Micro magic servo probleempje

Als ik vaar met de micro magic, slaan soms de servo's op hol. Gaan ze ineens alle kanten op. Dit is mischien een seconde en dan is het weer voorbij en is er niks meer aan de hand. Misschien de ontvanger, is de originele van MM.
Heeft iemand een idee?

Klinkt als een zender/ontvanger probleem. Al eens een reikwijdte test gedaan? Gebeurd dit ook op korte afstand of alleen wanneer hij wat verder weg is? Het kan ook een los contact zijn bij de ontvanger misschien bij de accu aansluiting of misschien een gebroken antennedraadje in de zender of ontvanger.

veel mogelijkheden bij dit soort storingen....

Klinkt als storing in de electronica ten gevolge van bv. draadbreuk, accus die niet goed contact maken, bereik van zender, zender antenne met speling, ontvanger antenne met breuk etc.
, etc, etc.
Dus alles dat dan storing geeft en dan weer ok is.
Wat voor zender heb je? Welke frequentie? Hoe is de stroomvoorzienig geregeld? Accu's in packs of in houders met veren?
Kan je de storing ook aan de kant oproepen?
Groet
Wim

Wat voor accu gebruik je? 4 of 5 cellen? En is die nog wel in orde? Ik had op een gegeven moment constant last van bibberende servo's, bleek te komen doordat de spanning bij zelfs een lichte belasting onder de 4 volt dook...

Veel oplossingen! Het was wel wat verder weg. Ik ga alle contacten maar eens controleren. Accu packje nog eens laden. Hoop dat het dan over is. Zender is de bijgeleverde, dus geen 2.4 Ghz.

Geen idee wat er bijgeleverd is, maar soms is dat zelfs nog AM, wat wel eens een storinkje wil oppikken. Heb je een lader die ook kan ontladen? Dan zou je eens kunnen kijken wat de spanning doet als je de accu belast. Ik had, met het achteraf defect gebleken 4.8v 1000 mAh pakketje, wat erin zat toen ik mijn MM 2e hands kocht, al bij ontladen met 500 mA dat de spanning enorm onderuit ging, tot onder de 4 volt. Met nieuwe Eneloop AAA cellen blijft die spanning op ruim 4.8 volt bij gelijke belasting, en kan ik uren varen. Mocht je accu slecht zijn, dan helpt opladen niets, de accu kan best vol lijken, maar geen belasting meer aan kunnen.

Als het storing in de stroomvoorziening is, zal ook een 2.4 GHz setje niet veel helpen, dat helpt alleen bij storing in de ontvangst. Hoe loopt je antenne trouwens?

Als het een rtr MM is waarschijnlijk 4 kanaals 40MHz FM (kristal linksonder aan de voorkant, rechtsonder servoreverse.)

Back