Micro Magic of RG65 wedstrijdklasse?

Nee heb met m'n Dragon Force gevaren. Gewicht van de Affinity en Dragon Force zijn gelijk. Beide tuigen zijn iets kleiner maar omdat de Affinity een RG65 is kun je een veel groter tuig (Aplus) monteren. MVG Arnold
 
In de afgelopen weken heb ik wat tijd over gehad voor de bouw van een "Gothic"-romp van aan de hand van een gratis tekening via RG65.nl
Eerst de mal:
Foto%2014-08-16%2015%2005%2002_zpstbtwzpfv.jpg

Foto%2001-09-16%2016%2056%2000_zpshe8ap1to.jpg

Foto%2001-09-16%2022%2019%2033_zpsdkhtfwri.jpg

Foto%2001-09-16%2022%2020%2006_zpseymgzxbd.jpg
 
Schuren, plamuren, schuren, plamuren etc..poriënvuller en in kleur gespoten op zoek naar oneffenheden. Weer schuren, plamuren en poriënvuller en weer in kleur gespoten zoals op de foto. Ook nu wordt het weer schuren en plamuren.
Als deze mal spiegelglad is kan ik met glasmatten en epoxy aan de gang.
Iemand een goed adres voor het tuig en zeilen voor deze gothic? Ik zit er aan te denken om de kielbulb en kiel te nemen van een dragonforce
Foto%2019-09-16%2015%2001%2008_zpsp2gblajo.jpg
 
Onderdelen voor de Goth zijn te koop bij Imre Molinar contact opnemen via Facebook en MX Components via chrissails.
 
Voor Molinea sails kijk naar voorbeelden op Aki hobby shop op de A moet een streepje op
en onderaan ziet je Molinea sails RG65 staan je ziet dan foto's van de spullen die je wil hebben
X sails Duitsland heb ook spullen
Ik weet niet of je met swing rig gaat zeilen of het standaard zeil in Duitsland zeilen een paar met DF giekbeslag en die kan je weer kopen bij RCzeilen
Boom voor de fok 4 MM 5 mm de grootzeil giek zou ik van 6 mm pakken want anders gaat deze toch buigen bij mij tenminste wel
Mast gebruik ik Sky shark P 90 P 100 P1 x je heb ze van 82 cm en 105 cm deze zijn sterk genoeg ik heb met 6 Bf gezeild met een zeiltje van 730 mm voorlijk en opp 1726 cm2 doek 0.50 mm mylar
Geen verstaging er op achterstag en in het voorlijk fok een 23 kg gevlochten koord van Power pro 0.32mm of Climax M i g 0.25 mm 19 kg deze zitten op een spoel van 135 m dit rekt niet
de neerhouder heb ik zelf gemaakt carbon buis waar een lager in past met binnen maat 6 mm en daar een carbon flap aan gemaakt en een spanner deze is nog niet gebroken dus sterk genoeg
Of een neerhouder maken met een 3 D printer moet ook strek genoeg zijn zeggen ze
kielgewichten in alle soorten bij Prothmann prothiM@kabelmail.de daar heb ik ze vandaan 2 jaar geleden je kan ze bestellen op de gram na
De kielplaat kan je zelf maken van de M klasse heb ik ze vroeger ook zelf gemaakt maar als je 2 balsa plankje van 2 0r 1 mm neemt je maakt het profiel er in en dan bekleden met carbon mat en dan tussen twee schuim lagen persen wordt zo hard dat je met gemak 700 gr aan kan hangen
Bij de m klasse ook gedaan maar dan met 2 lagen balsa van 2 mm en 2maal aan beide zijde carbon 200 gr daar ging 3.6 kg op 40 cm aan
Wij hadden toen een 2 zware planken van 22 mm dik van 30 cm breed en =/- 70 cm lang met daar tussen schuim van =/- 30 mm dik het schuim was van een soort wat voor vloer wissers wordt gebruikt
met 4 U balkjes met draadeind dat je het goed kon vast zetten tussen het schuim vuilnis zakken plastic alles goed in smeren en de 2 planken met een moment sleutel vast zetten het schuim mag goed bij elkaar geperst worden en epoxy hars wat te veel was kwam er tussen uit zetten en dan 24 uur laten drogen het mooiste ging het als je de plank boven op een CV plaat kan plaatsen
Een nadeel als we dat deden het gaat toch wel wat ruiken in de hobby kamer

Gr Tom
 
Nou.. WD40 gebruiken om epoxy en mal vrij te houden werkt bij mij niet helaas..
Mal ligt in stukken, wel een goede rompvorm, alleen delen van de mal; hout en plamuur zitten er nog aan vast. Een klus nog om dat eruit te halen..
Wordt vervolgd
 
En toen zat er een gat in de romp.. Helaas pindakaas. Voorzichtig hout en plamuur willen verwijderen en dan trek ik er een gat in..
Alles even laten liggen en weer opnieuw beginnen.
Eerst nog een ander project afronden dus dit ligt even stil.
Tot die tijd misschien genoeg gespaard voor de aanschaf van een DF65
 
Back
Top