micro king cobra vaart achteruit

• Topicstarter Topicstarter beules micro king cobra
  • Startdatum Startdatum
B

beules micro king cobra

Guest
hallo ik beules ik zat al een poosje op dit forum te kijken maar,
toen had ik nog geen vragen. tot dat ik mijn king cobra aanschaften.
het rompje totaal opgeknap/verstevigt carbon gelamineerd carbon, motorsteun voorzien van een nieuwe brushless motor. VSD-4814 (watergekoeld) en nieuwe as. MHZ roer graupner roerblad vaart op, 3s lippo 11,1 volgens mjn 2500mia. moet ik nog aan vorgen eigenaar, vragen is namelijk voorzien van nieuwe tape.gewicht van het bootje is, 615 gram. prop moet nog op gemeeten worden.NOU IS MIJN VRAAG IK, HEB ALLES GOED AAN GESLOTEN. MAAR NOU GAAT DIE IN PLAATS VAN, VOORUIT ACHTERUIT. ALS JE ACHTER DE BOOT STAAT DAN DRAAIT DE, PROP RECHTS OM. kan het aan de spoet van de prop liggen. of aan de, regelaar ???? ik ben net pas begonen met brushless dus ik hoop dat, iemand mijn verder kan helpen. met voorbaat bedankt gr. beules
Turns
Max Amps
Resistence
RPM/V
I0(A)

12
20
0.0399
4814
1.5

Als je bij een brushless motor twee van de drie draden naar de regelaar verwisseld, dan draait de motor andersom.

De middelste draad van de motor aan de middelste draad van de regelaar. Buitenste twee omdraaien inderdaad en hij draait andersom

groet

king cobra vaart achteruit

hallo bedankt voor je snellen reaksie,s ik zal de draaden verwisselen de zwarte en de rode maar de draden zitten wel kleur op kleur dat is toch ook wel raar.de as moet toch ook rechts om draaien of niet.of zou het anders aan de prop liggen?????? alvast bedankt

De kleur van de draden is bij BL regelaars en motoren altijd heel erg verschillend. Het is niet zoals bij borstelmotoren dat zwart de min is en rood de plus. Soms zijn alle draden ook gewoon zwart bijvoorbeeld.
De as draait vanaf achter gezien linksom, dus het lijkt erop dat je alleen de draden even om moet draaien.

groeten Jurriaan

king cobra hij vaart weer perfect

hallo hier ben ik weer.
ik heb vandaag de draden verwiseld en naar de,water kant gegaan
voor de eerste proefvaart. en ja hoor hij vaart nu een stuk beter in zijn vooruit.maar had de accu nog niet geladen want hij was nog vol dacht ik
maar ben naruurlijk de hele tijd met me roer bezig geweest en de motor
laaten draaien om te kijken of mijn as de goeden kant op ging en toen niet geladen.je ziet de bui natuurlijk wel hangen 5 minuten gevaren en weer naar huis. de accu laden en het morgen weer even proberen .zal dan gelijk wat fotos er op proberen te zetten maar jullie in ieder geval bedankt voor de reaksi,s groeten beules

king cobra

hallo bedankt voor je reaksi. ja dat kan wel klopen maar vorgen eigenaar zij dat het ongeveer 20 min zou zijn. maar vandaag dus geen fotos want het weer zit niet echt mee.

micro king cobra (beules) is ook goed

he nou even iets anders is een antenen in een boot nodig (vind het er niet uitzien maar wil ook wel wat verder uit de kant varen .
is ook wel nodig als je op top wilt varen
denk ik kan ik hem ook gewoon in me boot verwerken ????

Antenne altijd buiten de boot brengen middels buisje of antenne, anders vraag je gewoon om problemen qua storing of reikwijdte. De antenne ook nooit ergens opgerold in een hoekje van de boot drukken of de antennedraad aan de binnenkant van de romp over de lengte vastzetten, maar gewoon naar buiten met die draad! Als je 50 meter verderop vaart zie je die antenne toch al niet meer, zeker niet met zo'n klein bootje.

Heb je een schroefbare antenne of een antenne via een 2 mm goldcontact, leg de schroefdraad of goldcontact dan nooit door het carbongedeelte aangezien carbon geleidend is en daarmee gegarandeerd storing veroorzaakt! Neem dan een punt van je boot waar er geen carbon is of als dat niet kan, een plastic buisje erdoor en daar de antennedraad doortrekken.

Een brushless aangedreven speedboot wil je niet met storing ergens tegenaan zien klappen, voorkomen is ook hier beter dan genezen.

Groeten BJ

Back