Micro Magic aan de horizon?

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Iemand enig idee of Graupner al weer een vlootje Micro Magic´s aan de horizon heeft? Ik wacht alweer 2 maanden op mijn bestelling bij 2B.

:D De wind waaide uit de goede hoek, want voor ik nog eens goed kon kijken was hij al aangekomen.

afb450.jpg

wegens de enorme populariteit in nederland zaten ze een poosje zonder, heb er net een aantal binnen gekregen....... dus beperkt weer leverbaar....
................................Peet............................8)

Gek genoeg weet ik nog helemaal niets van modelzeilboten en zal het bouwen van mijn eerste bootje wat spanning opleveren, maar inderdaad, door de postings op het forum heb ik wel eerst naar de kleur van de zeiltjes gekeken. Hij is zoals hij op de doos staat -> Geel :D

Het wordt de NED28.

Ben blij dat ik uit de beperkte voorraad een exemplaar heb gekregen :D

Er zijn diverse soorten sprookjes.
Let op:
Het klassieke sprookje:
"Er was eens.... en ze leefden nog lang en gelukkig." :D

Het Cubaanse sprookje:
"Er zal eens .... en de eens reactionaire, imperialistische schoonmoeder zal tot haar dood het erfgoed van Lenin bestuderen." :cry:

Het MM-sprookje:
"Mijn kleur zeiltjes zeilt sneller dan de jouwe..." :lol:

Waar zouden we zijn zonder sprookjes en bijgeloof......... :D :D :D

Niets menselijks is ons vreemd. En......vooral nu de gele de snelste zijn natuurlijk :wink:

Rob zei:
Gefeli... de mijne is ook geel, die gaan het snelst 8) . Ik heb veel gehad aan de MM sites (via www.micromagic.nl). Succes met bouwen.

Ehhh Gaat dat ook op voor andere schepen? En hoe werkt dat dan als je 2 kleuren zeil hebt? Geldt dan het grootste vlak? :?

Ik ben vrij goedgelovig en zit nog steeds in mijn jeugd, dus ik geloof wel in sprookjes. :lol:

Marco.

Als er maar geel in zit; geldt voor de MM maar zeker ook voor de Saphir (wit-geel) in combinatie met een zwarte onderwatergenua... :wink:

Rob zei:
Als er maar geel in zit; geldt voor de MM maar zeker ook voor de Saphir (wit-geel) in combinatie met een zwarte onderwatergenua... :wink:

Dus als ik het goed begrijp is dit geen MM sprookje, maar het Graupner sprookje :P

Let dus goed op als je een boot van Graupner koopt, dat er minimaal een geel vlak in de zeilen zit, anders kan je het wel vergeten om de snelste te zijn :D

Marco.

Kijk, jij hebt het door :wink: . Heb ik misschien net iets te veel verklapt :P .

Maar om bij het draadje te blijven, hou je ons op de hoogte Eelco of jouw MM ook aan de horizon blijft...

Ik ben een beetje veel tegelijk aan het bouwen, maar ik had mijn dochter beloofd hem samen met haar te bouwen en nu moest ik dus wel beginnen. De eerste stappen zijn gedaan.......

afb684.jpg

:D

Grijnss You fooled me ;) Dacht ook echt dat het ABS was...

Wel grappig om zo te kunnen volgen. Weet ik waar ik aan ga beginnen straks ;)

Marco.

De dekversterkingen gelijmd. Alles tot nu toe gewoon met secondenlijm. Wel het ABs eerst even op de lijmplaatsen opschuren. Moest er wel goed op letten dat de houtjes 4mm van de rand geplaatst werden, anders past het dek niet op de romp. De laatste houtjes zijn nu klaar voor de grondverf. :D

afb689.jpg

afb690.jpg

Kweet nog niet of ik hem ga gebruiken, maar zo´n carbon mast met gleufjes staat natuurlijk wel goed. Alleen zo uit de hand frezen leukt nooit helemaal recht........ :D

Kun je alleen het originele beslag niet echt gebruiken, ik heb koolstof buis gebruikt...

afb715.jpg

Het dek kan er op.

Ik heb er voor gekozen een vaste ontvangerantenne in de boot te lijmen en de onvanger middels een 2mm goudstekkertje uitwisselbaar te maken. Ook omdat ik nog geen 40Mhz zender heb. De boot vaart denk ik toch niet verder dan 100m bij mij vandaan. Daarom denk ik (hoop ik) dat dit toch een betrouwbare oplossing zal zijn.

@Rob. Voor zo ver ik het kan overzien is het originele beslag gewoon te gebruiken op mijn 6mm koolstof mast. :D

Als iemand een leuk en niet al te moeilijk kleurenschema weet :?:

Back