niets demotiverender is dan in de eerste 5 minuten voor 100 euro schade hebben.

Mocht je toch iets groter willen beginnen is het misschien wel een plan om eerst op de pc te gaan simmen.

Alex

Ik denk dat niets demotiverender is dan in de eerste 5 minuten voor 100 euro schade hebben.

100% mee eens.
maar met een goede instructeur (eigenlijk zou dit wettelijk verplicht moeten zijn bij een heli) en leerling leraar systeem leer je vliegen zonder schade.

@ niels
Een microheli is niet gemaakt om in de wind te vliegen, hij is gemaakt om indoor te vliegen en ev. als het windstil is buiten...misschien je piccolo eens indoor proberen?
hiermee wou ik alleen aangeven dat ik dat ding wel onder controle heb, want normaal zijn ze in de wind helemaal niet te vliegen, ik weet prima hoe ie indoor vliegt :wink:

toch nog even een ervaring met een microheli;

Ik heb mijn hummingbirdje nu sinds 2 weken, en heb er sindsdien alle dagen mee gevlogen. Ik heb niet de complete kit gekocht, maar de basiskit en dan "separates";
GY240 gyro, 2 5 gram servootjes, jeti rex 5, cd-motortje, slim 10 voor de staart(edf40), mgm 08 voor de main, 3S etec 1200, 286 gr gewicht.

Eerst wat gepriegel met de gyro, die helemaal niet werkte. Een hele dag op gezocht... om het kort te zeggen de gyro werd gestoord door het magnetisch veld rond de motor, hij stond er namelijk vlak naast. Verder bleek de vertraagde staartrotor te traag te zijn om de GY240 te volgen. Ik kon geen gain setting vinden waarop de staart in de juiste richting bleef en niet heen en weer sloeg. Heb de staart nu vervangen door een edf40, en alles werkt nu prima. Als ik ooit aan een nieuwe regelaar geraak, zet ik er m’n brushless staart op:).

Na dit opgelost te hebben, beginnen oefenen in de garage. Ging allemaal redelijk goed. 1 keer tegen de kast gevlogen, en een stukje van 1 mainblade…gewoon met CA er terug opgeplakt 8) Nog een head stiffner, ball-in-swash en collar mod toegevoegd…en nu vliegt hij perfect! Eens uit het ground effect vliegt hij naar mijn idee redelijk stabiel, en heb ik hem redelijk goed onder controle. Een ook de flybar paddels goed vastzetten en uitrichten helpt wel veel voor de stabiliteit :oops:
Als een .30 heli nog stabieler is dan dit, dan zijn alle helipiloten toch wat in mijn achting gedaald :wink:
Ik ben nu doellandingen aan het oefenen, dus proberen landen op een plank en later op een doos etc… Lukt al redelijk, maar ben ook toch al wat tegen de doos gevlogen :oops: Bij een hummingbird betekent dit oprapen, de rotorbladen terug recht zetten en opnieuw proberen maar!
heb al veel plezier gehad in de garage! :P

De ervaring met vliegtuigen heeft zeker geholpen bij het leren vliegen. Het met beide handen voortdurend corrigeren kan een "leek" niet denk ik…Er is wel een verschil in het sturen tussen een heli en een vliegtuig. Bij een vliegtuig probeer je zo smooth mogelijk te sturen, maar bij een heli werken korte correcties en dan direct terug naar het center het best vind ik. Ervaren andere helipiloten dit ook zo?

Ik ben niet zeker, maar ik denk dat een leek het toch wel zeer lastig zal hebben het zichzelf te leren. Met een beetje hulp in het begin moet het wel lukken denk ik.

Ok, genoeg getypt, de lipo zal nu wel bijna vol zijn…daar ga ik weer voor een half uurtje :wink:

niels

Als een .30 heli nog stabieler is dan dit, dan zijn alle helipiloten toch wat in mijn achting gedaald
een grote heli hangt alleen stiller maar het gaat ook sneller mis.
hang je hummingbird maar eens nose in, of probeer maar eens achteruit een rondje te vliegen.

we spreken elkaar nog over de daling in achting :wink:

glad youre having fun, daar is het om te doen.

mja, nog nooit nose in of rondjes vliegen geprobeerd hoor :? Ik vind de garage hier net te klein voor, Als mn helitje de buitenwereld gaat ontdekken ga ik dit zeker allemaal proberen :wink:

Niels

het klinkt als een stel bejaarden dat valt toch wel mee .
het doen en ervaren kost tijd ok maar geeft ook voldoening.
ok het kost soms grijze haren om het uit te zoeken maar dat hoort bij de hobby

Back