Enkele jaren geleden heb ik de MM van een overleden clublid geërfd.
Zeilnummer 3, dus één van de eersten in NL.
Zeilde prima, zij het iets loefgierig.
Met de giek over SB moest ik altijd constant wat naar BB sturen.
Andersom ging goed, maar ook af en toe een schotje naar lijzijde.
Dus dacht ik er genoeg verstand van te hebben en wilde de stand van de mast veranderen.
Uit mijn jonge jaren weet ik van het windsurfen nog dat je de mast voorover moest doen om af te vallen en achterover om op te loeven.
(Toch?? Of heeft mijn brein het in de loop der jaren omgedraaid?)
Dus de achterstag iets gelost waardoor de mast voorover komt.
Resultaat:
Nu moet ik het roer bijkans vol naar BB leggen om hem enigszins in de goede richting te sturen.
Dus de stag weer terug gezet, de knikjes waar het schuifje gezeten had waren nog te zien en dus dacht ik het weer voor elkaar te hebben.
Helaas. nog steeds zo loefgierig als de p*st.
En nu weet ik niet zo goed wat te doen.
Hoe stel ik dat nu goed af?
Zeilnummer 3, dus één van de eersten in NL.
Zeilde prima, zij het iets loefgierig.
Met de giek over SB moest ik altijd constant wat naar BB sturen.
Andersom ging goed, maar ook af en toe een schotje naar lijzijde.
Dus dacht ik er genoeg verstand van te hebben en wilde de stand van de mast veranderen.
Uit mijn jonge jaren weet ik van het windsurfen nog dat je de mast voorover moest doen om af te vallen en achterover om op te loeven.
(Toch?? Of heeft mijn brein het in de loop der jaren omgedraaid?)
Dus de achterstag iets gelost waardoor de mast voorover komt.
Resultaat:
Nu moet ik het roer bijkans vol naar BB leggen om hem enigszins in de goede richting te sturen.
Dus de stag weer terug gezet, de knikjes waar het schuifje gezeten had waren nog te zien en dus dacht ik het weer voor elkaar te hebben.
Helaas. nog steeds zo loefgierig als de p*st.
En nu weet ik niet zo goed wat te doen.
Hoe stel ik dat nu goed af?