Micro-Magic heeft waterdoop gehad!

Jawel.. op deze tropische dag heb ik zojuist voor mijn zoontje het zwembad weer gevuld... En wat doe je dan gelijk even....

Je nieuwe Micro-Magic checken op waterdichtheid! En hij is met vlag en wimpel geslaagd.

Er staat amper wind buiten, maar het kleine rakkertje wou al gelijk met zijn zeiltjes strak naar de andere kant varen... Het varen met dit bootje lijkt me heel leuk te gaan worden.
Uiteraard heb ik de micromagic van de gebruikelijke www.modelbouwforum.nl belettering voorzien... Op die manier maakt ie gelijk reclame voor het forum...!

Foto's volgen binnenkort! en dan gelijk van de eerste vaart...

Robert

Blijf je toch voor liggen :wink: , ben benieuwd naar je eerste ervaringen :P . Ik ben nu ook begonnen met de bouw, moeten we met een 2 weken toch gelijktijdig kunnen dobberen... Keep us informed.

leuk, ik ben ook bezig met de bouw van een Graupner,...

Succes,

Arno

Arno, Rob heeft ook een saphir... contact hem eens...

Robert

(rob heeft wel een opgevoerde saphir.. zit een elektromotor voor voorstuwing ingebouwd)

Leuk hoor.......... de mijne is besteld, afwachten maar.

Nu lees ik natuurlijk van alles over de MM, maar wat is eigenlijk een Dirk?

Een fotootje zou fijn zijn.

De micro magic is af!! zojuist de laatste hand eraan gelegd.. Nu ff wachten op mooi weer en dan zal ik hem de sporen geven.

Robert

Een dirk is de kraanlijn, daarmee "kraan" je de giek omhoog, om bijv. extra wind te lozen.

Groeten,

Jan

:lol: Jan, deze uitleg helpt enorm. Ik heb nu 3 nieuwe vragen erbij... :wink:

:D Ik durfde het niet te zeggen :wink: . Ik heb maar besloten even te wachten met verder vragen als mijn MM er is.

Rob zei:
:lol: Jan, deze uitleg helpt enorm. Ik heb nu 3 nieuwe vragen erbij... :wink:

Geen dank hoor Rob ;-)

Maar wat voor vragen heb je erbij gekregen dan??

Groeten,

Jan

Jan Kortbeek zei:
Een dirk is de kraanlijn, daarmee "kraan" je de giek omhoog, om bijv. extra wind te lozen.

Ik geef toe, nog nooit een boekje over zeilen geopend (wel net besteld), maar als mensen niet weten wat een 'dirk' is weten ze ook niet wat die andere termen zijn toch, hoe beschamend ook?

Bv.
1. wat is een kraanlijn
2. wat is omhoog kranen
3. wind lozen?

jullie kletsen maar mooi offtopic, hier in mijn draadje over de MM, maar zojuist heeft ie voor het eerst gevaren!! en het viel me niet tegen... ik had niet al te veel wind maar hij vaart geweldig!

Robert

:ontopic: Dat is goed nieuws!! Werd bij het zeilen jouw dirk met de kraan goed geloosd :wink:? Vaart ie nou echt anders dan de Dolphin?

Nou ik nog, moet echter weer 1,5 week weg voor de baas dus zo schiet het niet op :cry: ...

Dirk viel van het dek af tijdens het overstag gaan!.. Moet je weg? da's jammer.. anders had ik donderdag de MM meegenomen..

Hij vaart beter dan de dolphin, veel mooier en directer vaarbeeld.

Ps. ik begin binnenkort met de bouw van nog een MM, Van iemand anders...

Robert

Back