Micro Magic Belgie Zeilnummer

• Topicstarter Topicstarter Gust
  • Startdatum Startdatum
G

Gust

Guest
Dag allemaal,

Kan iemand mij aangeven waar ik in België een zeilnummer voor een MM kan aanvragen.

groetjes,

Gust

Hallo Gust
en welkom in deze forumgroepje.

Ik zie dat ge een zeilnummer wilt aanvragen voor de MM.
Maar ik heb een paar vraagjes voor u.

Maar een vlugge uitleg.
De Belgische federatie is een alg overkoepelend orgaan.
Zij organiseren de Belgische Kampionschappen van zeilen, en alle andere
wedstrijden.
Deze organisatie verdeeld ook de zeilnummers.

Momenteel, en spijtig genoeg, is er nog geen BK van de MM-klasse of de 53cm klasse. Zover ik weet wordt er aan gewerkt, momenteel bij weten zijn er 2 pers die MM hebben. (Daar ben ik ook bij)

Maar ik heb een paar vraagjes voor u.
- Van waar zijt ge (Woonplaats/gemeente)?
- Zijt ge bij een club aangesloten? (Zoja welke)
- En waarom wilt ge een Belgische zeilnummer hebben (reden)?
Natuurlijk om wedstrijden te doen, maar waar en in welk land. Gewoon uit nieuwschierigheid.

Greetings.

Bedank voor de snelle antwoorden :
@anker
Ik had reeds contact met de F5 commissie van deze overkoepelende vereniging. Zij hebben voorlopig geen interesse voor de MM.

@Carlo aka Rambo
De Belgische Federatie is een alg overkoepelend orgaan, maar er is ook
Belgian Model Sailing vereniging lid van ISAF Radio Sailing Division.
zie
Deze laatste richten ook een Belgisch kampioenschap voor IOM en Marblehead in. Deze laatste geven ook zeilnummers uit voor Marblehead en IOM.
Samengevat er zijn voor de Marblehead en IOM 2 gescheiden kampioenschappen en uiteraard kampioenen.

Ik ben wel bezig een Marblehead Monarch aan het bouwen, intussen geniet ik van mijn MM :D . Gezien de Belgische toestand aarzel ik wel om aan officiële wedstrijden deel te gaan nemen. Zoals oorspronkelijk mijn bedoeling was.
Het is nu mijn bedoeling om aan clubwedstrijdjes in België deel te nemen. Met een MM tegen Marbleheads en IOM maak je weinig kans op een andere plaats dan de laatste. Neemt niet weg dat een MM een bepaalde rak of de start beter kan doen dan de rest van het veld.
De andere vragen
Club :
NMHC (Nautic Model Hobby Club)
[url=http://users.pandora.be/gerard.lagaert1/ ]
en
RCCG (Radio Control Control Club Gent)
Waarom zeilnummer:
In de eigen club wordt het varen zonder zeilnummer gedoogd, maar is voor de Jury wel iets lastiger. In een vreemde club zou het hebben van een zeilnummer handiger zijn.
Het alternatief om er zelf een uit mijn duim te zuigen lijkt mij niet zo koosjer.

Tenzij er nog andere antwoorden komen of in België een klasseorganisatie MM onstaat. Zal ik maar zonder zeilnummer varen.
Ondertussen kan ik de MM als instapboot in het RC zeilen zeer sterk aanbevelen.

Groetjes
Gust

Waarom maak je niet gewoon een lijst met Belgische zeilnummers voor de Micromagic? Geef jezelf gewoon een nummer en als iemand anders ook een nummer wil schrijf je het erbij. Hou het ergens op internet bij (bijvoorbeeld op micromagic.nl-forum) tot er een micromagic.be is (of maak die óók zelf).

Neem anders eens contact op met Steven Oosterheert, ook te vinden op het MM-forum, ik geloof zelfs dat hij al iets voor MM-België gereserveerd heeft.

Hey,
Die F5 commissaris was/is Amedeo. Ken ik persoonlijk.
Wat hij zegt klopt voor dit moment tot de vraag groter wordt voor de MM.
Zoals ik al eerder schreef zijn we momenteel met 2 die een MM hebben bij de federatie. Als de vraag groter wordt kan het zijn dat die wel opgestart wordt.

Wat de zeilnummering aangaat. Ge zei dat ge bezig zijt met een Marble te maken. Als ge daar een zeilnummer voor vraagt geldt die ook voor de andere zeilboten. Ik ga m'n nummer ook op m'n MM zetten. Dus, you never know.

Wat Dirk646 schrijft is ook een mogelijkheid. Ge kunt je zeilnummer ook aanvragen bij de Nederlandse MM-groep. Zij hebben speciaal een lijst voor de Belgische MM en het is kosteloos. Alleen niet geldig en bruikbaar bij de oficiele Belgische wedstrijden.

Greetings

Hallo,

Als conclusie op de gegeven antwoorden, kan ik afleiden dat :

De Belgische Federatie (commisie F5) geeft voorlopig geen zeilnummers uit voor MM en heeft ook geen officiële wedstrijden patroneert.

Men kan in Nederland een MM zeilnummer aanvragen, maar dan kan het niet in België in officiële wedstrijden (die er niet zijn) gebruikt worden.

Heb je een zeilnummer voor een Marblehead of IOM dan kan je dit ook voor een MM gebruiken. Wat indien je 2 MM hebt ?

Een andere optie is een parallelle organizatie naast de officiëlle op te starten en zelf zeilnummers uit te geven.

Hartelijk dank, voor de, zonder enige twijfel, goedgemeende antwoorden. Maar een redelijke wijze om aan een zeilnummer te komen is hiet niet uitgekomen. Als ik erin slaag om een stel zeilen te maken, zal ik mezelf een voorlopig zeilnummer toekennen, dit maakt het de "officiëlen" bij de zeilwedstrijdjes gemakkelijker. Zodra er iets in België op poten staat kan ik nog altijd een zeilnummer aanvragen.

met vriendelijke groeten,
Gust

MM Nederland heeft tot nu de zeilnummers in Belgie beheert en doet dit via de afd Zeeland. Kijk maar bijwww. Micro Magic.nl
MM Nederland heeft ook de domeinnaam MMbelgie.be geregistreed.Tot er meer zijn lijkt het het beste om met de Nederlanders mee te doen en zo ervaring op te doen,In Nederland al meer dan 1500 nrs uitgegeven!!! Aansluiten bij federatie in Belgie nodig????Waarom en wat kunnen die voor MM betekenen??? :

hallo

gust we hebben over deze nummers reeds meerdere keren gepraat

je kan je eigenste zeil nummer van je 1 m of je M klasse op je MM zetten
heb je 2 MM dan hou je twee keer jezelfde nummer
al had je 100 MM dan hebben ze voor naviga nog steeds het zelfde nummer
je kan maar met 1 boot tegelijk varen

wat de in nederland uitgevenen belgische nummers beterft
is het eenvoudig
ze tellen niet voor de belgische federatie

je kan net zomin lid worden als belg voor de nederlandse federatie dan een nederlander voor de belgische federatie
alleen als je in belgië woont en rsz betaald dan kan je lid zijn van de belgische federatie
dit is gewoon omdat anders de verzekering je niet dekt als er een ongeval moest gebeuren

we zijn er aan het werken om de MM in de federatie te krijgen
maar een logge machine als naviga is moeilijk aan het werk te krijgen
de club van nijvel vaart alleen maar MM en wil toetreden
het zou over een belangrijk aantal deelnemers gaan

geef aub de commisaris f5 de gelegenheid om alles uit te werken zodat er degelijk gestart kan worden met MM
het is niet dat men niet wil in de belgische federatie maar het moet ook kunnen.

carlo wij zien elkaar zondag en breng je MM mee ik hoop mijn 0.75 terug vaarklaar te hebben

groetjes raf

Ojee Raf,
Dan zal ik me morgen moeten haasten om een nieuwe mast
zien vast te krijgen en ik heb morgen oooo zoveel tijd om dat te doen.
(s'Morgen kwijt wegens sterfgeval/begrafinis van een vrouw van de collega en dan als ik terug ben moet ik nog een paar andere zaken regelen vooraleer ik daaraan kan komen)

Maar goede hoop op zegen en zal proberen om hem terug vaarwaardig te krijgen.

En vertel me zondag maar wat meer over de voortgang van zaken.
Ben benieuwd wat onze medemensen van de andere taalgrens weer in elkaar gebotst hebben.

Greetings.

Zoals ik vorig jaar al aangaf ,zijn er tot nu toe nummers via MM zeeland uitgegeven en beheerd. Door familiale omstandigheden kon ik er nog niks aan doen,maar sinds kort wordt er achter de schermen aangewerkt. Binnen een 14 tal dagen horen we er meer van.Tot dan even geduld.Het beste is als we zelf onze klasse oprichten en daar hebben we geen federatie voor nodig, meerwaarde???? Er zijn al meer dan 15 Belgische nummers toegekend. Verder lijkt het me zinvol om dit najaar een eerste bijeenkomst te houden(vaardag). groet Blue bel ten

Zoals ik vorig jaar al aangaf ,zijn er tot nu toe nummers via MM zeeland uitgegeven en beheerd. Door familiale omstandigheden kon ik er nog niks aan doen,maar sinds kort wordt er achter de schermen aangewerkt. Binnen een 14 tal dagen horen we er meer van.Tot dan even geduld.Het beste is als we zelf onze klasse oprichten en daar hebben we geen federatie voor nodig, meerwaarde???? Er zijn al meer dan 15 Belgische nummers toegekend. Verder lijkt het me zinvol om dit najaar een eerste bijeenkomst te houden(vaardag). groet Blue bel ten

Back